וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון הארטסון על התקרית עם איל ברקוביץ': "פשוט התפוצצתי, זו החרטה הגדולה של חיי"

החלוץ נזכר ברגע הבלתי נשכח שבו שלח בעיטה אדירה לפרצוף של חברו לווסטהאם: "הייתי חייב לעזוב את המדינה". וגם: הפגישה המפתיעה שלו עם ברקוביץ' והשיחה ביניהם

תקציר: חגיגת השערים מגמר פלייאוף ההעפלה ליורו/ספורט 1

ג'ון הארטסון נזכר בתקרית המפורסמת שלו עם איל ברקוביץ', שבה שלח בעיטה עוצמתית לפניו של הישראלי באימון ווסטהאם, והחלוץ טוען: "זו החרטה הכי גדולה של החיים שלי". זה קרה ב-1998, כשהשניים שיתפו פעולה בשורות הפטישים, כשהארטסון תועד בועט בצורה אלימה בברקוביץ' במהלך אימון.

"הייתי בן 21, וברקוביץ' היה בחור פנטסטי, שום דבר אישי", נזכר הארטסון, "קיבלתי מסירה, ברקוביץ' חטף לי, איבדתי את הכדור בגלל נגיעה לא טובה, רדפתי אחריו במשך 20 מטר וניסיתי לזכות בחזרה בכדור, ותיקלתי אותו מאחורה.

"כמו שכולם רואים בתמונות, ניסיתי להרים אותו, אבל הוא שלח מכה לעבר הירך שלי, זה לא כאב, בקושי הרגשתי את זה, אבל פשוט התפוצצתי.

ג'ון הארטסון בועט בפרצופו של איל ברקוביץ'. ארכיון, צילום מסך
הרגע שהסעיר את העולם. הארטסון וברקו/צילום מסך, ארכיון

המפגש האחרון ביניהם

"כל אחד יכול לראות את התמונות, ואני לא יודע למה הייתי כל כך אגרסיבי, ואני לא יודע למה הגבתי ככה, זו החרטה הכי גדולה של החיים שלי. לא הייתי צריך לעשות את זה.

"התנצלתי, אבל נקנסתי על ידי ההתאחדות, הושעיתי, וספגתי ביקורת ופגיעה קשה בתדמית שלי. זה היה לא ייאמן. זה היה בעמודים הראשיים בכל מקום בעולם. נסעתי לצרפת, הייתי חייב לעזוב את המדינה, זה היה עד כדי כך גרוע. ביישתי את המשפחה שלי, אמא ואבא שלי היו בוויילס, ואנשים הגיעו לבית שלהם בגלל זה".

זו לא הפעם הראשונה שבה הארטסון מתחרט על התקרית, והוא מספר: "התחרטתי על זה, וראיתי את איל כמה פעמים מאז, וכמובן כשהוא היה בסלטיק. לפני כמה שנים ויילס שיחקה נגד ישראל בחיפה, ומשום מה יצאתי לטיול מחוץ למלון שלי בישראל והחלטתי לצאת להליכה קלה, הלכתי לבית קפה, ואת מי אני רואה מעבר לפינה? את איל ברקוביץ'! מיד צילמו אותנו כמה צלמים, וזה נהיה מוזר.

"עד ליום הזה אני לא מבין מה קרה שם. רגע אחרי זה אנחנו כבר שותים קפה כמו החברים הכי טובים. הכל עלה שוב. אני רוצה להגיד שוב, כמו שאמרתי הרבה פעמים - אני מתחרט על זה, הלוואי וזה לא היה קורה, התקרית הזאת תמיד רדפה אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully