וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממאדו סאקו ניצח את WADA, שנאלצה להתנצל ולפצות אותו: "מצטערים, הוא לא רימה"

הבלם הצרפתי, שהואשם בשימוש בחומרים אסורים והושעה, תבע 13 מיליון ליש"ט וטען שהפרשה גרמה לשחרורו מליברפול ופגעה בשמו הטוב. WADA הודתה שטעתה: "מתחרטים על הנזק שנעשה לו"

צפו ב-1:2 של ליברפול על ווסטהאם/ספורט1

הסוכנות העולמית נגד סמים בספורט, WADA, נאלצה להתנצל בפני הכדורגלן ממאדו סאקו ולשלם לו פיצויים "נכבדים" אחרי שהבלם הצרפתי זכה בתביעה נגד הגוף שמטרתו להילחם בחומרים אסורים בספורט. סאקו, שכיום משחק בקריסטל פאלאס, תבע 13 מיליון ליש"ט ודרש התנצלות בעקבות ההשעיה שלו ב-2016, כשלטענתו המיילים ה"משמיצים" שנשלחו מ-WADA לקבוצתו דאז ליברפול גרמו למועדון לשחרר אותו. סאקו טען שנפגעה לו הקריירה, שמו הטוב נפגע, וכך גם ההכנסות שלו.

סאקו בן ה-30 הושעה מכדורגל באפריל 2016 בעקבות שימוש בחומר שורף שומנים בשם הייגנמין. בעקבות חקירה הוחלט שהוא לא ישחק יותר בליברפול עד להמשך החקירה, ובהמשך הוא הושעה ל-30 ימים - השעיה שבעקבותיה גמר את העונה למעשה. לדבריו, בגלל זה גם איבד את מקומו בסגל נבחרת צרפת ליורו 2016.

שחקן ליברפול, ממאדו סאקו. GettyImages
נעשה לו עוול. סאקו/GettyImages
מאמן ליברפול, יורגן קלופ, עם שחקן הקבוצה, ממאדו סאקו. GettyImages
קלופ אהב אותו, אבל שיחרר אותו. סאקו/GettyImages

עם זאת, ההשעיה בוטלה אחרי 30 ימים לאחר שנמצא שהחומר לא נכלל ברשימת החומרים האסורים של אופ"א, והתיק בוטל. כעת WADA נאלצה לפרסם היום התנצלות פומבית ולהעניק לו "פיצוי משמעותי", על אף שהסכום המדויק לא פורסם.

מ-WADA נמסר: "WADA מתחרטת ומביעה התנצלותה על ההאשמות המשמיצות בהצהרותיה... WADA מודה שלא הייתה צריכה לצאת בהאשמות, אחרי שסאקו זוכה על ידי אופ"א. הוא לא הפר את החוקים, לא רימה, לא הייתה לו שום כוונה לזכות ביתרון לא הוגן, והתנהג בצורה הגונה. אנחנו מתחרטים על הנזק שנעשה לו, על המוניטין שנפגע ועל הפגיעה והמבוכה שנעשתה לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully