וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה הגדול של דני אבדיה: תמונת המצב פחות מ-24 שעות לדראפט

הקבוצה שאמורה לבחור בכישרון הישראלי שומרת על מסתורין וייתכן שמבשלת הפתעה, ובמקביל האפשרות שיגיע למעוז הישראלים הולכת ונעשית ממשית. ואיזה תרחיש יביא אותו לאחת מהטוענות לכתר? מתחילים את הספירה לאחור עם השמועות החדשות

דיוויד בלאט מדבר על הדראפט של דני אבדיה/עריכה: ניר חן. מתוך האתר הרשמי של ה-NBA

אחרי שבועות ארוכים של ספקולציות, שמועות ורחשים, הרגע הגדול של דני אבדיה סוף סוף מגיע. הלילה (בין רביעי לחמישי, מ-2:30, עדכונים חיים בוואלה! ספורט) יידע הכישרון הישראלי הצעיר איזו קבוצה תבחר בו בדראפט ה-NBA, והיכן יתחיל את הקריירה שלו בליגה הטובה בעולם. גם חברו ים מדר שרשם את שמו לדראפט, מקווה להיות אחד מבין 60 פרוספקטים שקומישינר הליגה אדם סילבר יקרא בשמם, אבל מטבע הדברים מרבית הפוקוס הולך לעברו של אבדיה - מי שנחשב על ידי רבים לכדורסלן הישראלי הכישרוני בתולדות הענף.

פחות מ-24 שעות נותרו לאירוע השנתי המסורתי, שאמור היה להיערך באוגוסט אבל נדחה בשלושה חודשים בשל נגיף הקורונה ואף ייערך במתכונת שונה ובאופן מקוון - ללא כל הטקסים הקבועים המלווים. אבדיה שנחשב לאחד השחקנים הכי מוכשרים במחזור, צפוי להיבחר בעשירייה הראשונה, כשדיווחים ספציפיים יותר ממקמים אותו על הסקאלה שבין הבחירה הרביעית לבחירה השמינית.

כמדי שנה, גם הפעם הדראפט צפוי להיות דינמי ונזיל, מה שהופך את חיזויו לקשה למדי. בכל הקשור לדראפט, הנבואה ניתנה לשוטים, וזה נכון שבעתיים בדראפט 2020, שבניגוד לדראפטים קודמים לא כולל פייבוריט מובהק להיבחר ראשון.

אבדיה. אילוסטרציה, עיבוד תמונה
לאן הוא יגיע בסופו של דבר?/עיבוד תמונה, אילוסטרציה

נכון לבוקר יום רביעי, מסתמן שבחירות 1-3 לא בהישג עבור אבדיה. את הבחירות הללו אמורים למלא מי שנחשבים ב-NBA לשלושת הכישרונות המובילים בדראפט - הרכז לאמלו בול ששיחק לאחרונה בליגה האוסטרלית, השוטינג גארד אנתוני אדוארדס שמגיע ממכללת ג'ורג'יה והסנטר ג'יימס ווייזמן שהספיק לשחק שלושה משחקים בלבד במדי מכללת ממפיס.

ההערכות המוקדמות שידכו את אבדיה לשיקגו, הקבוצה שמחזיקה בבחירה הרביעית בדראפט. לאורך כל הדרך נראו הבולס מעוניינים מאוד באבדיה, כשגם הרקורד המוצלח של הנשיא החדש של המועדון ארתוראס קרנישובאס עם שחקנים אירופיים צעירים, אמור לפעול לטובתו של הפורוורד הישראלי.

אבל גם כשנותרו פחות מ-24 שעות, מומחי הדראפט הגדולים ביותר בארצות הברית מודים שהכוונות של הבולס לא ידועות. קרנישובאס וצוותו שמרו על הקלפים קרובים לחזה לאורך כל הדרך, ובארצות הברית עוסקים ביממה האחרונה באפשרות שהם מבשלים בחירה מפתיעה. לפי הדיווחים האחרונים, ההפתעה עשויה להיות בחירה בסמול פורוורד של מכללת פלורידה סטייט, פטריק וויליאמס. גורם בכיר בליגה אף צוטט אמש ברשת NBC כאומר: "הבולס הבטיחו לפטריק וויליאמס שהוא האיש שלהם בבחירה הרביעית, ולכן לא מנסים לעשות טרייד בשביל לקבל בחירה גבוהה יותר".

עוד בוואלה!

הרגע הגדול של דני אבדיה והכדורסל הישראלי: מדריך מקוצר לדראפט ה-NBA

לכתבה המלאה
ג'נרל מנג'ר דנבר נאגטס ארתוראס קרנישובאס. GettyImages
האיש שיחרוץ את הגורל של אבדיה שומר את הקלפים קרוב לזה. ארתוראס קרנישובאס/GettyImages

אם הבולס לא יבחרו באבדיה, ישנה סבירות גבוהה למדי שהוא יגיע לקליבלנד שמחזיקה בבחירה החמישית. הקאבס הפכו בעשור האחרון למעוז הישראלים ה-NBA: עומרי כספי שיחק בקבוצה במשך שנתיים בתחילת העשור, דיוויד בלאט אימן אותה בהצלחה רבה עד שפוטר ב-2016, וכיום עובדת בשורותיה לירון פנאן, בתו של מנהל מכבי תל אביב לשעבר מוני פנאן, המשמשת כמנהלת מחלקת פיתוח שחקנים וסקאוטינג בינלאומי של הקבוצה.

לפי פרשן ה-NBA הבכיר קווין אוקונור ("דה רינגר"), "אבדיה לא ייפול מתחת לבחירה החמישית", אבל בדראפט כמו בדראפט, אין וודאות על שום דבר. אטלנטה, דטרויט וניו יורק שמחזיקות בבחירות 7,6 ו-8 בהתאמה, עשויות אף הן לבחור באבדיה, אבל עד הלילה ייתכנו בהחלט טריידים שיעניקו לקבוצות אחרות בחירה בעשירייה הראשונה, מה שעשוי לשנות את הקלפים. טרייד שכזה עשוי להנחית את אבדיה בקבוצה בכירה יותר: כך, למשל, גולדן סטייט עשויה לעשות עסקת חליפין שבמסגרתה תקבל בחירה נמוכה יותר - אותה היא עשויה לנצל כדי לבחור באבדיה, שלפי דיווחים גרם למאמן סטיב קר להיות "נפעם" מהכישרון שלו. גם בוסטון עדיין מנסה להשיג בחירה גבוהה, ייתכן שאפילו בחירת טופ חמש, מה שאולי יסלול לאבדיה את הדרך דווקא לשם.

האפשרויות רבות ומגוונות, ובניגוד לחלק ממקביליו, אבדיה לא פוסל אף אחת מהן על הסף. "להגיע ל-NBA - לכל קבוצה - זה חלום. אין לי באמת העדפה להגיע לקבוצה מסוימת. כל מה שאני רוצה זה להגיע לקבוצה שתבטח בי ושתאפשר לי להתפתח לגרסה הכי טובה של עצמי", אמר אבדיה בריאיונות בארצות הברית לקראת הדראפט.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס תמונות השנה. AP
קליבלנד כבר פגשה יותר מישראלי אחד. דיוויד בלאט בתקופתו כמאמן הקאבס/AP

כך או כך, בין אם ייבחר בחמישייה הראשונה ובין אם יידחק לבחירה קצת יותר נמוכה, סימן השאלה הגדול סביב אבדיה ב-NBA יהיה סביב הקליעה שלו מבחוץ. אבדיה דייק בעונה החולפת ב-27 אחוזים בלבד מחוץ לקשת במדי מכבי תל אביב ביורוליג, ואחוזי העונשין שלו לאורך הקריירה עומדים על פחות מ-60% - מה שעבור קבוצות NBA רבות מהווה נורת אזהרה ואף עלול למנוע ממנו להפוך לשחקן מן המניין בליגה.

אבדיה מבטיח שהבעיה תיפתר תוך זמן קצר. "אני חושב שזה עניין של זמן עד שאקלע למעלה מ-70 אחוז מהעונשין", אמר לאחרונה. "הכול בראש שלי. אני אגיע לשם, גם אם אצטרך לזרוק 3,000 זריקות עונשין ב-12 בלילה כדי לעשות את זה. טכניקת הזריקה שלי טובה, ואני מרגיש שלפעמים שוכחים שאני צעיר. שיחקתי בקבוצה עם המון שחקנים מנוסים, עם הרבה לחץ, עם הרבה אוהדים. שיחקתי דקות ספורות. לפעמים הרבה, לפעמים פחות. זה גרם לי לעליות וירידות בקליעה מבחוץ. לקראת סיום העונה הרגשתי הרבה יותר עם הקליעה שלי. הביטחון שלי עלה, וגם החברים לקבוצה סמכו עליי יותר. אני מסוגל לקלוע, אני קלע נהדר. אם לא הייתי מסוגל לקלוע, לא הייתי זורק שלשות. אבל אני תמיד משוכנע שאני מסוגל לקלוע".

דבר אחד בטוח - 24 השעות הקרובות יהיו קריטיות להמשך הקריירה של דני אבדיה. כל התפתחות בלתי צפויה שתביא אותו לקבוצה שפחות מאמינה בו, עלולה למנוע ממנו לפרוץ. אם יגיע לקבוצה הנכונה וינחת בסיטואציה הנכונה - זו עשויה להיות יריית הפתיחה לקריירה הכי מרשימה של ספורטאי ישראלי מאז ומעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully