וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוליין ווזניאקי: "את אחת הטניסאיות הטובות בעולם, ולפתע לא מסוגלת לזוז"

הדנית בת ה-30, שפרשה מטניס בתחילת השנה, סיפרה על ההתמודדות הלא פשוטה עם דלקת הפרקים: "זו הייתה טראומה, לא הצלחתי להזיז את הידיים. זה שינה אותי, הפכתי לקרוליין חדשה"

תקציר: רפאל נדאל - דומיניק תים 7:6 (7), 7:6 (4)/ספורט 1

קרוליין ווזניאקי, מי שדורגה ראשונה בעולם בטניס הנשי וזכתה ב-2018 באליפות אוסטרליה הפתוחה, בה גם קיימה את משחקה האחרון בקריירה בתחילת השנה, חשפה בריאיון ל"מארקה" את הרגעים הקשים בהתמודדות עם מחלת הפרקים.

הטניסאית הדנית בת ה-30 החליטה לפרוש בגלל המחלה איתה היא מתמודדת כבר יותר משנתיים, ואמרה: "זה שינה את חיי, אין ספק. הפכתי לקרוליין חדשה. יום אחד את רוצה לקום מהמיטה ומגלה שאת פשוט לא יכולה. את מוכרת כאחת הטניסאיות הטובות בעולם, ידועה ביכולות האתלטיות שלך ואת לא מסוגלת לזוז. זו הייתה טראומה, לא להצליח להזיז את הידייים".

עוד הוסיפה: "מעולם לא ראיתי בזה נכות. זכיתי בתואר בבייג'ינג ושיחקתי היטב גם במאסטרס. למדתי לחיות עם המחלה. אבל כשחקנית טניס את רוצה להיות בשיאך כל הזמן, ולפעמים זה בלתי אפשרי. ראיתי בזה עוד דרך לשפר את עצמי. הייתי צריכה להקשיב לגוף שלי. היו מקרים שקמתי ולא הרגשתי טוב. הפתרון היה לנוח כל היום. בסופו של דבר למדתי להתמודד עם זה".

קרוליין ווזניאקי טניסאית דנית לאחר פרישתה. Daniel Pockett, GettyImages
"חיה חיים נורמליים, במגבלות שלי". קרוליין ווזניאקי לאחר הפרישה באליפות אוסטרליה בתחילת השנה/GettyImages, Daniel Pockett

ווזניאקי משמשת כשגרירה לקידום המודעות למחלה ומגייסת כספים: "מצאתי ראומטולוג טוב ועכשיו אני חיה חיים נורמליים, במגבלות שלי. לפעמים המחלה מנצחת, אבל במקרים אחרים אני זו שמנצחת אותה. אני שמחה לעזור לאנשים ללמוד מהי דלקת מפרקים שגרונית. כשלקח לי כל כך הרבה זמן לקבל אבחון אמיתי, החלטתי שאני אעזור ככל האפשר כי זה יכול להשפיע על כל אחד, צעיר או מבוגר".

על מסעותיה אחרי הפרישה סיפרה: "אחרי אוסטרליה המשכתי עם בעלי לניו זילנד והיינו שם כמה שבועות. תמיד רציתי להכיר יותר את המדינה הזו ולא ידעתי מתי אזכה לחזור לחלק הזה של העולם, אז ניצלנו את ההזדמנות. חזרנו למונאקו ומשם טסנו כל המשפחה לקילימנג'רו. כשהגענו לפסגה, מגיפת הקורונה פרצה וחזרנו לארה"ב, לביתו של בעלי (שחקן ה-NBA לשעבר, דייויד לי) בסיינט לואיס. שם נשארו 11 שבועות עד שחזרנו לאירופה לשלושה חודשים. נהניתי מדברים שלא יכולתי ליהנות מהם בימים ששיחקתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully