וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס ומייקל ג'ורדן איחדו כוחות נגד דונלד טראמפ - והפסידו

השניים הצטרפו ליוזמה שהייתה אמורה לסייע לניצחונו של ביידן במדינת המפתח פלורידה. הם השקיעו סכומים נכבדים, אבל טראמפ צחק אחרון

בווידאו: שעות לסגירת הקלפיות טראמפ וביידן משדרים אופטימיות/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

במשך שנים הם נאבקים על תואר השחקן הגדול בכל הזמנים, אבל עכשיו מייקל ג'ורדן ולברון ג'יימס מאחדים כוחות למען מטרה משותפת. שניים מהכוכבים הגדולים בתולדות ה-NBA הצטרפו למיליארדר מייקל בלומברג ועזרו לגייס קרוב ל-27 מיליון דולר שיסייעו לכסות את הוצאות המשפט של קרוב ל-40 אלף עבריינים הכלואים בבתי הכלא בפלורידה - מה שבסופו של דבר יאפשר להם להצביע בבחירות לנשיאות.

עדיין לא ברור הסכום המדויק שהשניים השקיעו מכיסם כדי לסייע ליוזמה, אולם לפי דיווחים בארצות הברית "מדובר בסכומים משמעותיים". עוד עשרות סלבריטאים מלבד ג'ורדן ולברון הצטרפו ליוזמה של בלומברג, שנועדה "לעקוף" תקנות של המושל הרפובליקני של פלורידה המקשות על עשרות אלפי עבריינים להשתתף בהצבעה. לפי התקנות החדשות, אותם עבריינים - רובם שחורים ומצביעי ביידן - לא זכאים להצביע בבחירות אם לא שילמו על הוצאות המשפט.

לברון ג'יימס, מייקל ג'ורדן. צילומים: AP, מערכת וואלה! NEWS
שני הווינרים הגדולים של ה-NBA לא הביאו הפעם את התוצאה המיוחלת. לברון וג'ורדן/מערכת וואלה! NEWS, צילומים: AP

היוזמה בהשתתפות לברון וג'ורדן לא הביאה את התוצאות הרצויות, שכן עם ספירת הקולות התברר שטראמפ ניצח בפלורידה, שנחשבת למדינת מפתח בקרב על הנשיאות. לפי "פוקס ניוז", טראמפ ניצח בפלורידה בעיקר בזכות קולות ההיספנים, שהפנו עורף לביידן.

לברון הוא אחד מראשי המיזם More Than A Vote שמטרתו הייתה להעלות את אחוזי ההצבעה בקרב שחורים בבחירות. ג'יימס אף שכנע את ה-NBA להעמיד את האולמות ומתקני האימונים של הקבוצות לרשות ועדת הבחירות המרכזית, מה שאמור היה להגביר את אחוזי ההצבעה. בימים האחרונים הוא הודיע רשמית על תמיכתו בג'ו ביידן במירוץ לנשיאות. ג'ורדן, שבמשך שנים נמנע ממעורבות ומתיוג פוליטי, התבטא גם הוא נגד טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully