וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקורונה חשפה מה שידענו: ישנה אפליה ממוסדת של כדורגל הנשים בישראל"

קפטנית הנבחרת לשעבר אשרת עיני לקחה חלק בדיון שהתקיים בוועדת החינוך, התרבות והספורט. מרב מיכאלי: "כדורגל הגברים מתוקצב ב-87 מליון שקל, בעוד לכדורגל הנשים מוקצים 5 מליון שקל בלבד"

אשרת עיני , שחקנית כדורגל. קובי אליהו
"תפקידה של ההתאחדות לכדורגל הוא לדאוג לשחקנית הישראלית". עיני/קובי אליהו

היום (שני) התקיים בוועדת החינוך, התרבות והספורט דיון שיזמה ח"כ מרב מיכאלי אשר עסק באפלייה הקשה שיש כלפי כדורגל נשים בארץ. בפתח הדיון, אשר התקיים בשיתוף עם עמותת "זזה", הפועלת לקידום ספורט נשים, אמרה ח"כ מיכאלי כי "כדורגל הגברים מתוקצב ב-87 מליון שקל, בעוד לכדורגל הנשים מוקצים 5 מליון שקל בלבד! תשלומי אש"ל בנסיעות למשחקים - לכדורגלנים הגברים מגיעים 500 יורו ואילו לכדורגלניות הנשים 15 יורו ליום בלבד. המגרשים והמתקנים שהנשים מקבלות עלובים ומביכים לעומת של הגברים. לפני 100 שנה נשים קיבלו זכות הצבעה שווה, אבל בהנהלת ההתאחדות לכדורגל כח ההצבעה של נשים הוא רק 18% מכח ההצבעה".

אשרת עיני, קפטנית נבחרת ישראל לשעבר בכדורגל ומובילת הארגון 'כדורגלניות עושות שינוי', הוסיפה: "מגיפת הקורונה חשפה סוף סוף את מה ששחקניות הכדורגל ידעו והרגישו כבר שנים - ישנה אפליה ממוסדת של כדורגל הנשים בישראל. תפקידה של ההתאחדות לכדורגל הוא לדאוג לשחקנית הישראלית, לטפח אותה ולאפשר לה את התנאים הטובים ביותר כדי להגדיל את הענף ולמשוך אליו עוד שחקניות".

עומר גרינמן, מנהל הספורט של מועדון אס"א תל אביב, אמר: "היחס לכדורגל הנשים הוא בבחינת ביצה ותרנגולת. בכל הנוגע לתקציבים, במשך שנים כספי ציבור מחולקים בשיטת סימון חץ מסביב למטרה, כאשר כדורגל הנשים מוצא עצמו מחוץ לאמות המידה המשמעותיות ועם גישה נמוכה ביותר לכסף בגלל תנאי סף לא הגיוניים שאינם תואמים את המציאות. שינוי לא יקרה אם לא ינקטו צעדים מיידים לטיפול בבעיה מהשורש - הקמת מנהלת, ייצוג הולם בוועדות ההתאחדות ושיפור התקשורת עם השטח והקבוצות. אלה משימות שההתאחדות לכדורגל צריכה להציב בראש סדר העדיפויות שלה כדי להביא אותנו למציאות שהולמת את ישראל של 2020".

בסיכום הדיון הורתה ח"כ מיכאלי לוועדה לקיים דיון המשך בעוד חודש בו משרד הספורט יציג נתונים ומבחנים מתוקנים וכן ההתאחדות לכדורגל תציג תוכנית אשר במסגרתה היא לוקחת אחריות לשיפור מצבו של כדורגל הנשים על כל האספקטים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully