וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ובריטניה: האקרים רוסים תכננו לשבש את אולימפיאדת 2020

כתבי אישום הוגשו נגד שישה האקרים, שחשודים בשיבוש אירועים גדולים נוספים. על פי החשד, הם פעלו נגד בכירים בוועד האולימפי

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

האקרים רוסים החלו מתקפת סייבר שנועדה להימשך ולהפריע לקיום המשחקים האולימפיים כסדרם, כך על פי גורמים בטחוניים בבריטניה וארה"ב. המתקפה החלה לפני שאולימפיאדת טוקיו 2020 נדחתה בשל התפרצות נגיף הקורונה, וכמה בכירים בוועד האולימפי הבינלאומי שימשו מטרות ראשוניות.

היום הוגש בארה"ב כתב אישום נגד שישה אזרחים רוסים, כולם חיילים בעבר או בהווה, שמבוקשים על ידי ה-FBI. הם חשודים בשורה של פריצות ושיבוש של אירועים מרכזיים בעולם בשנים 2015-2019, ביניהם הבחירות לנשיאות צרפת ב-2017 ואולימפיאדת החורף 2018. על פי החשד, השישה הללו הם יוצאי אחת מיחידות הביון המרכזיות של רוסיה ופעלו בהוראת הקרמלין.

הרצון של הרוסים לפגוע במשחקים האולימפיים נובע מרגשות נקם. בריו דה ז'נרו 2016 נאסרה השתתפותם של 111 ספורטאים רוסים בגלל פרשת סימום סבוכה, בה היו מעורבים משרד הספורט והוועד האולימפי של רוסיה. יתרה מכך, במשלחת הרוסית לאולימפיאדת החורף פיונגצ'אנג 2018 הושעתה וכרגע גם המשלחת הרוסית למשחקי טוקיו לא רשאית להשתתף. הספורטאים הרוסיים שיקבעו קריטריון אולימפי, ייטלו חלק רק תחת דגל הוועד האולימפי הבינלאומי.

לפני כשנתיים שורה של פריצות למחשבים גרמה לשיבוש בטקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף 2018. אנשים שרכשו כרטיסים, לא היו יכולים להדפיס אותם ומושבים רבים באצטדיון בפיונגצ'אנג נותרו ריקים. בעיות נוספות התגלו בהמשך בחלק מאתרי התחרות.

אנשים עם מסכות מחשש להידבקות בנגיף הקורונה ליד סמל האולימפיאדה בטוקיו שביפן ב-26 בפברואר 2020. רויטרס
ביפן מקווים ששמשחקים יתקיימו כמתוכנן בקיץ הבא/רויטרס

אולימפיאדת טוקיו 2020 הייתה אמורה להתקיים כבר לפני כחודשיים, אבל נדחתה ליולי-אוגוסט 2021 בגלל התפרצות נגיף הקורונה. המארגנים מקווים שבקיץ הבא אכן יהיה אפשר לקיים אותה וכבר הכריזו שחרף הדחייה, היא עדיין תקרא "אולימפיאדת 2020".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully