וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגל נשים: בית המשפט העליון חייב את העירייה להעביר לבנות נתניה 570 אלף שקל

הקבוצה טענה לאפליה מגדרית קשה מצד העירייה בחלוקת תקציבי הספורט העירוניים לאחר שקבוצת הגברים קיבלה סכום גבוה פי 20: "החלטה חשובה"

מרים פיירברג ראש עיריית נתניה. מגד גוזני
מרים פיירברג/מגד גוזני

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את בקשת עיריית נתניה לעכב את העברת הסכום בסך 570,000 שקל אותו היה עליה להעביר לקבוצת הנשים העירונית בכדורגל בהתאם לפסק דינו של בית המשפט המחוזי בלוד, וחייב את עיריית נתניה בהוצאות משפט בסך 3,000 ₪.

בעתירה שהגישה בנות נתניה טענה קבוצת הנשים להפליה מגדרית קשה מצד העירייה בחלוקת תקציבי הספורט העירוניים, לאחר שזו העבירה תקציב הגדול פי 20 לקבוצת הגברים העירונית מכבי נתניה על אף ששתי הקבוצות משחקות בליגת העל. בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה וקבע כי על העיריה להפחית מהסכום שמועבר לקבוצת הגברים של מכבי נתניה סך של כ- 570,000 ₪ ולהעבירו לקבוצת הנשים העירונית לאחר שמצא כי העירייה פעלה בחוסר תום לב וניסתה להעביר את הסכום לקבוצת הגברים שלא כדין.

עיריית נתניה ומכבי נתניה ערעורו לבית המשפט העליון על פסק הדין וביקשו להמתין עם העברת הכספים עד להכרעה בערעור. היום, דחה בית המשפט העליון בקשת העירייה והורה לה להעביר את הכספים באופן מיידי, תוך שהוא מדגיש את העובדה שהקבוצה מתכוננת בימים אלה לפתיחת משחקי ליגת העל.

עו"ד אורי כהנא המייצג את קבוצת בנות נתניה התייחס להחלטה : "מדובר בהחלטה חשובה, המלמדת גם על סיכויי הערעור שהוגש. חשוב מכך, ההחלטה תאפשר לקבוצת הנשים בכדורגל לפתוח את הליגה, להתמודד על תארים ולהביא כבוד רב לעיר נתניה. חבל שעיריית נתניה מתייחסת לקבוצת ליגת העל לנשים בכדורגל בצורה בלתי מקצועית באופן המשמר את המצב הקיים בו נשים מודרות מענף הכדורגל להערכתי סיכויי הערעור קלושים".

הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת העל בענפי הכדור לנשים: "אני מברכת את קבוצת בנות נתניה על ההחלטה שתאפשר את השתתפותה בליגת העל השנה. הפליית נשים בספורט נפוצה לצערי ברבות מהרשויות המקומיות. מחלקות ספורט רבות בעיריות מבקשות לתקצב את הענף החזק ביותר משיקולי פופולריות ושוכחות שתפקיד הרשות המקומית הינו לעודד ולהנגיש את הספורט לכלל אוכלוסיית העיר הכוללת בדרך כלל 50% נשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully