וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המקרה של ערן זהבי ממחיש היטב את ההתנהלות השכונתית בליגה הסינית"

בעקבות גל נטישות של הכוכבים, בסין חזרו לישראלי שעזב את גוואנגז'ו R&F בטריקת דלת: "הוא לא השחקן הבכיר שעזב בצורה כזאת"

תקציר: ויטסה - פ.ס.וו אינהובן 1:2/באדיבות ספורט 1

ערן זהבי השאיר את הקדנציה בגוואנגז'ו R&F מאחור, אבל נראה שבסין מתגעגעים - לא רק אליו, אלא לשורה של כוכבים שעזבו את הליגה בסמוך אליו. סנדרו ואגנר עזב את טיאנג'ין, איוב אל כעבי המרוקאי נטש את הביי, וסטפן שעראווי ביקש לעזוב את שנגחאי שנחואה, אולם הוכרח להישאר בסופו של דבר בניגוד לרצונו.

"ברור שהליגה הסינית מאבדת לאט לאט יותר ויותר כוכבים בקנה מידה עולמי. הסיבה העיקרית לכך היא חוסר התפקוד של המועדונים, שמתנהלים בשכונתיות", כתבו היום (שלישי) בסין, והזכירו את המקרה של זהבי בתור דוגמא.

"במשך ארבע שנים, זהבי היה הכוכב הבלתי מעורער של גוואנגז'ו R&F. הוא עזר למועדון לתקוע יתד וכבש בצרורות, אבל כשעזב את סין בספטמבר כדי להצטרף לנבחרת ישראל, היה ברור שלא יחזור. כצפוי, זהבי מעולם לא חזר, אבל היחסים בין הכוכב למועדון הסתיימו בפיצוץ. ההעברה שלו לפ.ס.וו איינדהובן לוותה בבלאגן גדול. גוואנגז'ו R&F סירבה לשחרר אותו, זהבי התלונן לפיפ"א, ואחר כך עקץ את הקבוצה בריאיונות לתקשורת".

שחקן גוואנגז'ו R&F ערן זהבי. GettyImages
אבידה גדולה. זהבי במדי גוואנגז'ו R&F/GettyImages

"הוא טען שההתנהלות של גוואנגז'ו R&F הייתה לא תקינה, וצדק ב-100 אחוז", הוסיפו. "הוא לא הכוכב היחיד שעזב קבוצה סינית בנסיבות דומות. גם אקסל ויטסל עזב את טיאנג'ין אחרי התערבות של פיפ"א. עזיבת זהבי היא עוד סימן לכך שהליגה הסינית כבר לא תוכל להישען על כוכבים גדולים עם משכורות עתק בעתיד, אלא תיאלץ לעבור למתכונת שבה השחקנים המקומיים מובילים. זה עלול לפגוע בכדורגל הסיני בצורה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully