וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הערה הומופובית משחקן: השופט הבינלאומי הבכיר יצא מהארון

טום הראלד ראגן, ששפט בעבר גם את נבחרת ישראל, התוודה בעקבות תקרית חריגה במשחק שניהל: "הגיע הזמן לומר שאני גיי. צריך למגר את ההומופוביה מהכדורגל"

ז'וספ מריה ברתומאו עוזב את משרדי ברצלונה אחרי שהתפטר/מתוך טוויטר

טום הראלד ראגן, שופט נורבגי עם עבר בינלאומי עשיר, יצא מהארון בנסיבות חריגות. השופט בן ה-44 ניהל השבוע משחק בין ואלרנגה של וידאר קיארטנסון לבין כריסטיאנסונד בליגה הנורבגית, שלווה בתקרית הומופובית חריגה. במהלך המשחק, אחד משחקני כריסטיאנסונד התעמת מילולית עם מאמן ואלרנגה וכינה אותו "מתרומם", מה שעורר סערה בנורבגיה והסתיים בקנס כבד.

אחרי התקרית, גמלה בליבו של ראגן ההחלטה להתוודות על זהותו המינית. "זה הזמן לומר שאני גיי. יכולים לצאת מזה אך ורק דברים חיוביים", אמר לתקשורת המקומית. "מבחינתי, זה תמיד היה דבר טבעי. אני כזה מאז שאני זוכר את עצמי, ולא מרגיש צורך להתנצל על זה".

השופט הנורבגי טום הראלד האגן. GettyImages
וידוי אמיץ. ראגן/GettyImages

האגן זכה לתמיכה גורפת ממאמנים, שחקנים ואנשי כדורגל בנורבגיה, אבל הודה שהוא מרגיש שליחות מיוחדת לצאת מהארון דווקא כדמות בינלאומית מוכרת יחסית בעולם הכדורגל, בו עדיין נשמר קשר שתיקה סביב הומואים.

"בכדורגל, נאמרים כל מיני דברים בלהט הרגע. לפעמים יש פליטות פה, זה יכול לקרות לכל אחד, אבל הגיע הזמן למגר את ההערות ההומופוביות מהמגרשים. עולם הכדורגל יותר פתוח להומואים ממה שנהוג לחשוב, אבל עדיין יש דרך ארוכה", אמר.

האגן, אחד השופטים הבכירים בכדורגל הנורבגי, ניהל עשרות משחקים בינלאומיים, כולל בליגת האלופות וביורו. באוקטובר 2013 הוא ניהל את המשחק של נבחרת ישראל מול פורטוגל במסגרת מוקדמות המונדיאל, שהסתיים ב-1:1 מפתיע עם שער דרמטי של עדן בן בסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully