וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטה ג'אז נמכרה לבעלים חדש תמורת 1.6 מיליארד דולר, הסיקסרס בשיחות עם דריל מורי

ריאן סמית, אוהד הקבוצה ומיליארדר מקומי, קונה את הג'אז ממשפחת מילר, ששילמה על הקבוצה כ-30 מיליון דולר בשנות ה-80. וגם: מורי עשוי להתמנות לתפקיד נשיא הסיקסרס

שחקני לוס אנג'לס לייקרס חוגגים זכייה באליפות ה-NBA/מתוך חשבון הטוויטר של הלייקרס

הבעלים של קבוצת ה-NBA יוטה ג'אז מכרו את הקבוצה ב-1.66 מיליארד דולר לאיש העסקים ריאן סמית, מייסד חברת קואלטריקס. סמית, 40, תושב יוטה ואוהד ותיק של הג'אז, הקים את חברת קואלטריקס (חברת סקרים ואנליטיקה) ומכר אותה ב-2018 תמורת 8 מיליארד דולר. הוא נהג לתרום לקבוצה סכומי כסף גדולים, ואף גייס עבורה כספים רבים.

הבעלים הנוכחיים של יוטה ג'אז, משפחת מילר, מחזיקים בקבוצה כבר 35 שנה, שבמהלכן רשמו הצלחות: 16 עונות של 50 ניצחונות, פעמיים אלופי המערב, ומאז 1989/90 רק לסן אנטוניו יש מאזן טוב יותר במערב. הג'אז העפילו ארבע עונות ברציפות לפלייאוף, ומקווים לעשות את השדרוג תחת הבעלים החדש.

העסקה היא בשורה חיובית לקומישינר אדם סילבר, שרואה איך ערך הקבוצות בליגת הכדורסל האמריקאית ממשיך לעלות לגבהים ושיאים - למרות העונה הקשה שעברה על הליגה תחת משבר הקורונה. "הבועה" באורלנדו נחשבת להצלחה, ועובדה היא שלמרות הירידה בהכנסות והירידה ברייטינג, אנשי עסקים מאמינים בליגה ובפוטנציאל שלה תחת ניהולו.

שחקני יוטה ג'אז רודי גובר, דונובן מיטשל. AP
דרך חדשה. הג'אז/AP

משפחת מילר (גייל מילר בת ה-77 ובעלה המנוח לארי) קנתה את הקבוצה בשנות ה-80 בכ-30 מיליון דולר. היא נותרה מחויבת ליוטה, ומנעה מעבר שלה לעיר אחרת, כשהיו חששות גדולים שזה אמור לקרות. העסקה צריכה לקבל את אישור הנהלת הליגה, אבל גייל מילר כתבה היום: "אני מכירה את ריאן הרבה שנים, ומעריכה את הערכים שלו ושל משפחתו. הם מחוברים לעיר ולקבוצה.... אחרי התלבטויות רבות, דיונים ארוכים והערכות שונות בנוגע למטרות שלנו לטווח הארוך, המשפחה שלי ואני החלטנו שאחרי 35 שנה זה הזמן הנכון להעביר את האחריות והבעלות לריאו ואשתו אשלי, שמחויבים ליוטה. אנחנו בטוחים שהם ימשיכו את העבודה והמאמץ שהשקענו, ויעלו את הקבוצה לשלב הבא".

* עוד ב-NBA: פילדלפיה סיקסרס בשיחות מתקדמות עם דריל מורי. מי שהיה הג'נרל מנג'ר המוערך של יוסטון רוקטס צפוי לעבור לפילדלפיה, ולהתמנות לתפקיד נשיא המועדון - כך מדווח אדריאן ווג'רנאוסקי מ-ESPN. על פי הדיווח, מורי כבר מסכם את תנאיו וצפוי לקבל את התפקיד, וכבר השבוע תצא הודעה רשמית.

  • עוד באותו נושא:
  • יוטה ג'אז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully