וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין דחה את עתירות מכבי חיפה והפועל באר שבע נגד חוק המתאזרחים

25.10.2020 / 12:45

הירוקים ביקשו להכליל את ג'ורדן כהן כחלק מהשחקנים שעליהם לא צריכים לשלם קנס, ואילו האדומים ביקשו להכליל את בן אייזנהארט וקלארק רוזנברג כישראלים לכל דבר. הקבוצות יצטרכו כעת להחליט כיצד לנהוג עם השחקנים

ריאיון עם ג'ייקובן בראון קפטן הפועל ירושלים/עריכת וידאו: ניר חן, אפטר: אביחי ברוך

בית הדין של איגוד הכדורסל דחה היום (ראשון) את עתירותיהן של מכבי חיפה והפועל ירושלים בנוגע לשחקנים המתאזרחים ג'ורדן כהן, בן אייזנהארט וקלארק רוזנברג, וקבע כי אם חיפה תרצה לרשום את כהן למשחקי הליגה היא תצטרך לשלם עליו את הקנס שנקבע בחוק המתאזרחים החדש, וכי באר שבע לא תוכל לרשום את אייזנהארט ורוזנברג כשחקני HGP - ישראלים לכל דבר ועניין.

הטענה של חיפה לגבי כהן הייתה כי הוא היה חלק מ-17 העותרים שהגישו את העתירה נגד חוק המתאזרחים, אך בתשובת מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל הוסבר כי הוא עשה זאת מבלי שהיה חלק מאיגוד הכדורסל. בית הדין קיבל את הטענות הללו, וציין כי כהן גם לא היה חלק מהעתירה המקורית שהוגשה בסמוך לחקיקת החוק.

טיישון תומאס שחקן הפועל ירושלים מול בן אייזנהארט שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
מחכה להחלטה. אייזנהארט/דני מרון

הטענה של באר שבע, שהחתימה מלבד אייזנהארט ורוזנברג שלושה מתאזרחים נוספים - ספנסר וייס, טראוויס ווריק ונתן יורקוביץ', הייתה כי אייזנהארט ורוזנברג נמצאים בישראל מספר רב של שנים ושניהם היו חלק מהעתירה המקורית נגד החוק. מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל טענו כי קבלת העתירה תגרום למעשה לבלאגן גדול סביב חוק המתאזרחים, שכן שחקנים רבים יוכלו לטעון דבר דומה, ובית הדין קיבל את העתירה.

כעת יצטרכו בחיפה ובאר שבע לקבל החלטות לגבי השחקנים. חיפה תחליט האם לרשום את כהן למשחקי הליגה, ולשלם עליו קנס של 200 אלף שקל, ובאר שבע תבחר האם להשאיר את אייזנהארט ורוזנברג ולבצע רוטציה בין השחקנים המתאזרחים שבסגל שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully