וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס עם הקדשה לקובי בריאנט, הווארד עם מונולוג מרגש, ספולסטרה מסכם בדמעות

התפרצות רגשות אחרי האליפות: AD חגג את הטבעת הראשונה עם ד"ש למנטור המנוח, הסנטר המתקאמבק התרגש, מאמן מיאמי מתקשה להאמין ש"המסע המדהים" נגמר. התגובות

שחקני לוס אנג'לס לייקרס חוגגים זכייה באליפות/מתוך האינסטגרם של ג'יי אר סמית

זהו זה. תמה ונשלמה לה עונה הארוכה בתולדות ה-NBA, אחרי שהלייקרס ניצחו הלילה (בין ראשון לשני) 93:106 את מיאמי, השלימו ניצחון 2:4 בסדרת הגמר וזכו באליפות ה-17 בתולדותיהם והראשונה אחרי עשור שחון. הלייקרס הפגינו דומיננטיות לאורך כל העונה המייגעת - החל מהעונה הסדירה אותה סיימו במקום הראשון במערב, וכלה בפלייאוף אותו בו רשמו חמישה הפסדים בלבד.

הלייקרס השתוו לבוסטון, שיאנית הזכיות באליפות עד הבוקר. זו הפעם הראשונה שהלייקרס והסלטיקס עומדים על אותו מאזן אליפויות מאז 1962. ובזמן שלברון ג'יימס חגג אליפות רביעית ותואר MVP של הגמר בפעם הרביעית, חלק מהפוקוס הלך גם לאנתוני דייויס - שאמנם לא קיבל ולו קול אחד ל-MVP, אבל הצטיין לא פחות מלברון לאורך הסדרה ולאורך הפלייאוף.

"אין לי מילים. עברנו עונה ארוכה מאוד עם הרבה עליות וירידות, ולהיות כאן עכשיו בתור אלוף, אני כל כך גאה", אמר דייויס בסיום, וסיפר מה למד בדרך לאליפות הראשונה שלו בקריירה. "למדתי שזה קשה, גם מבחינה מנטלית וגם מבחינה גופנית. שצריך להשקיע הרבה מאמץ ועבודה, צריך לנסות להשתפר כל יום. למדתי שזה קשה מאוד, שצריך לבטוח בחברים לקבוצה. אני אוהב את החבר'ה האלה".

עבור דייויס השמחה הייתה כפולה ומכופלת. בתור מי שראה בקובי בריאנט מנטור ומודל לחיקוי, ההתמודדות עם מותו הפתאומי במהלך העונה הקשה עליו. הלילה הוא חגג גם בשבילו.

"לא רצינו לאכזב אותו. ידענו שהוא מסתכל עלינו מלמעלה, הרגשנו אותו איתנו לאורך כל העונה. אני מקווה ששימחנו אותו", אמר דייויס.

נשיאת המועדון ג'יני באס אמרה: "הנסיבות המטורפות של 2020 התחילו עם האובדן של קובי האהוב ובתו ג'יאנה, ואז חזרנו לשחק כדורסל, נכנסנו לאט לאט לעניינים, ואז הליגה שוב הושבתה. ה-NBA עשו פה דבר מדהים, ולמען האמת לא חשבתי שזה אפשרי. אני מאושרת שהצלחנו לסיים את מה שהתחלנו העונה".

על התרומה של לברון אמר באס: "אני רוצה להודות למג'יק ג'ונסון, כי ייצב את המועדון מחדש והניח את היסודות ללברון ג'יימס. מה שהרשים אותי כל כך לגבי לברון, זה איך הוא את המורשת של הלייקרס וספג אותה. הוא המשיך את מה שמשפחת באס בנתה".

הסצנות בחדר ההלבשה של הלייקרס היו מעורבבות בשמפניה, חיוכים וגם דמעות. דוויט הווארד, שזכה באליפות הראשונה בקריירה והשלים קאמבק מרשים אחרי שנראה היה שהוא כבר בדרך מחוץ לליגה, העלה לחשבון האינסטגרם שלו סרטון נרגש מחדר ההלבשה. "אף פעם אל תוותרו על החלומות שלכם, הם פאקינג אפשריים!", אמר עם מחנק בגרון. "אני נשבע באלוהים, אל תוותרו אף פעם. המסר שלי היום לכל ילד באמריקה - אף פעם אל תוותר על עצמך. זה פאקינג בלתי ייאמן, אני אלוף!".

המונולוג של דוויט הווארד

בלוס אנג'לס יצאו לרחובות

גם הג'נרל מנג'ר של הלייקרס רוב פלינקה הקדיש את האליפות לקובי בריאנט: "היו רגעים בלילה שהייתי שומע את הקול שלו - 'תישאר במסלול, סיים את המשימה'. העובדה שיש חבר ששינה לי את החיים, שעזר לי ללמוד מהו ניצחון ומהי הקרבה, אין מתנות גדולות יותר. אני יודע שעכשיו הוא וג'יאנה מסתכלים עלינו מגן עדן, ויודע שהוא גאה. כשלקחתי את העבודה הוא אמר לי, 'אני יודע שתחזיר את הלייקרס למקום שלה'. והוא צדק".

פלינקה מחמיא בדמעות

לברון והאסלם מתחבקים

בצד השני, מיאמי מסכמת עונה מופלאה שהסתיימה בטעם מר. אף אחד לא ציפה מההיט להגיע כל כך רחוק, אבל הם עשו זאת בצורה הכי מרשימה שיש, כשהדיחו בדרך את מילווקי החזקה וגם בוסטון הכישרונית. בסיום התבקש המאמן אריק ספולסטרה לסכם את התקופה האחרונה, וקולו נשנק. "זו הייתה שנה יוצאת דופן, חסרת תקדים", אמר בדמעות. "לא הגענו לתוצאה שרצינו להגיע אליה, אבל צברנו זכרונות שיישארו איתנו לנצח. זה שלנו, ואף אחד לא ייקח את זה מאיתנו. אנחנו נמצאים בעסק הזה כדי להיות בחברת אנשים כאלה. כל כך נהניתי להיות במחיצתם השנה, וקשה לסכם", אמר.

ספולסטרה הוסיף ש"היו לנו כמה שחקנים שאפילו לא היו קרובים להוית כשירים ב-100 אחוז. ברוב מקרים, שחקנים במצב כזה לא משחקים. אבל זה רק מראה כמה הקבוצה הזו קשוחה ומחוברת. הם רצו את זה אחד בשביל השני, ואני ממש מבואס שלא הצלחנו לעבור את המכשול הזה ולקחת אליפות".

גוראן דראגיץ', שנאבק בפציעה ושיחק למרות שסבל מקרע חלקי בגיד בכף הרגל, סיכם בפשטות: "אני אוהב את החבר'ה האלה. זה היה מסע מדהים".

"תודה לך מיאמי", הוסיף דראגיץ'. "ברור שזו לא הדרך שרציתי שזה יסתיים, אבל אני גאה בחברים שלי שלא ויתרו אפילו לשנייה אחת. שבר לי את הלב לא להיות עם הקבוצה ברוב המשחקים בגמר, אבל אני יודע שהשארתי על המגרש כל מה שיכולתי. בנינו משהו מיוחד, ועוד נחזור".

דראגיץ' ובאטלר עזבו את האולם כשהם מחובקים, עוד עדות לכימיה המיוחדת שאפיינה את ההיט העונה. באטלר, שרשם קפיצת מדרגה אדירה העונה והפך לכוכב מהשורה הראשונה בליגה, הצהיר: "לכאן אני שייך, וכאן אני מתכוון להישאר כמה שיאפשרו לי. אנחנו עוד נחזור. החבר'ה שלנו רוצים לחזור להתאמן כבר עכשיו, זה מה שאנחנו עושים כאן".

באטלר הבטיח ש"אני ממש לא מתכוון לוותר. אמרתי לפט ריילי ולקואץ' ספולסטרה, אני כאן כדי לזכות באליפות, לפחות אחת. לא השלמתי את המלאכה, אבל מכאן אני ממשיך הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully