וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיאים בברצלונה, התחרות עם רונאלדו: 16 שנים לבכורה של ליאונל מסי

לפני 16 שנים ויום מסי נכנס כמחליף במקום דקו ושינה את ההיסטוריה. השערים, הבישולים, התארים והאכזבה בנבחרת. הצצה לקריירה

כל 39 השערים מהמחזור הרביעי של משחקי ליגת האומות/באדיבות ספורט 1

לפני 16 שנים ויום אחד, ב-16.19.2004 התרחש רגע ששינה את ההיסטוריה של הכדורגל: פרנק רייקארד מאמן ברצלונה דאז שלף את ליאו מסי מהספסל והכניס אותו במקום דקו לבכורה שלו בדקה ה-82. מסי הספיק לרשום מאז אותו יום היסטורי 734 הופעות במדי הבלאוגרנה והוא עדיין נמצא בטופ העולמי.

אינספור שיאים וציוני דרך רשם מסי מאז אותה בכורה. כשהוא בן 24 בלבד, מסי כבש שלושער מול גרנאדה והפך למלך שערי הקבוצה בכל הזמנים. אבל זו רק היתה ההתחלה. מסי כבש 635 שערים במדי בארסה, הוסיף 279 בישולים. ברמה הקבוצתית הוא זכה בעשר אליפויות, שישה גביעים, ארבע פעמים בליגת האלופות ושש פעמים הוא זכה בכדור הזהב - התואר הנחשק ביותר לשחקן.

ליאונל מסי 2005. GettyImages
שינה את הכדורגל העולמי לעד. ליאונל מסי בתחילת הקריירה/GettyImages

עונת השיא של מסי עד כה היתה ב-2011/12. מסי כבש 73 שערים בכל המסגרות ו-79 שערים בשנה קלנדרית ב-2012. מסי נזרק למים על ידי רייקארד, התפוצץ אצל גווארדיולה אבל לא עצר גם אצל לואיס אנריקה וטיטו וילאנובה ז"ל. מסי כבש 211 שערים ב-219 משחקים אצל פפ, עמו הוא זכה בטרבל, אותו הוא שחזר אצל לואיס אנריקה עם 153 שערים וממוצע של 0.97 שערים למשחק.

עוד בוואלה!

ג'רארד דאולופאו: "מסי מדהים, אבל רונאלדיניו טוב ממנו. הוא השחקן הגדול בהיסטוריה"

לכתבה המלאה

מסי השיג הכול בברצלונה, אבל אלא אם כן הוא יוביל את ארגנטינה לזכייה במונדיאל ב-2022, תמיד יזכרו לו את הכישלון בנבחרת. ההזדמנות הגדולה של מסי, אולי להפוך לגדול בכל הזמנים ללא ויכוח, היתה ב-2014. מסי סחף את ארגנטינה לגמר הגדול במונדיאל בברזיל ופגש את גרמניה, שפירקה 1:7 את המארחת בחצי הגמר. מסי היה טוב, ארגנטינה היתה שווה לגרמנים אבל החמצות גדולות של היגואין ופלאסיו ושער זהב של מריו גצה העניקו את התואר לגרמנים והותירו את מסי דומע.

שנתיים אחרי הכישלון של מסי בנבחרת וההפסדים בגמר הקופה אמריקה לצ'ילה, כריסטיאנו רונאלדו יריבו הגדולה הוביל את פורטוגל לזכייה נוצצת ביורו בצרפת - מה שהגביר עוד יותר את הויכוח וההשוואות בין השניים כשחקן הגדול מכולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully