וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההחלטה של ים מדר: בהפועל תל אביב כבר חוששים מהעתיד

9.11.2020 / 7:11

האדומים עשויים למנוע מהרכז לצאת לארה"ב אם לא יקבל חוזה מובטח ב-NBA: "לא נישאר בלי הכסף ועם חור מקצועי". קסטריטיס מודאג, שינויים בסגל בדרך?

ים מדר באתגר הקומביין לקראת דראפט ה-NBA/מתוך יוטיוב

שחקנה של הפועל תל אביב ים מדר הודיע אמש (ראשון) בתום התבוסה של קבוצתו 88:68 להפועל גלבוע/גליל כי החליט להישאר בדראפט 2020 ויקווה לשמוע בעוד תשעה ימים את שמו נקרא בין 60 השחקנים במחזור הגיוסים של העונה הקרובה, לצד חברו לנבחרת ישראל דני אבדיה.

החלטתו של מדר הגיעה בניגוד למגמה הרווחת בימים האחרונים ברחבי אירופה. מספר רב של שחקנים אירופאיים שדורגו בין אמצע לסוף הסיבוב השני בדראפט הקרוב החליטו להוציא את שמם מהדראפט ולחכות לשנה הבאה, גם בשל הקושי להראות את יכולותיהם במחנות השונים לאור הקורונה, וגם מתוך אמונה שיוכלו להיות מדורגים במקומות גבוהים יותר בדראפט הבא. מדר החליט שהשנה הוא יוכל להיות מדורג במקום האופטימלי עבורו.

בעוד מדר ואנשיו בישראל ובארצות הברית, שם הוא מיוצג על ידי חברת CAA, מתרגשים לקראת הבחירה הצפויה, בהפועל תל אביב בעיקר דואגים לקראת המשך העונה שלו. בקבוצה אמנם יודעים כי חוזה מובטח ב-NBA עוד העונה ישתלם להם מאוד כלכלית, אך מקצועית מדובר בפגיעה חמורה, במיוחד כשכרגע מדובר ברכז היחיד של הקבוצה.

אם מדר יזכה בחוזה מובטח ב-NBA, מהסיבוב הראשון או השני בדראפט, כמובן שייצא לארצות הברית ויצטרף למחנה הקבוצה שתעניק לו את החוזה. מנגד, אם ייבחר בדראפט אך לא יוענק לו חוזה מובטח והקבוצה שתבחר בו (אם בכלל) תרצה לראות אותו מקרוב במשחקי ההכנה ובמחנה האימון לקראת העונה לפני שתקבל החלטה לגביו, בהפועל תל אביב צפויים להתנגד. בקבוצה לא רוצים להישאר "ללא הכסף ועם חור מקצועי", ומחכים להתפתחויות בנושא.

שחקן הפועל תל אביב ים מדר. דני מרון
המכשול הגדול לפניו. ים מדר/דני מרון

בינתיים, על הפרקט, האדומים ממשיכים להיראות רע מאוד. אמש הם נקלעו לפיגור משמעותי מתחילת הרבע השני, ולא היו קרובים לחזור בשום שלב. מדר סיים עם 5 נקודות בלבד, ומלבד טאליב זאנה שהיה סביר, כל יתר השחקנים היו חלשים מאוד.

"זו לא הדרך שרצינו לפתוח את העונה", סיכם המאמן יאניס קסטריטיס, "זו תוצאה רעה מאוד אך גם הוגנת בהתחשב בהבדלי הרמות בין הקבוצות וגם בגישה שאיתה הגענו למשחק כשמבחינתי זו הבעיה המרכזית. יש לנו בעיות אופי וקשיים מנטליים, זה לא הדבר הכי קל לפתרון אבל אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגיע אחרת למשחק ביום חמישי, ואני מקווה שנעשה את זה כבר מהאימון הקרוב. בכנות, זו לא ממש פתיחת העונה שלנו כי שיחקנו הרבה משחקים רשמיים במוקדמות ליגת האלופות, בליגה הבלקנית ובגביע. יש פה סביבה שדורשת מאיתנו הרבה, ואין לנו את הפריבילגיה לבחור מה חשוב לנו ומה לא, אנחנו צריכים לייצג את הפועל בצורה הרבה יותר טובה. ברור שיש לנו בעיות בהתקפה ובהגנה, צריך להיות עיוורים כדי לא לראות את זה, אבל אנחנו נפתור אותן עם אמונה, יחד עם עבודה קשה ויומיומית".

בקבוצה שוקלים לבצע שינויים בסגל, כשכל אחד מהזרים יכול למצוא את עצמו על המטוס בחזרה לארצות הברית. "המומנטום לרעתנו", אמר אחד מאנשי הפועל אמש, "אנחנו חייבים לייצב את הקבוצה עד היציאה לפגרת הנבחרת. אם לא נעשה את זה, סביר להניח שאחרי פגרת הנבחרת יהיו פה שחקן חדש אחד או שניים".

  • עוד באותו נושא:
  • ים מדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully