וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופרי ארד: "אף פעם אנחנו לא מסתכלים על יריבה כאילו היא מעלינו"

17.11.2020 / 14:30

עופרי ארד יערוך הופעת פרידה מהנבחרת הצעירה במשחק נגד ספרד (19:45, שידור חי ובלעדי בוואלה! ספורט) וכבר מיישיר מבט לעתיד. השאיפה לשחק בלה ליגה, הרצון לתקוע יתד בנבחרת הבוגרת והגשמת החלומות במדים הירוקים. ריאיון

תקציר הניצחון של מכבי חיפה 1:2 על מ.ס. אשדוד/ספורט1

בית המלון סנטור בעיירה מרבייה נצבע בימים האחרונים כחול-לבן. בצל התפרצות נגיף הקורונה והתיירות שנפגעה באופן משמעותי בעיירת הנופש שבדרום ספרד, הנבחרת הצעירה של ישראל הגיעה לקראת המשחק האחרון במוקדמות יורו 2021, הערב נגד ספרד (שלישי, 19:45, שידור חי בוואלה! ספורט).

השפה הבולטת בבית המלון היא עברית, אלא שעופרי ארד מתעקש לשוחח עם העובדים המקומיים בספרדית. בלם מכבי חיפה יערוך הערב את ההופעה האחרונה שלו במדי הנבחרת הצעירה והוא מנצל את הנסיעה לספרד כדי למצות את אחד הפרויקטים שלו עד תום. "התחלתי ללמוד ספרדית עם החברה שלי בזמן הקורונה. זה משהו שלא הייתי עושה אילולא ההתפרצות", הוא מספר בריאיון לוואלה! ספורט, "החלום שלי זה לשחק בליגה הספרדית והתחלתי ממש לשבת וללמוד".

עופרי ארד שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל. לירון מולדובן
"בליגה הספרדית משחקים כדי ליהנות. זו הליגה שאני רוצה להיות בה". ארד במדי הנבחרת הצעירה/לירון מולדובן

אפשר לצפות לטראש טוק עם השחקנים של נבחרת ספרד הערב?

"ברור שיהיה טראש טוק אבל זה קללות שכולם יודעים (צוחק)".

אתה נעזר בחוסה רודריגס?

"כן, ברור. אני שואל אותו הרבה שאלות, אבל מי שהתחיל ללמד אותי באמת היה ליו ששיחק אצלנו בעונה שעברה".

השאיפה היא לשחק בלה ליגה?

"לגמרי. הליגה הספרדית - גם מבחינת הטכניקה וגם מבחינת סגנון המשחק - זו הליגה שאני רוצה להיות בה. הם באים ומשחקים כדורגל כדי ליהנות וזה משהו שאני מאוד אוהב בליגה הזו".

כבר שיחקת נגד קבוצות אירופיות. התמודדות עם נבחרת ספרד הצעירה זה משהו מרגש?

"מאוד מרגש. עצם המעמד מרגש, אבל בסוף זה עוד משחק. שיחקנו נגדם כבר פעם אחת בקמפיין ועצרנו אותם, אז אני מקווה שגם היום נדע לבוא ולעשות את העבודה כמו שצריך".

הערב תפגשו את פדרי מברצלונה, שמסומן כאחד הדברים הגדולים הבאים בכדורגל העולמי

"אם אני רוצה להגיע לרמות האלה, אני צריך להתמודד מול שחקנים ברמה הזו גם בשלבים האלה. זה מתחיל מהתמודדויות כבר פה ואני בא להתמודד מול כל שחקן".

אבל ברור לכולם שספרד מעלינו.

"אף פעם אנחנו לא מסתכלים על יריבה כאילו היא מעלינו. בסופו של דבר זה משחק נתון ואם נשחק כמו בפעם שעברה, נעצור אותם. היינו יותר טובים מהם במשחק בארץ. בלי הקהל והדחיפה יהיה יותר קשה, אבל עשינו את זה פעם אחת ואפשר לעשות את זה שוב".

שחקן נבחרת ישראל, עופרי ארד מול שחקן נבחרת סלובקיה אלברט רוסנאק. רויטרס
"כל עוד אני מייצג את המדינה שלי אני מאושר". ארד במדי הנבחרת הבוגרת/רויטרס

הנבחרת הצעירה תסגור הערב קמפיין קצת מוזר. מצד אחד היא השיגה 1:1 מחמיא נגד ספרד באצטדיון רמת גן לפני שנה, אבל מצד שני לא הצליחה לנצח את צפון מקדוניה שנאבקה איתה על הסגנות והפסידה לאיי פארו 3:1 בספטמבר האחרון.

מה קרה לכם בקמפיין הזה? הרבה ספיגות בדקות האחרונות וגם שערים שטותיים.

"אני חושב שאנחנו נבחרת מצוינת, אבל היה לנו לאחרונה חוסר מזל. אני ממש לא חושב שזה עניין של לוזריות. זה חוסר מזל ולפעמים בכדורגל לא מצליחים לשמור על התוצאה. מי שראה את המשחקים ראה שהיינו יותר טובים מכל היריבות שלנו. אני מקווה שנשפר את היכולת לשמור על התוצאה בנבחרת הצעירה וגם בבוגרת כמובן, כדי שהנבחרות יתחילו לעלות לאליפות אירופה".

איך מרימים את עצמכם לקראת המשחק, כשהסיכוי לסיים במקום השני קלוש?

"אנחנו לא מתייחסים לטבלה, רק רוצים לשחק את המשחק האחרון בקמפיין ולהציג יכולת טובה. אם ננצח, אולי אפשר יהיה להתעסק בחישובים. אבל קודם צריך לנצח".

קשה להאמין שאתה עדיין בגיל של הנבחרת הצעירה.

"כן, זה מרגיש שעברתי הרבה. עברתי דרך לא ארוכה, אבל עד היום לא היה קל. אני מאוד שמח להיות בנבחרת הצעירה, יש פה חבר'ה מאוד מוכשרים ואווירה מאוד טובה, אבל ברור שהשאיפות הן לתקוע יתד בנבחרת הבוגרת".

יש אכזבה מכך שכבר ערכת הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת ועכשיו חזרת לצעירה?

"כל עוד אני מייצג את המדינה שלי אני מאושר. ברור שתמיד יש רצון להיות חלק מהנבחרת הבוגרת, אבל גם בצעירה חשוב להציג יכולת טובה".

זה המשחק ה-11 והאחרון שלך בנבחרת הצעירה

"זה מרגש מאוד והתחושה היא מיוחדת. גם כשהייתי בבוגרת עקבתי אחרי המשחקים והייתי בקשר עם הצוות. מבאס איך הקמפיין הזה התהפך לנו כי פתחנו אותו אותו בצורה מדהימה. הלוואי שיכולתי להמשיך כאן ולהיות באליפות אירופה. היום ניתן הכול כדי שיהיה עוד סיכוי".

מאמן מכבי חיפה, מרקו בלבול עם שחקן הקבוצה עופרי ארד. ברני ארדוב
"הייתי מוכן להזדמנות והוא רק היה צריך לתת לי אותה". ארד עם בלבול/ברני ארדוב

כמה קשה לספורטאי בתקופת הקורונה?

"הקושי הוא החוסר בשגרה ומסגרת. זה מאוד קשה. הגוף מאבד את כושר המשחק אחרי שבועיים ולוקח לו זמן להתרגל מחדש, אבל זה המצב ואנחנו לא היחידים בעולם. זה מתכון לפציעות ובגלל זה אנחנו מנסים להיכנס בהדרגה. אני יכול להגיד שהצוותים בנבחרת ובקבוצה שלי, מכינים אותנו הכי טוב שאפשר".

כמה זה השפיע עלייך באופן אישי?

"בקבוצות מתאמנים כרגיל וחזרנו לשגרה מלאה. לפני כן הייתי צריך לעשות הרבה אימונים אישיים. התמזל מזלי והייתי בנבחרות ועם מכבי חיפה במוקדמות הליגה האירופית, כך שבנו הקורונה פחות פגעה ושמרתי על כושר משחק".

עד אמצע עונת 2018/19 לא ממש ספרו אותך.

"אני נמצא בסוג של חלום. הגשמתי את חלום הילדות שלי שהיה להיות שחקן בוגרים במכבי חיפה והגשמתי גם את החלומות של המשפחה שלי - ללבוש את מדי נבחרת ישראל. אבל אני מאמין כי אני עובד מאוד קשה. מי שמכיר אותי יודע כמה אני מקדיש ומקריב בשביל זה. אני מאמין שאם אתה מוכשר ועובד קשה, אי אפשר יהיה להתעלם ממך".

ועדיין היה גם קצת מזל.

"נכון שהיה לי מזל שמרקו בלבול הגיע למכבי חיפה, אבל אני הייתי מוכן להזדמנות והוא רק היה צריך לתת לי אותה. אני שמח איפה שאני נמצא, אבל אני שואף עוד להתקדם וגם להגשים את החלום האירופי שלי".

הדרכון הגרמני יעזור?

"זה לא אומר שזה יהיה בקלות, אבל אין ספק שזה תורם ויותר קל שיש לך דרכון אירופי. ועדיין, צריך להרשים ולעבוד קשה. אני בתהליך שנבנה ואני מאמין שבסוף כל מה שאני שואף אליו יתגשם".

אתה רואה את עצמך חלק משמעותי בנבחרת הבוגרת בקמפיין הבא?

"לגמרי. אעבוד מאוד קשה כדי להיות שם ואני מקווה שיתנו לי שוב את ההזדמנות ואני אקח אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully