וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: דג'וקוביץ' נאלץ להילחם קשה בדרך לחצי הגמר מול ציציפאס

עודכן לאחרונה: 7.10.2020 / 22:58

הסרבי איבד מערכה ראשונה, אבל גבר על קארניו בוסטה 6:4, 2:6, 3:6, 4:6 ויפגוש את היווני שניצח את רובלב 5:7, 2:6, 3:6. נשים: קנין וקביטובה ייפגשו בחצי הגמר

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

שלב רבע הגמר של טורניר רולאן גארוס מגיע לסיומו היוום (רביעי), עם שני משחקים אצל הגברים ושני משחקים אצל הנשים. במוקד, כרגיל, כל העיניים היו על נובאק דג'וקוביץ', שניצח את פבלו קרניו בוסטה בקרב נהדר, בדרך למפגש מול ציציפאס בחצי הגמר. נשים: פטרה קביטובה עלתה לחצי הגמר לאחר שניצחה 3:6, 3:6 את לאורה זיגמונד. סופיה קנין נאלצה להזיע מול בת ארצה דניאל קולינס אך בסוף ניצחה 4:6, 6:4, 0:6.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
בלתי ניתן להכנעה. דג'וקוביץ'/רויטרס
סטפנוס ציציפאס טניסאי יווני. רויטרס
הופעה נהדרת. ציציפאס/רויטרס

גברים

נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) - פבלו קרניו בוסטה (17, ספרד) 6:4, 2:6, 3:6, 4:6

בפעם האחרונה שהשניים הללו נפגשו, זה לא נגמר יפה: היה זה בסיבוב הרביעי של אליפות ארצות הברית האחרונה, המשחק המפורסם בו נובאק דג'וקוביץ' פגע בטעות בשופטת והודח מהטורניר. אבל הסרבי הצליח להתגבר על התקרית הנדירה, זכה בטורניר רומא, והיום העפיל לחצי הגמר בפריז אחרי עוד ניצחון מרשים. אומנם הסרבי איבד מערכה ראשונה בטורניר, מול הספרדי שנמצא בעיצומה של שנה מצוינת, אבל התאושש היטב בדרך למפגש מול ציציפאס בחצי.

פתיחת המשחק הייתה מדאיגה עבור הסרבי, שנראה מעט פצוע בצווארו ומוגבל בתנועה, וביקש טיפול, אחרי הפסד 6:4 ואיבוד מערכה ראשונה בטורניר. אבל לאט לאט הוא נכנס למשחק, השתלט עליו, והראה למה הוא כזה בלתי מנוצח כשהוא ממשיך להילחם על כל כדור, מציל עוד ועוד נקודת שבירה (דג'וקוביץ' הציל 10 מ-13 אפשרויות השבירה של יריבו), ומסיים את המשחק עם 53 ווינרים בלמעלה משלוש שעות - ומעפיל בפעם העשירית בקריירה לחצי הגמר בפריז.

סטפנוס ציציפאס (5, יוון) - אנדריי רובלב (13, רוסיה) 5:7, 2:6, 3:6

היווני הצליח לעלות בפעם השנייה בקריירה שלו לחצי גמר בטורניר גרנד סלאם ובפעם הראשונה עשה את זה ברולאן גארוס, במה שהיה שחזור של גמר המבורג, שנערך ביום ראשון שעבר, ממש לפני פתיחת הטורניר הנוכחי, אבל הפעם הסתיים עם תוצאה שונה לחלוטין. ציציפאס בן ה-22, שפתח את הטורניר לא טוב ושמט את שתי המערכות הראשונות בסיבוב הראשון מול ז'אומה מונאר, לא שמט מאז אפילו מערכה אחת ויגיע רענן ובכושר נהדר לחצי הגמר מול נובאק דג'וקוביץ'. רובלב דווקא פתח טוב והוביל כבר 3:5 במערכה הראשונה, אבל אז היווני זכה בחמישה משחקונים ברציפות ולא הביט לאחור כל הדרך אל חצי הגמר.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
קרב קשה. נולה/רויטרס
הטניסאי הספרדי פבלו קארניו בוסטה. רויטרס
נלחם, וזה לא הספיק. קארניו בוסטה/רויטרס
סופיה קנין טניסאית אמריקאית. AP
אלופת אוסטרליה בחצי הגמר. סופיה קנין/AP
הטניסאית הצ'כית פטרה קביטובה. GettyImages
עדיין לא שמטה מערכה בטורניר. קביטובה/GettyImages

נשים

סופיה קנין (4, ארה"ב) - דניאל קולינס (ארה"ב) 4:6, 6:4, 0:6

אלופת אוסטרליה הפסידה מערכה אחת בלבד עד כה ברולאן גארוס, ופגשה את בת ארצה שנחשבה לאחת מהפתעות הטורניר (57 בעולם). על אף הבדלי הרמות על הנייר, קולינס החזיקה במאזן של 0:3 במפגשי העבר מול קנין, וגם היום עשתה חיים קשים למדורגת 4 בטורניר. קנין הזיעה בדרך לניצחון במערכה הראשונה, הפסידה את השנייה אך באחרונה הבדלי הרמות כבר באו לידי ביטוי, כשקנין לא שמטה אף משחקון בדרך לחצי הגמר.

פטרה קביטובה (7, צ'כיה) - לאורה זיגמונד (גרמניה) 3:6, 3:6

המדורגת שביעית השיגה מקום בחצי הגמר בפריז, שמונה שנים אחרי שעשתה זאת בפעם הראשונה. קביטובה אמנם הגיעה כפייבוריטית ברורה מול המדורגת 66, שערכה הופעה היסטורית מבחינתה ברבע הגמר, אך זה לא מפחית מערכה של אותה דומיננטיות מרשימה שהביאה אותה עד היכן שהגיעה, כשהצ'כית עדיין טרם שמטה מערכה בטורניר. הצ'כית, ששברה חמש פעמים את ההגשה של יריבתה, הכתה 22 ווינרים, בטרם השלימה את הניצחון תוך שעה ו-20 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully