וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה הכי מבוגרת בישראל נגד הקבוצה הכי מבוגרת באירופה

סיבאספור תארח את מכבי תל אביב (19:55, ספורט2) עם סגל מזדקן ושני שחקנים בלבד מתחת לגיל 26. בינתיים היא עם הגיל הממוצע הגבוה ביבשת

תקציר: מכבי תל אביב - קרבאח 0:1/ספורט 1

המשחק הערב בין סיבאספור למכבי תל אביב בליגה האירופית (חמישי, 19:55, ספורט2), יפגיש בין שתי קבוצות שמדורגות בצמרת הגיל הממוצע של שחקניה בקטגוריות שונות. סיבאספור היא נושאת הדגל של אחת מהליגות הכי "זקנות" באירופה באופן מסורתי. הגיל הממוצע של השחקנים בליגה הטורקית העונה עומד על 27.4, בדיוק כמו ספרד והכי גבוה באירופה מבין הליגות הבינוניות והבכירות ביבשת הישנה (באנדורה, סן מרינו וקזחסטן הגיל הממוצע גבוה יותר).

הגיל הממוצע של ההרכבים של שש קבוצות בליגה הטורקית מאז פתיחת העונה עומד על 30 או יותר, אבל סיבאספור מעל כולן. יריבת מכבי תל אביב הערב רשמה בעונת 2020-21 שישה משחקים רשמיים בכל המסגרות והגיל הממוצע של שחקני ההרכב עומד על 30.7 - הכי גבוה באירופה.

בטורקיה ישנן טענות רבות על כך שקבוצות לא מייצרות מספיק כישרונות לקבוצה הבוגרת - או לחילופין לא נותרות מספיק הזדמנויות לצעירים. השבוע הטענה הזו צפה בהקשר של סיבאספור, שנראתה עייפה ומותשת בהפסד 2:0 לריזספור, חמישה ימים אחרי המסע למשחק חוץ נגד ויאריאל בליגה האירופית.

בסגל של המאמן ריזה צ'למבאי יש רק שלושה שחקנים מתחת לגיל 26 - נתון פשוט מדהים. אף אחד מהם עדיין לא קיבל אפילו דקת משחק אחת העונה בשום מסגרת וארמין ג'רלק הסרבי כלל לא נרשם לאירופה. לעומת זאת, בסגל יש לא פחות מ-14 שחקנים בני 30 או יותר, כולל שחקנים חשובים כמו ארונה קונה (36), מוסטפה יטבארה (34), פייסל פאז'ר (32) ומקס גראדל (32).

שחקן סיבאספור, מוסטפה יטבארה. Soccrates Images, GettyImages
הזרים המבוגרים דחקו הצידה את המקומיים הצעירים. יטבארה בן ה-34/GettyImages, Soccrates Images

אז סיבאספור היא הקבוצה הכי מבוגרת באירופה העונה - מקדימה במעט את אנורתוזיס פמגוסטה הקפריסאית - אבל הערב היא תפגוש את הקבוצה הכי מבוגרת בישראל עד כה.

ליגת העל אמנם נקטעה זמן קצר לפני שהתחילה וקבוצות כמו הפועל חדרה ובית"ר ירושלים בקושי הספיקו לשחק, אבל מכבי תל אביב כבר רשמה העונה 11 משחקים (כולל אלוף האלופים) והגיל הממוצע של 19 השחקנים שפתחו במשחקים הללו עמד על 27.8 - הכי גבוה בישראל בינתיים.

במשחק נגד קרבאח בליגה האירופית בשבוע שעבר, הגיל הממוצע של ההרכב הצהוב נע סביב 28.5 (כולל חודשים), בדיוק כמו הפועל באר שבע שפגשה את סלביה פראג. רק קלוז' (31.6), אומוניה ניקוסיה (31), סיבאספור (30.5), א.א.ק אתונה (29) וקרבאח עצמה (28.8) העלו הרכבים מבוגרים יותר במחזור הפתיחה של הליגה האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully