וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורסת ברגעי ההכרעה: הבעיה הגדולה של מכבי תל אביב ביורוליג

7.11.2020 / 8:29

הצהובים מדורגים במקום ה-17 מתוך 18 קבוצות בהפרש הממוצע ברבע הרביעי, כשרק שתיים סופגות יותר מהם ב-10 הדקות האחרונות

הגרלת לוח משחקי ליגת העל בכדורסל 2020/21/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ירדנה פוקס-עבודי

מכבי תל אביב תפגוש הערב (שבת, 18:00, ספורט5) את הפועל אילת במשחק הליגה הראשון שלה לעונת 2020/21. הצהובים לא רשמו למשחק את אותלו האנטר, דראגן בנדר וטיילר דורסי שיקבלו מנוחה, כשייתכן מאוד שהשלושה ישחקו כבר במשחק הגביע נגד מכבי אשדוד ביום שני. הצהובים יערכו אימון קל לקראת המשחק, אחרי שערכו תדריך וידאו לקראת ההתמודות.

בינתיים הושלם המחזור השביעי ביורוליג, וכעת חצי מקבוצות המפעל השלימו את מכסת שבעת המשחקים. מכבי תל אביב מוצאת את עצמה במקום ה-15 כשרק לקבוצה אחת שלא פספסה משחק יש פחות ניצחונות ממנה - חימקי מוסקבה. מאמצע השבוע הנוכחי יתחילו ביורוליג להשלים את המשחקים, כשלאחריהם הצהובים יוכלו לראות את מיקומם האמיתי בטבלה.

הקבוצה של יאניס ספרופולוס מדורגת נכון לעכשיו במקום ה-15 גם בספיגת נקודות למשחק כשרק ריאל מדריד, חימקי מוסקבה ואלבה ברלין סופגות יותר ממנה. אלא שרוב הבעיה של הצהובים מסתמנת ברבע האחרון, כשמתוך חמשת ההפסדים רשמה הקבוצה ארבעה במהלכים האחרונים של המשחק, מול ניצחון אחד במוסקבה על חימקי במהלכים האחרונים.

שחקן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
לפחות בשאר הרבעים המצב סביר. ספרופולוס/דני מרון

בבדיקה שערכנו על תוצאות הרבעים האחרונים בין כל קבוצות היורוליג מתחדדת התמונה על הבעיה של הצהובים. הקבוצה מדורגת במקום ה-17 מ-18 קבוצות בהפרש הממוצע ברבע הרביעי, כשהיא מפסידה את הרבע ב-3 נקודות בדיוק. רק וילרבאן מפסידה את הרבע הרביעי בהפרש גבוה ממנה. הקבוצה סופגת 22.3 נקודות ברבע הרביעי, וקולעת 19.3 נקודות, כשווילרבאן וצסק"א מוסקבה הן היחידות שסופגות יותר ברבע האחרון עם 23 נקודות בממוצע. גם התקפית המצב אינו מרשים ברבע הזה, כשהקבוצה מדורגת במקום ה-11 מ-18 קבוצות היורוליג.

ומה קורה בשאר הרבעים? המצב סביר. באף אחד מבין הרבעים הראשון עד השלישי לא רושמת מכבי תל אביב הפרש של יותר מנקודה בממוצע. את הרבע הראשון היא מפסידה ב-0.86 נקודות בממוצע, ואת השני והשלישי מנצחת בדיוק באותו הפרש - 0.71 לרבע בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully