וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך הפנדלים שתסכל את רונאלדיניו, זהבי ומיטרוביץ': סקוטלנד חוגגת עם דייויד מרשל

צפו בהצלות הגדולות: בתוך כמה שבועות, כשהוא כבר בן 35 ומאחוריו קריירה סולידית שעיקרה בצ'מפיונשיפ, הפך דייויד מרשל למומחה פנדלים שהחזיר את סקוטלנד לטורניר גדול אחרי 22 שנה. מהפנדל הראשון נגד ברצלונה, דרך הניצחון המהולל עם קרדיף ועד ההדחות של ישראל וסרביה

עצירות הפנדלים של דייויד מרשל/עריכה: עמית שמחה

את אוהדי קרדיף סיטי ההופעות של דייויד מרשל בפנדלים נגד ישראל וסרביה לא ממש הפתיעו. לפני 10 שנים וחצי הקבוצה שלהם פגשה את לסטר סיטי בחצי גמר פלייאוף העלייה לפרמיירליג וניצחה 0:1 בחוץ. הפסד בית 3:2 בגומלין, שלח את הקבוצות לדו קרב מהנקודה הלבנה ואז הגיעה ההצגה של השוער הסקוטי.

במצב של 3:3, יאן קרמורגן האורח ניסה פאננקה חצופה ומרשל עצר בקלות. מארק קנדי העלה את קרדיף ל-3:4 ועל הפנדל החמישי של לסטר הופקד מרטין ווגהורן. החלוץ האנגלי (שהיום משחק עם השוער בדרבי קאונטי) בעט חזק בחצי גובה לפינה השמאלית, אבל ראה את מרשל מתעופף בכיוון הנכון והודף בעזרת יד אימתנית. הוולשים ניצחו ואלפים פרצו לכר הדשא וחגגו עלייה לגמר. 10 ימים לאחר מכן, קרדיף נכנעה לבלקפול 3:2 ולא הצליחה להעפיל לפרמיירליג, אבל הגבורה של מרשל באותו יום נחקקה בדפי ההיסטוריה של המועדון.

"Dave the save" ("דייב המציל") אוהדי קרדיף בשבע השנים של מרשל במדי הקבוצה ובעיקר באותו דו קרב מהנקודה הלבנה. הסקוטי בן ה-35 תסכל בחודש האחרון גם את ערן זהבי וגם את אלכסנדר מיטרוביץ', גם את נבחרת ישראל וגם את זו של סרביה, אבל היו אחרים לפניהם.

למרות שמרשל לא נודע במרוצת השנים כמומחה פנדלים יוצא דופן, הוא עצר כמה וכמה בועטים, עוד לפני שהפך לגיבור העלייה של נבחרת סקוטלנד לטורניר גדול אחרי 22 שנה. לראשון ביניהם קראו רונאלדיניו.

עצירות הפנדלים של דייויד מרשל/עריכה: עמית שמחה

מרשל גדל בסלטיק, אבל בחמש השנים שלו בקבוצה הבוגרת, שימש בעיקר כשוער מחליף. בספטמבר 2004 קיבל הזדמנות לעמוד בין הקורות במשחק נגד ברצלונה בשלב הבתים של ליגת האלופות ולמרות הפסד 3:1, הוא הצליח לעצור פנדל של רונאלדיניו שנחשב אז לאחד מהשחקנים הטובים בעולם. זה היה הראשון שלו.

כחודש בלבד לאחר מכן, השוער הצעיר שוב קיבל קרדיט, הפעם במשחק ליגה נגד הארטס ובו הוא בלם פנדל של סטיבן פרסלי. ככה הוא דייויד מרשל - אוהב לעצור פנדלים בתקופות קצרות. כך בתוך ארבעה ימים במרץ 2012, עצר בעיטות של גארי מקשפרי ומרלון קינג (אחת משתי החמצות פנדלים שלו בקריירה).

כך גם עשה בשבועות האחרונים: ב-3 באוקטובר הוא עצר פנדל של טמו פוקי מנוריץ' וסייע לדרבי קאונטי להשיג את הניצחון היחיד שלה העונה. 5 ימים לאחר מכן הדף את הבעיטה של ערן זהבי בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו 2020 ואחרי קצת יותר מחודש, בלם גם את מיטרוביץ' בדרך לפסטיבל שנחגג עד היום.

מרשל ספג לאורך הקריירה הארוכה שלו 49 פנדלים, אבל 12 בעיטות מהנקודה הלבנה הוחמצו מולו (עצירות או בעיטות מחוץ למסגרת) וזו סטטיסטיקה בכלל לא רעה. בגיל 35, אחרי קריירה שעיקרה בליגת המשנה באנגליה, דייויד מרשל פתאום הפך לגיבור של הכדורגל הסקוטי ולשוער בעל שם של מומחה פנדלים. בקיץ הוא והנבחרת שלו יפגשו את אנגליה, קרואטיה וצ'כיה בשלב הבתים ביורו 2020 ואולי יצליחו להפתיע ולעלות לשלבי ההכרעה. ושם אף אחד לא ירצה להגרר נגדם לקרב פנדלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully