וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס קלייברן: "וויל תמיד אמר לי שחולון מזכירה לו את מיאמי"

17.11.2020 / 11:42

הגארד האמריקני של צמוקי מינסק ישחק הערב ב-19:30 נגד הקבוצה שבה אחיו הגדול פרץ ("אני רוצה לשמור על השם שלנו באירופה, ולבנות את המסלול שלי") ומתכונן למפגש איתו ועם צסק"א: "הוא אמר שהוא מנצח אותי? טוב, היה לו מזל"

תקציר הניצחון 83:85 של ריאל מדריד על בילבאו/ספורט 1

מה הדבר הראשון שתעשה כשהקורונה תיגמר, שאלתי לפני חצי שנה את וויל קלייברן. "אלך לשחק כדורסל עם אחי כריס", השיב כוכב צסק"א מוסקבה.

- מי מנצח בדרך כלל?

"אני. אתה יכול לשאול אותו, גם הוא יודה בזה".

אז שאלתי. כריס קלייברן יתארח הערב (שלישי, 19:30) עם קבוצתו הבלארוסית צמוקי מינסק אצל הפועל חולון במסגרת ליגת האלופות. "טוב, אולי היה לו מזל כמה פעמים", הוא צוחק כשאני מעמת אותו עם הדברים של אחיו הגדול. בעוד שבועיים וחצי ייפגשו השניים לראשונה במשחק רשמי, במסגרת ליגת ה-VTB.

כריס קלייברן עם אחיו וויל. חשבון האינסטגרם של כריס קלייברן, צילום מסך
"אם ננצח את צסק"א, הוא ישמע על זה עוד הרבה זמן". כריס עם אחיו וויל קלייברן/צילום מסך, חשבון האינסטגרם של כריס קלייברן

"כשוויל שיחק בחולון הייתי בן 19, וזאת הפעם הראשונה שאני מבקר בישראל", מספר כריס בריאיון לוואלה! ספורט. "אני זוכר את הסיפורים שלו מכאן, בעיקר על החוף שהזכיר לו את מיאמי. הייתי רוצה ללכת לבדוק את זה בעצמי, אבל בגלל הקורונה אסור לנו לצאת מהמלון"...

זו עונתו השנייה של קלייברן (24, 1.98 מ') באירופה. ב-2019 סיים הגארד את קריירת הקולג' שלו באוניברסיטת נבאדה לאס וגאס, שבה שיחק מיקי ברקוביץ' באמצע שנות ה-70, אך לא נבחר בדראפט ולא הגיע ל-NBA גם לאחר שהופיע במדי מילווקי באקס בליגת הקיץ. אשתקד הופיע בבידגושץ' הפולנית, וכעת הוא בבלארוס.

קלייברן השתלב במהירות במינסק, ולא רק המראה החיצוני ומספר הגופייה (21) מזכירים את אחיו המבוגר ממנו בשש שנים, אלא גם השורה הסטטיסטית המגוונת: 18 נקודות, 3.5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים במוקדמות ליגת האלופות, לעומת 18.8, 4.3 ו-2.8 בהתאמה ב-VTB.

- כשחתמת בצמוקי, הסוכן מישקו רזנטוביץ' אמר ש"לליגה חשובה כמו ה-VTB לא מספיק קלייברן אחד". זו חתיכת משקולת לסחוב כל הזמן על הגב.

"זה לא מלחיץ אותי. להפך, אני רוצה לשמור על השם של משפחת קלייברן באירופה. אני אוהב את המשחק הזה, אני נהנה ממנו, ואני עובד קשה כדי לבנות לעצמי את מסלול הקריירה שלי. כמו כל שחקן שגדל בארה"ב, גם אני שואף להגיע ל-NBA, ואני מאמין שזה יקרה בזמן מתאים והנכון".

- חולון משחקת כדורסל מעט לא שגרתי העונה.

"זה נכון, אבל אנחנו נמשיך לשחק בשיטה הקבועה שלנו וננסה לגרום להם להתרגל אלינו ולהתאים את עצמם".

עוד בוואלה!

וויל קלייברן בריאיון: "הכי קשה לי בלילות, כשהבן שלי שואל מתי נלך יחד למשחק"

לכתבה המלאה
שחקן צמוקי מינסק כריס קלייברן. ליגת האלופות, אתר רשמי
"הייתי רוצה לטייל בחולון, אבל אסור לנו לצאת מהמלון". כריס קלייברן/אתר רשמי, ליגת האלופות

קלייברן נקלע לבלארוס בזמן משבר פוליטי חריף. ברחובות הבירה מינסק מתקיימות הפגנות המוניות נגד השליט אלכסנדר לוקשנקו, לאור זיוף תוצאות הבחירות, וכוחות הביטחון מפזרים אותן בצורה ברוטאלית. "זה היה די פרוע כשהגעתי", הוא מספר. "היו המון הפגנות, אבל לא חששתי ולא חשתי מאוים או משהו. אני יודע זה לא נגמר, אבל לפחות האזור שבו אני מתגורר הפך שקט בזמן האחרון".

- קשה לנוע ממדינה למדינה באירופה בזמן המגיפה?

"זה די מעצבן", מודה כריס. "אתה מגיע לעיר חדשה, לא יכול לראות אותה, ממלא טפסים. אתמול, בבוקר שלפני המשחק, לא יכולנו פשוט לקום, לאכול ולצאת לאימון, כי באו אלינו למלון וערכו לנו בדיקות קורונה. אני מתגעגע לחיים הרגילים, כשיכולתי להתהלך בחופשיות איפה שאני רוצה, ולשחק כדורסל לעיני אוהדים".

- אתה מכין משהו לקראת המפגש עם וויל וצסק"א ב-6 בדצמבר?

"אני בטוח אכין לו משהו, ואם ננצח, הוא ישמע על המשחק הזה עוד תקופה ארוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully