וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס לא מתחרט על המסירה במהלך המכריע, ווגל נגד השופטים, באטלר מתרברב

בסיום ההפסד הדרמטי של הלייקרס למיאמי: לברון נאלץ להסביר את ההחלטה למסור ("בטחתי בו"), ווגל מבקר את השופטים על העבירות בדקה האחרונה, בארה"ב יודעים שג'ימי באטלר "הוא לוחם" וכוכב ההיט טוען: "כל מה שהלייקרס יעשו נגדי לא יעבוד". ב-NBA מתמוגגים מהמצ'אפ הקלאסי

לברון ג'יימס רוקד בגמר ה-NBA/חשבון הטוויטר של לוס אנג'לס לייקרס

הרבע האחרון של המשחק החמישי נתן לחובבי ה-NBA את כל מה שהם מקווים בסדרת גמר: משחק צמוד ודרמטי, וקרב בין שני כוכבים גדולים, לברון ג'יימס וג'ימי באטלר. בסופו של דבר באטלר שוב ניצח את קינג ג'יימס, ועם 35 נקודות וטריפל דאבל מרשים סחף את מיאמי לניצחון 108:111 על הליקרס, שצימק את הסדרה ל-3:2 ומנע מהלייקרס לחגוג אליפות כבר הלילה. אומנם הלייקרס עדיין ביתרון, וכנראה עדיין נחשבים פייבוריטים, אבל גם הם יודעים שזה רחוק מלהיות קל, מול החבורה הלוחמנית של אריק ספולסטרה, שהלילה כמאמן רשם ניצחון 13 בקריירה בסדרת גמר ועלה למקום השביעי ברשימה. המשחק השישי ייערך ביום ראשון בלילה ב-2:30 (ספורט5).

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
אחרי משחק ענק, מצפים לו יומיים קשים. לברון/GettyImages

באטלר ללא ספק סיים כגיבור הגדול של המשחק. בפעם השנייה בסדרה, הוא רשם טריפל דאבל עם 30 נקודות ומעלה (היחיד שעשה את זה בהיסטוריה היה.... לברון ג'יימס ב-2015), כשכוכב מיאמי מראה המון קור רוח בדקות הסיום, לוקח את המשחק על גבו, קולע 8 נקודות בשתי הדקות האחרונות ומשחיל 4 מ-4 מקו העונשין. יותר מזה, באטלר נראה סחוט פיזית, ועדיין נתן את כולו בשני צדי המגרש. "ג'ימי באטלר הוא לוחם", נכתב עליו ב-ESPN, למראה המאמץ הכביר שלו.

באטלר, ששיחק 47 דקות, המשיך להפגין ביטחון, ורמז שללייקרס אין איך לעצור אותו: "אני לא יודע מה יעשו נגדי, אבל מה שהם יעשו לא יעבוד. כי אם אני פתוח, אני אקלע. ואם אני לא, אמסור לדאנקן או טיילר או נאן או באם או ג'יי, והם יקלעו. כל עוד אנחנו משחקים נכון, לא משנה איך הם שומרים עליי, אעשה את המהלך הנכון". כשנשאל האם מיאמי מסוגלת ללכת עד הסוף, ענה: "אנחנו בנויים לזה".

ג'ימי באטלר, מיאמי היט. GettyImages
זוזו לו מהדרך. באטלר מנווט/GettyImages

בצד השני, לברון ג'יימס, שיכול היה להבטיח הלילה זכייה באליפות רביעית בקריירה, נכנע למרות ערב מדהים של 40 נקודות, 13 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. לצערו, בהתקפה האחרונה תחת השמירה החזקה עליו הוא מצא את דני גרין, לשלשה פנויה, אבל גרין החטיא. "היה לנו אפשרות נהדרת לנצח במשחק ובסדרה, אבל זה לא קרה", אמר לברון, שהתייחס ליכולת של מיאמי: "זה כמו כששיחקתי מול גולדן סטייט. אתה עושה טעות, והם גורמים לך לשלם עליה. אנחנו חייבים להבין את זה".

לברון נשאל על ההחלטה למסור לגרין בהתקפה המכרעת, ואמר: "תמיד שיחקתי את המשחק באותה דרך מאז שאני ילד, והצלחתי בדרך שלי. לא אתן למהלך פה או שם לשנות את זה". על ההחטאה של גרין אמר: "הלוואי והוא יכול היה לנסות שוב. הלואי ויכולתי למסור טוב יותר. אתה פשוט חי עם זה". לדבריו, "מצאתי את אחד הקלעים שלנו לזריקה פתוחה לחלוטין לזכייה באליפות. בטחתי בו, בטחנו בו, וזה לא נכנס. אתה חי עם זה. זו אחת הזריקות הכי טובות שהייתה לנו ברבע האחרון, ברגע ההכרעה. היו עליי שני שחקנים, באטלר ורובינסון, מסרתי, אבל זה לא נכנס". לגבי היכולת המאכזבת הערב של גרין ומרקיף מוריס אמר לברון: "הם שחקנים ותיקים. אני לא חושב שצריך להגיד להם הרבה. אני אפילו לא אומר שהם שיחקו רע הלילה".

יש לצין כי רבים טענו שלברון היה חייב לקחת את הזריקה, בהתאם ל"ממבה מנטליטי" של קובי בריאנט, כשבין השאר ג'יי וויליאמס מ-ESPN צייץ ש"נכון, גרין היה חופשי, אבל לא אכפת לי מה כולם אומרים, לברון היה חייב לקחת את הזריקה הזאת, נקודה". פרנק ווגל אמר ש"כשיש עליך שלושה שומרים, זה המהלך הנכון. דני הוא אחד הקלעים הכי טובים שלנו. הייתה לו זריקה פנויה, ואנחנו חיים עם התוצאה".

סי ג'יי מקאלום מפורטלנד ניתח את המהלך בטוויטר: "כשלברון מסר ידעתי שאנחנו הולכים למשחק 6. גרין לא חם.... זריקה טובה, מבט נוח לסל... אנשים רוצים שלברון יקלע מעל שלושה שחקנים כי הוא ה-GOAT. הוא עשה את המהלך הנכון. האם אני רציתי שהוא יקלע מעל שלושה שחקנים? כן. הוא טוב מספיק בשביל לקלוע מול שני שומרים, אבל מותר לו לעשות מהלכים חכמים, וזו זריקה חופשית עם אחוזים גבוהים... אני לא מבקר את לברון, אבל אני תמיד הולך על קליעה. המהלך הנכון מבחינתי פה היה פייד דוויי, במיוחד שיש לי כבר 40. יש סיבה למה לא כל השחקנים מרוויחים שווה בשווה. יש כאלה שמקבלים כסף כדי לעשות את המהלכים האלה ולחיות איתם. יש כאלה שמתפללים שלא יצטרכו לעשות את זה".

אנתוני דייויס הצטיין גם הוא עם 28 נקודות ו-12 ריבאונדים, במשחק שבו הלייקרס פיגרו ברובו. הוא סבל מכמה מכות בקרסול, אבל הבטיח ש"אהיה בסדר למשחק 6". פרנק ווגל, מאמן הלייקרס, שוב העביר ביקורת על השופטים. ווגל אמר ש"חזרנו למשחק והתאוששנו, אין ספק. זה הפסד כואב. היינו קרובים. אני חושב שהיו שתי שריקות רעות ששלחו את ג'ימי לקו, וזה מאכזב שזה קורה במשחק כזה. במקרה אחד דייויס עלה בצורה אנכית מושלמת, המהלך היה צריך להימשך. מרקיף מוריס שם יד על הכדור, וגם שם המשחק היה צריך להימשך, אבל נתנו לו ארבע זריקות עונשין, מה שהקשה עלינו. זה מאכזב מהבחינה הזאת, אבל החבורה שלנו בסדר, נתאושש, נהיה יותר טובים במשחק 6, ונרצה להוביל מהדקה הראשונה ועד האחרונה".

בינתיים ברחבי הליגה מתמוגגים מהמאצ'אפ הקלאסי בין לברון לבאטלר, וכמנו, מחכים בקוצר רוח לפרק הבא.

ומה לגבי המהלך האחרון והמסירה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully