וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביניו חתם בסנטוס בעיתוי אומלל, ברזיל סוערת: "האנס המורשע לא ראוי לזה"

דווקא ביום המודעות לאלימות כלפי נשים, הכוכב שהיה שותף לאונס קבוצתי חזר לקדנציה רביעית. בברזיל מבקרים את הצביעות של סנטוס: "מסר מסוכן לדורות הבאים"

דייגו מראדונה כשחקן מלהטט עם הכדור במהלך אימון/טוויטר

ברזיל סוערת בעקבות הקאמבק של רוביניו לסנטוס. החלוץ בן ה-36 חתם הלילה (בין שבת לראשון) בקבוצת נעוריו לחמישה חודשים וחזר לקדנציה רביעית בקבוצה - אולם הפעם הרבה פחות אוהדים, פרשנים ואנשי ציבור קיבלו אותו בזרועות פתוחות.

מעל ראשו של הכוכב הסורר, שהושווה בעבר לפלה ונחשב לאחד הכדורגלנים המלהיבים בעולם, מרחפת עננה כבדה. ב-2017 הוא הורשע באיטליה בגין אונס חמור של צעירה בת 22, שבוצע בצוותא עם חמישה גברים נוספים. רוביניו נשפט לתשע שנות מאסר בפועל, אולם בזכות פרצה בחוקים באיטליה ובברזיל, הוא שוחרר ממעצר ויתחיל לרצות את העונש - אם בכלל - רק אחרי שהערעור שלו יעלה לדיון בערכאות משפטיות גבוהות באיטליה, מה שצפוי לקחת שנים, ובכל מקרה לא אמור להסתיים עד 2022.

לפי התיאור של כתב האישום, רוביניו פגש בצעירה ממוצא אלבני במועדון לילה במילאנו, שכנע אותה להגיע לביתו המפואר כשמצבה וצלילותה לא ברורים, ושם אנס אותה יחד עם חמישה מחבריו. זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה רוביניו הואשם בתקיפה מינית: בשנת 2009, בעודו שחקן מבטיח במנצ'סטר סיטי, התלוננה צעירה אנגלייה שתקף אותה מינית בפאב בלידס. בסופו של דבר התיק נסגר מחוסר ראיות, אולם רוביניו לא למד את הלקח.

ההצטרפות שלו לסנטוס שנויה במחלוקת גם בגלל העבר של המועדון, שלקח חלק בפרוייקטים נגד אלימות כלפי נשים. הנשיא חוזה קרלוס פרז הצהיר ב-2017: "קידום זכויות של נשים עומד בראש סדר העדיפויות של המועדון שלנו. יש לנו קבוצת נשים שבכוונתנו להפוך אותה לאימפריה לפחות כמו קבוצת הגברים".

רוביניו מוצג במדי סנטוס. מתוך טוויטר, אתר רשמי
פושע שמקבל הנחות? רוביניו/אתר רשמי, מתוך טוויטר

אבל המהלך של סנטוס (שאגב, תשלם לרוביניו סכומים זעומים. לפי דיווחים, היא תשלם לו עשרות בודדות של יורו לחודש) מוכיח שהמצב שונה. אגב, גם העיתוי של המהלך אומלל - רק אתמול ברזיל ציינה את יום השנה למודעות באלימות כלפי נשים. "לפני שרוביניו הורשע באונס, הייתי מעריצה גדולה שלנו", אמרה פרשנית הטלוויזיה אנס טייס. "אבל מרגע שהורשע בבית המשפט, אחרי שנאספו ראיות כל כך חד משמעיות נגדו, חייבים להוקיע אותו. ההחתמה שלו מעודדת אלימות, ההבלגה הזו היא מסר מסוכן לדורות הבאים".

גם העיתונאית רנטה מנדוקה מ"גלובו" גינתה את המהלך וכתבה: "כשאישה מאשימה דמות מוכרת בתקיפה מינית או באונס, אומרים שהיא מנסה לגמור לו את הקריירה. ובכן, מסתבר שלא. עובדה - רוביניו הורשע באונס באיטליה, ועכשיו הוא חוזר לסנטוס".

רוביניו בן ה-36 נחשב לאחת ההבטחות הגדולות של הכדורגל הברזילאי בדור הנוכחי. הוא נרכש על ידי ריאל מדריד מסנטוס ב-2005 על תקן הכוכב הגדול הבא של הכדורגל העולמי, אבל לצד יכולות מלהיבות על הדשא, גילה מוסר עבודה נמוך והרבה לעבור עבירות משמעת. ב-2008 עבר למנצ'סטר סיטי, אחר כך המשיך לחמש שנים במילאן, שבמהלכן כאמור נוהל נגדו התיק המתוקשר. כמו כן שיחק בגוואנגז'ו אברגרנדה, אתלטיקו מיניירו ובשנתיים האחרונות בסיבאספור ובבשאקשהיר הטורקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully