וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל משחקה של נבחרת ישראל בנורבגיה שעות ספורות לפני הפתיחה

11.11.2020 / 13:25

משרד הבריאות הנורבגי שלח להתאחדות המקומית מכתב ובו הבעת חשש אמיתי להדבקה המונית אחרי הבדיקה החיובית של מונס דאבור. במדינה הסקנדינבית הביעו ביקורת חריפה על קיום המשחק עוד לפני ההודעה, מזכ"ל ההתאחדות: "ברגע שהרשויות המליצו לבטל, זה מה שעשינו"

נבחרת ישראל נוחתת בנורבגיה לקראת משחק הידידות/ההתאחדות לכדורגל

הרשויות בנורבגיה הודיעו היום (רביעי) על ביטול משחק הידידות בין נורבגיה לישראל שהיה אמור להתקיים הערב באוסלו ב-19:00 שעון ישראל. הודעת הביטול - שחמש שעות וחצי לפני שריקת הפתיחה - הגיעה בעקבות העובדה שמונס דאבור נמצא חיובי בבדיקת הקורונה שערך.

"כמובן שעצוב לבטל משחק כמה שעות לפני שריקת הפתיחה", אמר מזכ"ל ההתאחדות לכדורגל של נורבגיה, פול ביירקטבדט, "במהלך השבועות האחרונים התקיימו יותר מ-500 משחקים באירופה ואנחנו משוכנעים שאפשר לקיים משחקים נוספים על פי הפרוטוקול. במקרה הזה, אחרי שהתגלה מקרה חיובי בסגל הישראלי, רשויות הבריאות בנורבגיה המליצו לבטל את המשחק וזה מה שהחלטנו לעשות".

באתר הרשמי של ההתאחדות הנורבגית הוסיפו: "ביום שלישי עיריית אוסלו נתנה אישור לקיום המשחק למרות ששחקן מנבחרת ישראל נמצא חיובי לקורונה. השחקן נכנס לבידוד כמו גם שחקן אחר ששהה לצדו והמצב היה ברור. לעומת זאת, הבוקר קיבלנו מכתב ממשרד הבריאות שמביע חשש ממקרי הדבקה של שחקנים וחברי צוות בשתי הנבחרות. על כן הוחלט לבטל את המשחק".

ערן זהבי, שחקן נבחרת ישראל. האתר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
ערן זהבי באימון המסכם באוסלו/אתר רשמי, האתר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל

במדינה הסקנדינבית היתה ביקורת עזה על כך שנקבע משחק אימון בזמן התפרצות הקורונה והיא גברה אחרי שהתפרסם שדאבור נדבק. אתמול נכתב בכלי התקשורת: "יש הצדקות לקיום המשחק - יש את הטיעון הכלכלי וגם את הטיעון המקצועי. אבל מול אלו עומדת העובדה שהמשחק ייערך בזמן המגפה הכי גדולה ב-100 השנים האחרונות, כשהמצב מידרדר והעולם במשבר בריאותי. זה משהו שנשגב מבינתנו".

במהלך פגרת הנבחרות בחודש אוקטובר, נרשמו מקרים רבים של הדבקות של שחקני כדורגל, כשבישראל היו אלה חאתם עבד אלחמיד, ניר ביטון וערן זהבי שנדבקו. בנבחרת ישראל נשמעו קולות שמטילים ספק בצורך לקיים משחק ידידות. שרן ייני אמש אתמול במסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות ש"בעידן הקורונה אפשר לוותר על משחקי ידידות", בעוד ניר ביטון התראיין בשבוע שעבר בסקוטלנד ואמר: "אם זה היה תלוי בי, הייתי מוותר על משחקי נבחרות בתקופה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully