וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מחמיאים לבלייזר: הוא קנה את מקומו, גם ביורוליג

27.10.2020 / 7:15

הצהובים עברו את הפועל חיפה ברבע גמר גביע ווינר, הפורוורד זכה לשבחים. במועדון מרוצים מהשיפור אצל בנדר: "קצת יותר ריכוז, והוא יהיה בסדר גמור". וגם: "דור העתיד" מתכונן לאפשרות שישחק ביורוליג

מסע"ת פתיחת העונה של מכבי תל אביב/צילום: אתר רשמי מכבי ת״א, עריכה: איתי עמרם

מכבי תל אביב עברה אמש (שני) בהצלחה את טבילת האש הראשונה שלה במסגרת המקומית לעונת 2020/21, כשניצחה את הפועל חיפה 74:83 ברבע גמר גביע ווינר. הקבוצה של יאניס ספרופולוס תפגוש ביום ראשון את מכבי ראשון לציון, סגניתה מהעונה שעברה בליגה, בחצי הגמר בדרייב אין.

הצהובים שלטו בהתמודדות מהפתיחה, ולמעט חלקים מעטים בהם הפועל חיפה איימה לחזור, היתרון היה מבטיח ולא היה ספק מי הקבוצה שתעלה בתום המשחק לשלב הבא. כצפוי, יאניס ספרופולוס חילק את דקות המשחק כדי לא ליצור עומס על השחקנים הבכירים שלו, כשמי שקיבלו את מירב הדקות היו דראגן בנדר שקלע 9 נקודות והוסיף 7 ריבאונדים, 4 חסימות ו-3 אסיסטים ב-34 דקות, עוז בלייזר שהצטיין עם 19 נקודות, 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ב-26 דקות וכריס ג'ונס עם 10 נקודות ב-26 דקות. אנטה ז'יז'יץ' שקלע 15 נקודות והוסיף 8 ריבאונדים, סקוטי ווילבקין שקלע 3 נקודות במשחק חלש ואות'לו האנטר שקלע 16 נקודות, שיחקו 22, 21 ו-19 דקות בהתאמה.

"אני שמח מאוד שהכדורסל בארץ חזר, זה היה חסר לכולנו. אני שמח על הניצחון היום, באנו עם הרבה אנרגיות, יש לנו פצועים בקאדר הישראלי של הקבוצה, ודורי ועידן עשו עבודה טובה מאוד", סיכם בלייזר את ההתמודדות, "חשוב שיהיה לנו אותם בזמן הזה. זה טוב שאנחנו נמשיך ונשתפר, יש לנו עוד שני משחקים כדי לקחת תואר בגביע ווינר, ובשביל תארים באתי לכאן. הליגה מאוד חשובה לקבוצה, רוצים לנצח כמה שיותר. זו עוד הכנה, אבל יש לזה השפעה על היורוליג, במיוחד שההכנה שלנו הייתה קצרה. 12 שחקנים בקבוצה צריכים להיות מוכנים לתרום לקבוצה. אני שמח בשביל הקהל שאנחנו חוזרים לפה, מקווה שהם יוכלו להצטרף בקרוב".

במכבי מפרגנים מאוד לבלייזר על ההתאקלמות המהירה לקבוצה, ומתלהבים בעיקר מהאנרגיות שהוא מביא לפרקט. בקבוצה בטוחים שגם בסגל מלא הוא ימצא את מקומו על הפרקט במשחקי היורוליג. "אני מרגיש טוב במקום שלי, אני מרגיש ביטחון, המאמן והצוות נותנים לי הרבה ביטחון, אני מרגיש שאני יכול להיות הרבה יותר טוב מהיום", אמר הפורוורד, "יש כימיה מצוינת, אני נהנה מהחבר'ה מחוץ למגרש, שלא לדבר על המגרש. הכימיה עוד תיבנה, זה משתפר ממשחק למשחק, נעבוד, נמשיך להתאמן ולשחק".

שחקן מכבי תל אביב בכדורסל דראגן בנדר. דני מרון
סימני חיים. דראגן בנדר/דני מרון

כאמור, יאניס ספרופולוס ניצל את המשחק כדי להריץ את דראגן בנדר, ועל אף שהפורוורד קלע רק 2 זריקות מהשדה מתוך 7 שלקח, במכבי היו מרוצים מהאנרגיות שלו והוא אמור להמשיך לקבל את הקרדיט במשחקים בהמשך השבוע. "לבנדר היה את המשחק הכי טוב שלו עד כה. ככה הוא ימצא את הקצב שלו. הוא שחקן טוב מאוד, ברגע שהוא ייכנס לקצב שלו, הוא יופיע. היה לו משחק טוב מאוד, הטוב ביותר שלו. יש לו עוד הרבה מקום לשיפור", אמר אתמול יאניס ספרופולוס על הפורוורד.

אחד מאנשי הקבוצה אמר אמש כי: "דראגן עושה דברים טובים בהגנה, הוא חוסם טוב מאוד, מאוד ממושמע ונמצא איפה שיאניס רוצה אותו. הוא צריך להיות קצת יותר מרוכז, להסיר חלודה והוא יהיה בסדר גמור".

מי שעוד זכו לקרדיט במשחק היו עידן אלבר ודורי סהר ששיחקו 14 ו-13 דקות בהתאמה. השניים, שכונו על ידי יאניס ספרופולוס בסיום "דור העתיד של מכבי תל אביב" נראו מחוברים לקבוצה. אלבר קלע 4 נקודות, הוריד 4 ריבאונדים ומסר 2 אסיסטים, וסהר קלע 3 נקודות והוסיף 2 אסיסטים משלו. יו"ר המועדון שמעון מזרחי עודד את השניים מהיציע שמאחורי הסל ועל כל פעולה חיובית מחא כפיים ותמך, ביחד עם השחקנים שלא השתתפו ונראו נלהבים מהפעולות של השניים.

"באתי מסיטואציה בעונה שעברה שאני יודע את המקום שלי", אמר אלבר בסיום, "אני תמיד משתדל להיות מוכן. מכבי זה הבית בשבילי, צמחתי מבית הספר לכדורסל דרך הנוער. מבחינתי אני רוצה רק לעלות, ולתת כמה שיותר. כשאני על הפרקט אני מנסה להביא את מי שאני, מנסה להילחם על כל כדור בשביל הקבוצה".

על הסיכוי שישחק ביורוליג בעונה בה עוד יכולים להיות שחקנים שייעדרו בגלל הקורונה אמר אלבר: "יש חוסר ודאות, כל שבוע רואים שחקנים מרכזיים ביורוליג שלא משחקים. ראיתי בברצלונה שחקן ששיחק נגדנו בעתודה, אז אני צריך להיות מוכן להזדמנות. אני לומד כל כך הרבה ובכל פעם כשאני חוזר מהטיסות עם חוויות. לחצתי יד לספאנוליס, הסתכלתי עליו מקרוב כל המשחק, אלה חוויות לנכדים. כל הדברים מסביב זה נחמד, אבל הכדורסל עצמו זה מרגש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully