וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת ברולאן גארוס: איגה שביונטק נגד סופיה קנין וההיסטוריה

הפולנייה רוצה להפוך לראשונה מהמדינה שלה שזוכה בגרנד סלאם ותצטרך לנצח את האמריקאית, שזכתה באוסטרליה בתחילת השנה (16:00, יורוספורט)

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

איגה שביונטק בפעם הראשונה בקריירה או סופיה קנין בפעם השנייה השנה ובסך הכול? מי תזכה מחר (שבת, 16:00, יורוספורט) בתואר הגרנד סלאם השלישי והאחרון לשנת 2020, ברולאן גארוס?

זה יהיה המפגש הראשון בין השתיים, שמעולם לא נפגשו בבוגרות, אבל כן שיחקו אחת נגד השנייה ברולאן גארוס. זה קרה בסיבוב השלישי של טורניר הנערות ב-2016, אז הפולנייה בת ה-15 ניצחה 4:6, 5:7 את המדורגת 10 ובת ה-17 קנין. שביונטק בת 19 וקנין בת 21, מה שהופך את הגמר לגמר הגרנד סלאם הצעיר ביותר מאז מריה שראפובה בת ה-20 ניצחה את בת גילה אנה איבנוביץ' בגמר אליפות אוסטרליה 2008, והצעיר ביותר ברולאן גארוס מאז שז'סטין הנין בת ה-21 ניצחה את קים קלייסטרס בת ה-19 ב-2003. שביונטק היא הטניסאית הראשונה שנולדה ב-2001 או מאוחר יותר שמגיעה לגמר גרנד סלאם.

הטניסאית הפולנייה איגה שביונטק. רויטרס
תהיה הפולנייה הראשונה שזוכה בתואר גרנד סלאם? שביונטק/רויטרס

שביונטק שמטה בסך הכול 23 משחקונים בדרך אל הגמר ואפילו לא מערכה אחת, זה הכי מעט שמישהי איבדה בדרך אל הגמר מאז מארי פירס שעלתה לגמר ב-1994 כשהיא שומטת רק 10 משחקונים ובסוף הפסידה בגמר. קנין, לעומת זאת, חוותה שבועות לא קלים לאחרונה. היא חטפה מוויקטוריה אזרנקה 6:0, 6:0 בטורניר רומא שנערך לפני רולאן גארוס וגם בטורניר עצמו לא ליקקה דבש ונזקקה למערכה שלישית שלוש פעמים. קנין, שזכתה בתחילת השנה באליפות אוסטרליה, מחזיקה במאזן של 1:5 במשחקי גמר ומחפשת תואר שלישי השנה אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה ובטורניר ליון.

שביונטק היא הפולנייה השנייה בעידן הפתוח שמגיעה לגמר גרנד סלאם אחרי שאגניישקה רדוואנסקה עשתה את זה בווימבלדון 2012. היא הפולנייה הראשונה שעושה את זה ברולאן גארוס. לפני העידן הפתוחה יאדוויגה ידזיובסקה עלתה לגמר רולאן גארוס והפסידה שם ב-1939. אגב, היא הפסידה שם לסימון מאתייה, שעל שמה נקרא המגרש השלישי בחשיבותו במתחם. לפני הטורניר הנוכחי מאזנה של שביונטק מול טניסאיות מהטופ 10 עמד על 2:0, אבל בטורניר הנוכחי היא הביסה 1:6, 2:6 את סימונה האלפ ותוכל להשיג ניצחון יוקרתי נוסף כזה מול קנין.

שביונטק, שמדורגת 54 בעולם, היא המדורגת נמוך ביותר שהגיעה לגמר רולאן גארוס מאז תחילת הדירוג הממוחשב ב-1975. אם תנצח, היא תטפס עד המקום ה-17 בעולם ובמקרה של הפסד תעלה עד 24. קנין תחזור אל דירוג השיא שלה אם תפסיד (4) ותעלה אל המקום השלישי אם תנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully