וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מיליארד דולר: "ליברפול ומנצ'סטר יונייטד משתתפות בשיחות על הקמת ליגה חדשה"

באנגליה מדווחים על ניסיון נוסף להקים ליגה שתכלול את הגדולות של אירופה, ותכניס להן סכומי עתק. ההתאחדויות ואופ"א, שמתכננת שינויים בליגת האלופות, צפויות להתנגד. הדיווח כבר מעורר סערה באנגליה, קראגר: "לכו לעזאזל"

תקציר: צ'לסי - סאות'המפטון 3:3/ספורט 1

באנגליה מפרסמים: ליברפול ומנצ'סטר יונייטד משתתפות בשיחות על הקמת ליגת כדורגל חדשה. על פי "סקיי ניוז", ההערכות הן שיושקעו 6 מיליון דולר בליגה, שתיתמך על ידי פיפ"א, ושמה יהיה הפרמיירליג האירופית.

עוד מספר קבוצות (בין 10 ל-15) מאיטליה, גרמניה, צרפת וספרד נמצאות כעת בדיונים ובמשא ומתן להפוך לחלק מהמשתתפות בליגה, ובחברות המייסדות שלה. על פי הדיווח, בליגה יוכלו להיכלל לא יותר מחמש קבוצות אנגליות. פתיחת הליגה עשויה להיות בשנת 2022, והיא תכלול בין 15 ל-18 קבוצות.

עוד נטען כי פיפ"א, התאחדות הכדורגל העולמית, מעורבת בפיתוח של הפורמט החדש, שיכלול עד ל-18 קבוצות מהטופ האירופי, במשחקים שייערכו במהלך העונה הרגילה באירופה. הקבוצות שימוקמו בצמרת הבתים המוקדמים ישחקו בשלב נוקאאוט, כשהמנצחת תזכה בפרס כספי שמוערך במאות מיליוני יורו.

וירג'יל ואן דייק שחקן ליברפול מול ליאונל מסי שחקן ברצלונה. GettyImages
כמה פעמים הם אמורים להיפגש? כוכבי ברצלונה וליברפול/GettyImages

עם זאת, ליגה שכזו תיאלץ להתמודד עם לא מעט קשיים ומגבלות, ויהיה לה קשה לקבל אישור מההתאחדויות המקומיות. טורניר שכזה יהיה חייב לקבל אישור גם מאופ"א, שכמובן לא תרצה לראות את ליגת האלופות שלה נפגעת. המארגנים מקווים לקיים משחקים גם בסופי שבוע, על מנת למקסם רווחים עם הצופים מאסיה - דבר שיהווה מכשול נוסף בין המארגנים לליגות המקומיות.

חאבייר טבאס, נשיא "לה ליגה" הספרדית, אמר על הדיווח: "מי שהגה את הרעיון הזה, אם הוא באמת קיים כי אף פעם לא עומד מאחוריהם מישהו, מראה בורות ומוכיח שהוא לא מבין איך הדברים בכדורגל העולמי עובדים... פרויקטים כאלה נראים טוב רק כשהם נכתבים על מפית בבר בחמש בבוקר".

הדיווחים הללו - שמגיעים לא בפעם הראשונה, בפורמטים שונים - מגיעים בתקופה קריטית לאופ"א, שנערכת לשינויי פורמט בליגת האלופות לעונות 2024 עד 2027. בפורמט החדש הקבוצות הגדולות צפויות לשחק יותר אלה מול אלה כדי לייצר יותר משחקים אטרקטיביים, ולקבל יותר כסף כמובן. כמו כן מתוכננת הגדלה מ-32 ל-36 קבוצות.

באנגליה הגיבו בסערה לדיווח, והפרשן ג'יימי קראגר פשוט צייץ בתגובה "Oh f***off", כשרבים טענו שהמהלך הולך "להרוס את הכדורגל". ארגון אוהדי הכדורגל האנגלים צייץ: "ברצינות, אם אתה בעלים של קבוצת כדורגל, או ספונסר של כדורגל, ואתה חושב שבתקופה של משבר בריאותי עולמי זו התקופה הנכונה לקרוע את הכדורגל בצורה שתתאים למיליארדרים... אין לך מושג כמה האוהדים יתעבו אותך. זה לא יעבוד כמו שאתה מקווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully