וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווין סמית' כמשל: המונולוג של ג'ו אלכסנדר נגד הכדורסל האמריקאי

המתאזרח של עירוני נהריה התראיין בארה"ב, נזכר בקשיי ההתאקלמות שחווה במכבי תל אביב וטען: "האמריקאים תקועים בתחת של עצמם, הם לא מבינים שיש באירופה כדורסל נהדר. תראו את דווין סמית' - איך שחקן כזה לא הגיע ל-NBA?"

תקציר ההפסד של ברצלונה 77:73 למורסיה/ספורט 1

ג'ו אלכסנדר עבר קריירה מפותלת שנעה בין יבשות אסיה, אמריקה ואירופה, אבל ממרום גילו הוא משוכנע: אין כמו הכדורסל ביבשת הישנה.

"האמריקאים תקועים בתחת של עצמם. הם לא מבינים שיש כדורסל נהדר גם מחוץ לגבולות אמריקה. לשחק בכדורסל האירופי, זה לחיות את החלום", אמר אלכסנדר בן ה-33, כיום שחקן עירוני נהריה, בראיון בארצות הברית. "האמריקאים לוקחים בעלות על הכדורסל, משום מה, אבל בפועל אין לזה אחיזה במציאות. זה גורם לשחקנים צעירים שעוזבים את ארצות הברית ועוברים לאירופה לחוש תחושת כישלון, שברוב המקרים פשוט לא מוצדקת", אמר.

"גם אני חשבתי בגיל צעיר שהכדורסל האירופי גרוע, אבל אני פשוט לא יכול לבטא כמה שהוא טוב. זה הכי כיף שיש. שחקני NBA וג'י ליג חושבים על אירופה כעל עונש על כך שלא עשו מספרים מספיק טובים, אבל זה שטויות. ה-NBA נתפס כחלום - אתה עשיר, מפורסם, נהנה מהחיים, משחק את המשחק שאתה אוהב ומתפרנס מזה. האמת היא שהכדורסל האירופי עונה על כל הקטגוריות האלה. אנשים גדלים עם במחשבה שה-NBA היא החלום, אבל גם הכדורסל האירופי הוא החלום".

שחקן עירוני נהריה ג'ו אלכסנדר מול שחקן גלבוע/גליל ג'ייב פלויד. אדריאן הרבשטיין
תובנות שהגיעו עם הגיל. ג'ו אלכסנדר/אדריאן הרבשטיין
שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. ברני ארדוב
היה יכול להגיע רחוק יותר? דווין סמית'/ברני ארדוב

אלכסנדר טוען שהבין שהתפיסה שלו לגבי הכדורסל האירופי הייתה שגויה, כשהגיע לקדנציה הראשונה במכבי תל אביב ב-2015. ארבע שנים קודם לכן הוא עוד הספיק לשחק תקופה קצרה בסמארה הטורקית, אבל המעבר למכבי תל אביב ששיחקה ביורוליג, גילה לו עולם שלא הכיר. "יש שחקנים מעולים ביורוליג. חלקם היו יכולים להיות שחקני NBA מצוינים. אבל בארצות הברית מתעלמים מהם, כי מתייחסים לכדורסל האירופי בהתנשאות". כדוגמה לכך, מביא אלכסנדר את דווין סמית', ששיחק איתו במכבי תל אביב. "דווין היה יכול להיות שחקן NBA מצוין. הוא היה בנוי לרמות האלה, גם מבחינת יכולות וגם מבחינה פיזית. הוא היה שחקן מצוין בשני צידי המגרש. איך הוא אף פעם לא שיחק ב-NBA? אין לזה תשובה הגיונית".

אלכסנדר גם נזכר בקשיי ההתאקלמות שחווה במכבי תל אביב. "הגעתי ולאט לאט הבנתי שהכדורסל באירופה הוא עולם אחר. בתור אחד שהתחיל לשחק כדורסל רק בגיל 16 ושלמד מה זה פיק אנד רול רק בשנה השנייה בקולג', הבנתי שהבנת המשחק שלי לא קרובה בכלל לדרישות שהיו ממני. הכדורסל באירופה חכם מאוד, ואם אתה רוצה לשחק ביורוליג, אתה חייב להיות עם איי-קיו כדורסל גבוה. בתקופה ההיא, לא היה לי את זה", אמר.

כיום, כשהוא בגיל 33 ומחזיק בתעודת זהות כחולה, הוא כבר רחוק מלחיות את החלום של רוב הכדורסלנים האמריקאים הצעירים. "סגנון המשחק שלי יותר מותאם לאמריקה מאשר לאירופה, אבל כבר כמה שנים שאני לא חושב או מנסה לחזור ל-NBA. טוב לי באירופה, הרבה יותר ממה שאנשים חושבים שיכול להיות פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully