וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינהל הספורט הסדיר מתווה לחזרת ספורטאי ספיישל אולימפיקס לאימונים

שר הספורט חילי טרופר נענה לבקשה למצוא פתרון לאפליית ספורטאי ספיישל אולימפיקיס לעומת הספורטאים האולימפיים והפראלימפיים שהמשיכו להתאמן למרות הגבלות הקורונה

משלחת ספיישל אולימפיקס. יוסי אלוני, אתר רשמי
משלחת ספיישל אולימפיקס/אתר רשמי, יוסי אלוני

מינהל הספורט הסדיר מתווה שיאפשר לספורטאי ספיישל אולימפיקס שהביאו לישראל מדליות אולימפיות, לשוב ולהתאמן לקראת משחקי ברלין 2023. האישור שם קץ לאפליה ממנה סבלו הספורטאים, לעומת הספורטאים האולימפיים והפאראלימפיים, שהמשיכו להתאמן לאורך כל תקופת הקורונה, לעומת ספורטאי ספיישל אולימפיקס שלא יכלו להתאמן.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, נענה לפניה שקיבל מספיישל אולימפיקס והשקיע מאמץ רב לפתרון הבעיה מתוך הכרה בהיותם ספורטאים מקצועיים. שרון לוי בלנגה, מנכ"לית ספיישל אולימפיקס: "ספיישל אולימפיקס הוא אחד משלושת הארגונים בעולם שנהנה מהסטטוס של ספורט אולימפי עם כל מה שנלווה אליו. הספורטאים של ספיישל אולימפיקס הביאו כבוד עצום לישראל כשזכו במשחקי אבו דאבי לפני יותר משנה במדליות רבות כולל זהב. מיד לאחר מכן, התחלנו להתאמן לתחרויות שיובילו אותנו למשחקי רוסיה 2022 וברלין 2023. למרבה הצער, הכל נעצר בגלל הקורונה. אבל בעוד שספורטאים אולימפיים אחרים התאמנו, הספורטאים שלנו הושבתו".

"עבור 800 הספורטאים שבארגון זו בשורה עם משמעות אדירה" הסבירה לוי-בלנגה "מדובר בנזק כפול, מכיוון שעבורם לא מדובר רק בספורט השגי שזה ראוי בפני עצמו, אלא גם ממש באקט בריאותי ושיקומי חשוב שמשפר מאוד את איכות החיים שלהם ואת התפקוד שלהם בהיותם אנשים עם מוגבלות. לכן, שמחתי שהשר חילי טרופר ואנשי הצוות שלו נחלצו לעזרתנו והסדירו מול משרד הבריאות את האפשרות להתאמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully