וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הספורט מתרעמים בפני הממשלה: החזירו אותנו לפעילות, ההחלטות שלכם תמוהות

16.11.2020 / 15:34

הוועד האולימפי שלח מכתב לשרי הספורט והבריאות, אחרי שנושא החזרת הספורט לא עלה בקבינט הקורונה: "ההחלטה להתיר פעילות חלקית היא אינה עקבית מבחינה אפידמיולוגית ועבורנו גם אינה שקופה"

תקציר: פורטוגל - צרפת 1:0/ספורט 1

ראשי הספורט מתרעמים בפני הממשלה, ודורשים: החזירו את הספורט. אתמול (ראשון) אמור היה קבינט הקורונה להחזיר את הספורט לפעילות מלאה, אלא שהנושא לא עלה כלל לדיון במהלך שבע שעות של ישיבה. הוועד האולימפי בישראל (בשיתוף הפראלימפי, אילת, איגודי הספורט ומרכזי הספורט) שלח היום מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר התרבות והספורט חילי טרופר - כשעל הפרק בקשה לפגישה דחופה בנוגע להחזרה מיידית של הספורט המאורגן לפעילות.

"אנו, ראשי איגודי הספורט וגופי הרוחב, פונים אליך בשם אגודות הספורט, הקבוצות, המאמנים והשחקנים, בדרישה להחזיר את כלל פעילות הספורט המאורגן לפעילות! אנו מבקשים להיפגש עמך בדחיפות כדי לדון בנושא.

"ב-1 בנובמבר החליט קבינט הקורונה להתיר חידוש פעילות של ענפי ספורט המים וכן פעילות חלקית של צעירים שהספיקו להתחרות מספר פעמים בעונה האחרונה ועד מרץ 2020. בניגוד לפרסומים קודמים ולציפיותינו, לא ניתן אתמול היתר לחידוש יתר פעילות הספורט המאורגן.

תדרוך שר הבריאות יולי אדלשטיין, בית החולים הדסה, 15 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
על סמך מה מתקבלות ההחלטות? אדלשטיין/פלאש 90, יונתן זינדל

"כבוד השר, אנו מעריכים את עצם ההכרה בחשיבות בפעילות הספורט. ברור לכולנו שבמציאות הנוכחית, לא היה קל לאשר חזרה של רוב פעילויות הספורט וללא נחישותך לא בטוח שזה היה קורה.
עם זאת, אנו סבורים שהחלטה להמשיך להתיר פעילות ל"אלמנטים נבחרים" מתוך המערך השלם של הספורט המאורגן אינה עקבית מבחינה אפידמיולוגית ועבורנו גם אינה שקופה מבחינה אפידמיולוגית.

"ההיתר הסלקטיבי מביא להמשך הפגיעה במערך כולו, תוך החמצת הזדמנות להישען על מערך הספורט המאורגן כאמצעי למניעת הפצת תחלואה וכאמצעי לשיפור המערכת החיסונית.

"למשל, ההחלטה השרירותית לאפשר פעילות רק לילד או ילדה שכבר הספיקו להתחרות היא תמוהה. כלל הילדים בספורט המאורגן נפגשים תמיד באותה קבוצה ולא מתערבבים עם קבוצות אחרות. המדובר באותם ילדים שממילא נפגשים זה עם זה בגנים הציבוריים, בעידוד משרד הבריאות, שמבין את חשיבות הפעילות הגופנית לבריאות הגוף והנפש.

"ההחלטה השרירותית שלא לאפשר לספורטאים הבוגרים לפעול תמוהה גם היא, כאשר ברור שגם המבוגרים נפגשים זה עם זה בקבוצות קבועות, וכי נראה שמבחינה אפידמיולוגית אין הבדל בין הפעילויות הלא פורמליות שמקיימים הבוגרים בהיתר משרד הבריאות לבין פגישתם באופן אחראי וסדור לאימון מאורגן.

"יודגש שהתרת פעילות במסגרת מאורגנת רק לאוכלוסיות מסוימות פוגעת במערכת הספורט באופן מלא, כמעט כאילו נותרה המערכת כולה מושבתת. הספורט המאורגן בנוי על מארג רב-גילאי ורב-מגדרי שהרצף וההתמדה הם מאבני היסוד שלו. הטוענים ש"לפחות הספורטאים המקצועניים" או "הצעירים הפעילים" ממשיכים, לא מבינים שהמדובר בפלסטר על שבר מדמם שנותן מראית עין של טיפול, כאשר למעשה הוא מעמיק את הפגיעה לטווח הארוך.

עוד בוואלה!

אחרי שעות ארוכות: קבינט הקורונה הסתיים ללא הכרעה

לכתבה המלאה
חילי טרופר. ראובן קסטרו
מתי מחזירים את הילדים? טרופר/ראובן קסטרו

"לפיכך, אנו מבקשים לאפשר לנו לפעול למען הספורטאים ולחזור להפעילם באופן אחראי, כך שנמנע או לפחות נצמצם את הנזקים הבריאותיים, הנפשיים והמערכתיים המצטברים.

"אנו מתחייבים להמשיך לפעול בהתאם לכל ההנחיות ולעמוד בכל הדרישות. הספורט המאורגן נשען על עבודתם של מאמנים ומדריכים מוסמכים לפי חוק שמשמשים, למעשה, סוכני בקרה ופיקוח על יישום הנחיות הקורונה ומניעת התפשטות המגפה. לנו, אנשי הספורט המאורגן, יש את היכולת אמיתית לקיים פעילות אחראית שמסייעת לבריאות ושמגבירה את פעילות המערכת החיסונית. הספורט תורם לבריאות הציבור כולו ומסייע לכולנו לעבור את המשבר בצורה הטובה ביותר ועם חוסן פיסי ומנטלי. לפיכך, אנו מבקשים לקיים אתכם פגישה דחופה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully