וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדם הדבקה: יינס פטר האוגה הוא המטאור החדש של מילאן

11.11.2020 / 13:20

משבר הקורונה עזר לו לזנק מהספסל של בודו גלימט עד לסן סירו, ועכשיו בנורבגיה מפנטזים על השילוב בינו לבין הולאנד ואודגור בנבחרת. אחרי הטענות שספסולו עלה לנורבגים במקום ביורו, ישראל היתה אמורה להיות הקורבן הראשון של היהלום בן ה-21 במדים הלאומיים

צפו בתקציר הניצחון 1:3 של מילאן מול סלטיק/ספורט 1

מגיפה עולמית מסוגלת גם לעזור, והיא בהחלט סייעה ליינס פטר האוגה לפתח את הקריירה מהר הרבה יותר מהצפוי. בתחילת 2020, החלו המגעים לרכישתו של הקיצוני הנורבגי בידי סקרל ברוז' הבלגית לתפוס תאוצה. לא קלאב ברוז', אלא יריבתה הצנועה מהעיר הבלגית הציורית, שלא זוכה לחשיפה גדולה, בלשון המעטה. עבור האוגה בן ה-20, שבילה את עונת 2019 בבודו גלימט בעיקר כג'וקר שהוזעק מהספסל במחצית השניה, זה היה סוג של קידום - והוא הסכים ברצון. העסקה נסגרה בסביבות אפריל, וכל המסמכים נחתמו לקראת המעבר בקיץ, בכפוף לבדיקות הרפואיות. אלא שכאן צצה לה בעיה לא צפויה, שלא היתה מתרחשת בשום אופן בשנה שגרתית - התברר שביצוע הבדיקות האלה לא טריוויאלי בזמן משבר הקורונה.

המגיפה שיבשה לחלוטין את החיים באירופה, והאוגה לא הצליח לצאת לבלגיה. נסיעה כזו היתה מחייבת אותו לשבועיים של בידוד עם שובו לנורבגיה, בודו גלימט לא הסכימה לכך, וגם הוא עצמו העדיף להמתין להתפתחויות. מה בוער? כל עוד אין כדורגל, לא דחוף לחתום על חוזה בכל מקרה. אז העסק התמהמה, ובינתיים שבה הליגה הנורבגית לפעילות, כאשר עונת 2020 שהתעכבה נפתחה באמצע יוני. בודו גלימט, שסיימה באופן סנסציוני כסגנית אשתקד, שידרגה את כושרה עוד יותר. הרבה יותר. היתה זו חגיגה מרהיבה של כדורגל התקפי, עם רצף אדיר של ניצחונות בתוצאות גבוהות. 2:4, 1:6, 0:4, 0:5, שוב 1:6... את המכונה הזו אי אפשר היה לעצור, והאוגה היה בורג חשוב ביותר במכונה המופלאה.

יינס פטר האוגה. GettyImages
השתוקק להישאר חלק מהעונה הגדולה בתולדות בודו גלימט. יינס פטר האוגה חוגג מול מילאן/GettyImages

סירב לצפות בחגיגות האליפות באינטרנט

מכירתו של הכישרון הצעיר הוקון אביאן לאלקמאר ההולנדית פינה עבורו את המקום בהרכב, והאוגה תפס את הצ'אנס בשתי הידיים. הוא כבש, בישל ובעיקר נהנה להיות חלק אינטגרלי מקבוצה שהציגה סגנון מהיר מאוד, עם לחץ גבוה וניסיון מתמיד להניע את הכדור בנגיעה אחת. בשלהי יולי כבר השיגה הקבוצה ניצחון עשירי ברציפות מפתיחת העונה, 1:3 על חשבון האלופה מולדה. היה זה ערב מכונן שהבהיר חד משמעית - האליפות ההיסטורית הראשונה בדרך. האליפות הראשונה ב-104 שנות קיומו של המועדון הצפוני שהיה עד לא מכבר סוג של קבוצת יו-יו. אז האוגה הכריז שהוא מוותר על המעבר לסרקל ברוז' שהרגיש פתאום לא רלוונטי בתנאים החדשים. "הודעתי לבלגים שהכל מבוטל. אני לא יכול להיות במדינה זרה ולראות באינטרנט את הקבוצה שלי זוכה באליפות בלעדיי", הוא טען.

קל להבין אותו. האוגה הוא יליד בודו, אוהד את הקבוצה מאז שהוא זוכר את עצמו כמו כל תושבי האיזור, בוגר האקדמיה המצטיין. ברור שהוא השתוקק להמשיך להיות חלק אינטגרלי מהעונה הגדולה ביותר בתולדות בודו גלימט, בסגל נלהב ומגובש שמבקיע מספר אסטרונומי של שערים על בסיס קבוע. אבל הנה לכם צחוק הגורל... במחזור הבא ישלימו הצהובים-שחורים את המשימה ויוכתרו לאלופים בוודאות מתמטית. נכון לעכשיו, יש להם 21 ניצחונות, 65 נקודות ו-83 שערי זכות ב-24 משחקים, והם שוברים את כל השיאים בנורבגיה. אלא שהאוגה יצפה בהם בכל זאת באינטרנט במדינה זרה, אפילו רחוקה יותר מבלגיה. כי באוקטובר הוא חתם במילאן, ועשה צעד גדול פי אלף בהשוואה לתוכניות המקוריות. על הצ'אנס להצטרף לאחד המועדונים המפוארים ביותר בעולם הוא בכל זאת לא יכול היה לוותר, גם במחיר הכבד הזה.

עוד בוואלה!

בוטל משחקה של נבחרת ישראל בנורבגיה שעות ספורות לפני הפתיחה

לכתבה המלאה
יינס פטר האוגה, שחקן מילאן. AP
על הצ'אנס להצטרף לגראנדה מילאן הוא לא היה יכול לוותר. יינס פטר האוגה עם פאולו מאלדיני/AP

כבש מול מילאן - ומיד חתם אצלה

הנסיקה שלו היתה מטאורית בכל קנה מידה. בתחילת השנה, קבוצת תחתית בלגית היתה המתעניינת הבכירה בו. בשלהי הקיץ, שמו כבר הוזכר כמועמד לרשימה ארוכה למדי של קבוצות צמרת, ובהן מנצ'סטר יונייטד של אולה גונאר סולשיאר. הסקאוטים של מילאן עקבו אחריו בהתמדה, ואז זימן להם הגורל את המפגש האולטימטיבי. בודו גלימט הוגרלה נגד האדומים-שחורים במוקדמות הליגה האירופית ונחתה בסן סירו, נחושה לתת הצגה בסגנון ההרפתקני הרגיל שלה. מילאן היתה עדיפה לפני ההפסקה, אבל במחצית השניה הסיפור היה שונה. האורחת נתנה פייט, האוגה כבש שער אישי יפה, וקירקס ללא הרף את שחקני ההגנה בכדרור המיוחד שלו. האיטלקים ניצחו 2:3 בזכות החמצה גדולה של הנורבגים בזמן פציעות, אבל ההחלטה התקבלה. מילאן העבירה מסר ברור לסוכנו של האוגה: "רוצים אותו". מיד לאחר מכן, הודיע האוגה להוריו: "בחרתי במילאן". הביקור בסן סירו עשה את שלו. שבוע אחריו, הוא כבר הוצג לתקשורת בחולצה החדשה - מתנה נאה לעצמו לרגל יום הולדת 21. ותודה גם לקורונה.

לאור ההתפתחויות, קצת מוזר להיזכר כי רק לפני שנתיים הרגיש האוגה בשפל ובמבוי סתום. באקדמיה הוא הוגדר כעילוי, ואת הופעת הבכורה בבוגרים הוא ערך כבר בגיל 16, כאשר נכנס כמחליף במקומו של פיטים עזמי (עוד לפני מעברו למכבי חיפה) במשחק גביע מול יריבה מליגת החובבים, וכבש מיד שלושער. בעונת 2017, אותה בילתה בודו גלימט בליגה השניה, הוא היה שיאן הבישולים של הקבוצה, ותרם את חלקו לקמפיין העליה. ואולם, ב-2018 חלה נסיגה משמעותית במעמדו בעיניו של המאמן החדש קייטיל קנוטסן, אשר הרגיש כי הנער לא רציני מספיק באימונים ולא משקיע כלל במשחק ההגנה. האוגה בקושי ראה דשא, נותר לא פעם מחוץ לסגל בעוד הקבוצה שקעה בתחתית, ופצח בסדרת ראיונות בתקשורת המקומית על מנת להביע את תסכולו. באמצע העונה, בחרה ההנהלה להעבירו בהשאלה לאולסונד מהליגה השנייה, על מנת לאפשר לו לחזור למסלול ולקבל דקות משחק, אך התוכניות לא התממשו. גם באולסונד לא אהבו את גישתו, שלחו אותו לקבוצת המילואים בליגה הרביעית, והוא שב לבודו גלימט במצב רוח פסימי במיוחד.

משלים פאזל של כוכבים

"יש לו פוטנציאל גדול, אבל הוא לא משתתף במשחק הלחץ, ועדיין לא יעיל בהתקפה. הוא ממש חסר סבלנות, וצריך ללמוד לעבוד", אמר מאמן אולסונד דאז, לארס בוהינן. אז הנה - האוגה למד. בקיץ 2019, הוא נסע למונדיאל עד גיל 2019 שנערך בפולין, והיה שותף למשחק המטורף של ארלינג הולאנד שהבקיע תשיעייה ב-0:12 על הונדורס. גם האוגה מצא אז את הרשת פעם אחת, ושידרג את הביטחון העצמי. גם התנופה של בודו גלימט בריצה הלא צפויה בצמרת שיפרה את המומנטום האישי שלו. אמנם הוא שולב בעיקר מהספסל, אבל הבקיע שבעה שערי ליגה, והרגיש שייך. המאמן קנוטסן, מורה בהשכלתו, השקיע שעות בשיחות אחד על אחד במטרה לגרום לבחור לפרוח. בהתחלה זה הספיק לסרקל ברוז'. חודשים ספורים לאחר מכן, הוא כבר היה אחד השחקנים המדוברים בליגה, וכוכב עולה נחשק ברחבי היבשת.

כאשר נפרד מחבריו הטובים בתחילת אוקטובר, עמד מאזנו הפנטסטי של האוגה ב-2020 על 14 שערים ותשעה בישולים ב-18 משחקי ליגה. המעבר למילאן הטריף לא רק את אוהדיו בצפון נורבגיה מעבר לחוג הארקטי, אלא גם את המדינה כולה. הנורבגים נרגשים לראות את צמיחתו של דור הזהב. יש להם חלוץ מרכזי ברמה העולמית הגבוהה בגרמניה - הולאנד שקורע רשתות בבורוסיה דורטמונד. יש להם פליימייקר עם פוטנציאל אלוהי בספרד - מרטין אודגור שהוחזר העונה לריאל מדריד. ועכשיו יש להם נציג גם באיטליה, אשר משתלב איתם נהדר. לצד סקורר אחד ומחלק מסירות אחד, צריך גם קיצוני תחבולן באגף, והאוגה עונה בדיוק על ההגדרה. אם ימשיך להשתפר, הפאזל יושלם.

יינס פטר האוגה. GettyImages
התחבולן שדרוש להולאנד ואודגור? יינס פטר האוגה/GettyImages

לסגור שנה חלומית גם בנבחרת

למעשה, אוהדים רבים מאוד רצו לראות אותו במדים הלאומיים כבר באוקטובר. האוגה קיבל זימון ראשון לנבחרת לקראת פלייאוף העליה ליורו 2020 מול סרביה, והלחץ על המאמן לארס לאגרבק לשלב אותו בהרכב הפותח היה גדול. מה רבה היתה אכזבת האומה כאשר השבדי בחר לא להשתמש בו כלל, אפילו כמחליף, גם כאשר הנבחרת פיגרה בהארכה. נורבגיה הפסידה והודחה, ולאגרבק הואשם בשמרנות ובפחדנות. בחלוף מספר ימים, זכה האוגה להופעת בכורה כמחליף בליגת האומות מול רומניה, אבל זה לא עזר להרגיע את השטח.

עכשיו, לקראת הביקור של ישראל במשחק ידידות באוסלו, מצפים מלאגרבק לתת לכוכב החדש של מילאן לפתוח בהרכב התקפי לצד הולאנד ואלכסנדר סורלוט מלייפציג, ולראות איזו תוצאה יניב השילוב הזה. האוגה עוד לא נולד נולד כאשר בודו גלימט פירקה את בית"ר ירושלים, אבל יש למועדון נעוריו זיכרונות נעימים מהמפגשים עם ישראליות. אולי זה סימן טוב גם עבורו. אם לאגרבק לא יאכזב שוב, יהיה קשה לפספס אותו על המגרש. צומח כאן קיצוני מהנה במיוחד, בעל מהירות מסחררת, תנועה בלתי צפויה וראיית משחק משובחת, שכבר הספיק לכבוש שער ראשון עבור מילאן, מול סלטיק בליגה האירופית. עבורו, 2020 היא לא אסון אלא שנת הפריצה, והוא ישמח מאוד להשלים אותה גם עם שערים ובישולים ראשונים בנבחרת. למה לא הערב?

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully