וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הספורט: "החזרת הליגות לנוער לא פחות חשובה מכל פעילות אחרת"

14.10.2020 / 12:35

רז פרויליך השתתף בהשקת קרן החירום לילדים בתקופת הקורונה: "שר הספורט ימשיך להוביל עד לחזרה לפעילות מלאה". ריבלין: "ספורט - אוויר לנשימה". עמירם הלוי: "חשוב שכל ילדה וילדה יוכלו להמשיך לעסוק בספורט". רותם קמר: "מאות אלפי ילדים רוצים לחזור למגרשי הכדורגל"

קרן החירום לתקופת הקורונה לילדים במועדוני הספורט הושקה היום (רביעי) בבית הנשיא בירושלים באירוע בו נטלו חלק הנשיא רובי ריבלין, שר התרבות והספורט חילי טרופר, יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי ומנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר.

הקרן, שהוקמה ביוזמה משותפת של עמותת 'ערכים בספורט', איגוד הכדורסל, משרד התרבות והספורט וקרן סילבן אדמס, ומושקת בחסות בית הנשיא, תספק מעטפת חירום פיננסית וחברתית, המיועדת לילדים ונוער הפעילים במועדוני כדורסל בתקופת משבר הקורונה, על מנת לסייע לילדים בהמשך הפעילות הספורטיבית. ניהול הקרן והליווי המקצועי למועדונים יתבצע על ידי עמותת ערכים בספורט ותקציבה יעמוד על 3 מיליון שקלים. לתפקיד יו"ר הקרן, נבחרה נורית דאבוש, לשעבר יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ודירקטורית בחברות ציבוריות, ובעצמה מאמנת כדורסל מוסמכת.

"אתגר מרכזי העומד לפנינו, הוא הדאגה לדור העתיד של מדינת ישראל", אמר הנשיא בהשקה. "יותר מתמיד, זוהי האחריות של כולנו לוודא, כי כל ילד וילדה מקבלים את התמיכה והמסגרת לה הם זקוקים. מועדוני הספורט ומחלקות הנוער, הם עוגן חינוכי וחברתי עבור עשרות אלפי ילדים מכל רחבי הארץ. משבר הקורונה לא פסח על מועדוני הספורט הללו ובימים אלו הם נאלצים להתנהל בתנאי אי וודאות. חלקם נסגרו, וילדים רבים מוצאים את עצמם ללא המסגרת החיונית הנדרשת להם, וללא היכולת לממן את השתתפותם בפעילויות כדורסל וספורט. ספורט איננו מותרות, אלא דרך חיים חמצן לנשימה. דווקא ברגעים של חוסר וודאות, אין מקום חשוב יותר לילדים ולבני נוער מאשר בית חם ותומך אותו מספקים מועדוני הספורט ומחלקות הנוער".

נשיא המדינה ראובן ריבלין. בית הנשיא, אתר רשמי
דואגים לדור העתיד. ריבלין/אתר רשמי, בית הנשיא

"אם בעבר הגדרנו שעת חירום במובן הבטחוני, אז הקורונה לימדה אותנו שיש עוד שעות חירום, הוחלט להקים קרן חירום לילדים והנוער, שנתמכת על ידי משרד הספורט כדי לספק לילדים על שגרת חיים בריאה וחינוכית", אמר מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך, "הקרן תיתן כיפת ברזל אמיתית לאלפי ילדים ונוער. הרוח הזאת הובילה להחזרת ליגת העל לאימונים בלילה, אבל שר הספורט ימשיך להוביל עד שהספורט יחזור לתפקוד מלא".

עבדנו על החזרת הלאומית כבר לקראת אתמול, אנחנו מקבלים שבהחלטת הקבינט הליגה הלאומית ושאר פעילות הספורט תחזור. התרופה הטובה ביותר לספורט היא החזרת הפעילות, החזרת פעילות הליגות לנוער לא פחות חשובה מכל פעילות אחרת בספורט. כולם מבינים שבלי החזרת ליגות הנוער אנחנו מאבדים את הזמן וכבר מהשנה נראה את התוצאות של זה, החזרת הפעילות היא דבר הכרחי".

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר. שלומי גבאי
"אסור לנו לשכוח את המחוייבות לקהילה". רותם קמר/שלומי גבאי

על הסחבת בקבלת כספי רשת הביטחון אמש פרויליך: "סיפור רשת הביטחון נמצא בהערות ציבור, אנחנו נמצאים בשלב השני, אנחנו רוצים לעשות את ההתאמות הרלוונטיות, נוציא את זה כקול קורא בימים הקרובים ואז הקבוצות עצמן יגישו את הבקשות ונוכל להגיש את התמיכה עצמה תוך חודש בערך".

יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי אמר: "אני רואה את החשיבות הגדולה של האירוע היום בעיקר להציג את הענין של הגילאים הצעירים. עיתונות הספורט עוסקת בצמרת, קבוצות ליגת העל, הן חשובות לקיום הספורט הישראלי, אבל אנחנו עוסקים במאות אלפי ילדים ובאמת חשוב לנו לשמור על כל ילדה וילדה על מנת שיוכלו להמשיך ולעסוק בספורט. אנחנו מחפשים לשמור על המסגרות באמצעות הזום והטכנולוגיה בתקווה שיוקדם מועד החזרה לאימונים ומשחקים".

"הורדנו קרוב ל-2.5 מיליון שקל מהעול שהקבוצות יצטרכו לשלם. נינו תוכניות מקצועיות שילד/ילדה יכולים להכנס לזום ויש להם תוכנית אימונים, כל מה שאפשר לעשות בבית או בחוץ, יש המון דברים שאפשר לעשות חוץ מהמשחק עצמו. זו הזדמנות והעניין התחרותי השנה צפוי לרדת וצריך להקדיש את השנה כדי להתקדם".

רותם קמר, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל אמר כי: "דווקא בימים שהנבחרות שלנו משחקות, אסור לנו לשכוח את המחויבות שלנו לקהילה. ההצטרפות לקרן היא חשובה בימי הקורונה, אנחנו יודעים על מאות אלפי ילדים שרוצים לחזור למגרשי הכדורגל, זו תקופה לא פשוטה עבורם, גם בצד הנפשי וגם בצד הפיזי, דרך הקרן הזאת נגרום שכל ילד שידו אינו משגת לקיים את הפעילות בתקופה הקשה הזאת".

יו"ר הקרן רונית דאבוש הודתה למנכ"ל עמותת ערכים בספורט ערן איתן ואמרה: "אנחנו נמצאים במעמד מרגש, חוסן לאומי נבחן במרכיב הקהילתי שלו, מה שעושה בית הנשיא עם משרד התרבות והספורט הוא חיזוק החוסן הלאומי של ישראל. יש לברך על הקמתה של הקרן, ננסה לצרף ענפי ספורט נוספים כמו הג'ודו והטניס שגם שם יש ילדים שסובלים מבעיה כלכלית. אני רוצה להודות לאיגוד הכדורסל וההתאחדות הכדורגל ונעשה הכל שלא יהיה ילד שלא יוכל להתאמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully