וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: תמיר עדי סובל מחבלה בעצם וייעדר עד 6 שבועות

עודכן לאחרונה: 1.11.2020 / 15:02

בדיקת ה-MRI גילתה שהקשר סובל מפציעה קלה יחסית. אחרי התיקו מול הפועל תל אביב הקבוצה מבינה: רחוקים מלהתמודד על האליפות

תקציר: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים 1:1/ספורט 1

1. הפער שבין המציאות לפנטזיה

שתי המסקנות הראשונות שבית"ר ירושלים לקחה מה-1:1 אתמול (שבת) נגד הפועל תל אביב מאוד ברורות. הראשונה היא שלמרות הציפיות, ייקח זמן עד שהקבוצה תתחבר. הרבה שחקנים צריכים להתרגל לצוות מאמנים שערך אתמול את משחק הבכורה רשמי שלו על הקווים, ויש גם את בעיית הכושר הגופני. אנטואן קונטה וירדן שועה השתתפו באימונים אולי במשך שבוע וחצי, סנטיאגו אוקמפוס לא היה במסגרת במשך חודשיים וערך אתמול הופעת בכורה רשמית בקבוצה בוגרת, מיכאל אוחנה אחרי כמעט שנתיים ללא כדורגל, ויש עוד הרבה שחקנים חלודים שאמנם עשו את את כל ההכנה עם הקבוצה, אך נעצרו בשל הסגר.

כמו בכל תחילת עונה, בית"ר חולמת בגדול אבל שווה פחות במציאות, וזה משהו שאם לא הבינו בשנה שעברה אולי יבינו השנה. היא אולי תשחק כדורגל איכותי יותר עם צירוף שחקנים כמו מתאוסיניו ושועה, אך בכל מה שקשור להישגים היא צריכה שפיות. אם רוצים להשביח צעירים ולמכור בכל שנה שחקן, חייבים להבין שיש לזה מחיר - אפשר לייצר קבוצה טובה וחזקה שתשחק כדורגל חיובי, אך היא גם תאבד נקודות ותתקשה לתת פייט על התואר. מכבי תל אביב הייתה האלופה בשנה שעברה, המתחרה שלה מכבי חיפה שמרה על הסגל וחיזקה אותו ולכן היא הולכת להיאבק על התואר. בית"ר, לעומתן, לא עשתה את זה. בחצי השנה האחרונה היא ויתרה על גדי קינדה וליוואי גרסיה ומנסה למלא את המשבצות ולהתייצב מחדש.

בעידן קורונה, השאלה היא רק רף הציפיות. ריאלית, בית"ר לא שווה יותר ממקום שלישי, וגם אם תמעד נגד חדרה ביום רביעי או בני יהודה בשבת זה לא אסון גדול. אם יש לבית"ר סיכוי להיאבק על התואר מתישהו בעתיד, זה רק דרך סבלנות בעונה הנוכחית, דרך שחקנים כמו מתאוסיניו ושועה שישתלבו בהדרגה או דרך דקות משחק לצעירים שיתחשלו עד שיהוו שלד של ממש לקבוצה. בעתיד ניתן יהיה להוסיף כמה שחקנים משמעותיים, ואיתם אולי תוכל הקבוצה להתמודד על התואר. אם הלחץ ינצח, בסוף העונה תעמוד בית"ר במצב זהה לזה של הקיץ האחרון. בית"ר תקום או תיפול על הפער שבין מציאות לפנטזיה.

שחקן בית"ר ירושלים, לירן רוטמן, עידן ורד, אנטואן קונטה. דני מרון
זה עדיין לא זה. רוטמן, ורד וקונטה/דני מרון
  • בבית"ר מבינים: אנחנו עדיין רחוקים מאוד מלהתמודד על האליפות
  • למרות כל שחקני הרכש: עידן ורד הופך לשחקן המפתח של הקבוצה
  • עטר מתוסכל אחרי בזבוז ההזדמנות בסיום. גם אוחנה מבקר את עצמו
  • עדי ופלייטר ייעדרו תקופות ממושכות, קונטה יחמיץ את חדרה?

עוד בוואלה!

ליגת העל: הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים נפרדו ב-1:1

לכתבה המלאה

2. עידן ורד איש המפתח, עטר ואוחנה מתוסכלים

ירדן שועה הגיע ביותר ממיליון יורו, גם מתאוסיניו נרכש בסכום דומה, אבל בית"ר ירושלים עדיין הקבוצה של עידן ורד. יש בה הרבה כישרון אך גם הרבה בוסר, חוסר איזון וקושי להתמודד עם לחץ, וכאן נכנס האלמנט של הניסיון. הכניסה של ורד במחצית השנייה החזירה את בית"ר למשחק והעירה את כולם. הוא היה פעלתן, לקח אחריות, דרבן, הוביל, ובגדול עשה את כל מה שהיה חסר לבית"ר בחצי הראשון. ורד לא כשיר במאת האחוזים ועורך אימונים חלקיים כבר במשך כמה שבועות, כול עוד זה המצב, גם אם יעלה מהספסל זה לא רע. ברמות הלחץ של בית"ר ומה שנדרש להתמודד איתו, עידן ורד כבר עבר הכול ומוכן למשימה.

מי שהיה נראה מתוסכל זהו אלירן עטר. עטר, שקיבל החלטה לא טובה לקראת סיום כשלא העביר כדור רוחב שיכול היה לסדר ניצחון, סיפר בסיום לשחקנים שלא מסר כי חש עייפות ופחד להכניס שחקנים לנבדל. הוא רצה לחזור אחורה ולעשות את הדברים אחרת, אבל הסתבך. מיכאל אוחנה היה מרוצה מהשער, אך גם אמר "חבל שהיו לי כמה הזדמנויות לבעוט ולא הסתדר לי". במחצית המשחק עברו דראפיץ' וברדה שחקן-שחקן ועודדו אותם, כאשר ההוראה הייתה לשחק הרבה יותר דרך האגפים, דרך סנטיאגו אוקמפוס ואורי מגבו.

מיכאל אוחנה שחקן בית"ר ירושלים עם אלירן עטר. דני מרון
לא מרוצים מעצמם. אוחנה ועטר/דני מרון

3. עדי ופלייטר ייעדרו תקופות ממושכות, קונטה יחמיץ את חדרה?

קשר הקבוצה תמיר עדי עבר בדיקת MRI בה נקבע כי הוא סובל מחבלה בעצם. זמן החלמה משוע יארוך בין 3 ל-6 שבועות. גם חלאופילו פלייטר שטס לבקר את משפחתו, קיבל הוראה להיות במנוחה בשלושה שבועות הקרובים, ורק אז יוכל לחזור לאימונים. אנטואן קונטה התלונן בסיום על רגישות בשריר ובמהלך השבוע ניתן יהיה לדעת אם יהיה כשיר להפועל חדרה, כאשר המאמנים צפויים לערוך מספר שינויים בהרכב על מנת לחלק עומסים.

בבית"ר מקווים שלפחות אחד או שניים מבין דן איינבינדר, אור זהבי ודיוגו ורדאסקה ימצאו קבוצה עד תום החלון ב-5 בנובמבר. לורדאסקה הוצע לקבל את משכורות נובמבר, דצמבר וינואר ואף איפשרו לו להמשיך ולהתאמן עם הקבוצה עד אז. בנוגע לאיינבינדר וזהבי הדברים לא משתנים, ואם הם לא ימצאו קבוצה בית"ר תבדוק עם יועציה המשפטיים את האפשרות להתיר את חוזיהם ולשחררם. במקרה כזה, השניים יגישו תביעות כספיות נגד המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully