וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: נדאל התקשה מול זינר, אבל עלה לחצי הגמר מול שוורצמן

יאניק זינר בן ה-19 נתן פייט למלך החימר, אולם נוצח לבסוף 7:6 (4), 6:4, 6:1 במשחק שגלש לשעת לילה מאוחרת. הארגנטינאי מחכה לו בשלב הבא אחרי ניצחון על תים במותחן אדיר

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

רבע גמר רולאן גארוס נפתח גם אצל הגברים וגם אצל הנשים, ונמשך עמוק אל תוך הלילה (בין שלישי לרביעי). רפאל נדאל ודייגו שוורצמן עלו לחצי הגמר בטורניר הגברים, בעוד טורניר הנשים הביא איתו הפתעות, בראשן נדיה פודורוסקה הארגנטינאית שהיממה את אלינה סביטולינה בדרך לחצי הגמר.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל חוגג. GettyImages
משחק מאתגר ראשון בפריז. נדאל/GettyImages
הטניסאית הארגנטינאית נדיה פודורוסקה. רויטרס
רגע השיא של חייה. פודורוסקה/רויטרס
הטניסאי הארגנטינאי דייגו שוורצמן. רויטרס
וואו. שוורצמן/רויטרס

גברים

דומיניק תים (3, אוסטריה) - דייגו שוורצמן (12, ארגנטינה) 7:6 (1), 5:7, 6:7 (6), 7:6 (5), 6:2

שניים מהשחקנים הכי טובים שנותרו בהגרלה וגם שניים שנמצאים במומנטום נהדר סיפקו את אחד ממשחקי השנה, בסיומו, אחרי חמש שעות ושמונה דקות, הצליח הארגנטינאי הנהדר להעפיל לחצי גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה. שוורצמן, שלא הפסיד ולו מערכה עד הערב, גילה אופי יוצא דופן, אחרי שהפסיד בשני שוברי שוויון, וכמעט גם בשלישי שהיה עולה לו במערכה. אלא שהמדורג 12 שהגיע עד הגמר ברומא, כולל ניצחון על רפאל נדאל, התעשת בדיוק בזמן, שרד את הסט הרביעי, ובחמישי, אחרי שהשניים כבר בילו 4:34 שעות על החימר, סיפק יכולת נהדרת ששלחה אותו לשלב הבא. אלוף ארצות הברית בחוץ, אחרי שהגיע לגמר בפריז בשנתיים הקודמות. איזו אכזבה. איזה משחק.

רפאל נדאל (2, ספרד) - יאניק זינר (איטליה) 6:7 (4), 4:6, 1:6

אחרי שלא התקשה כלל בסיבובים הקודמים, מלך החימר סוף סוף זכה לאתגר ראוי. האיטלקי בן ה-19 אמנם נפרד מטורניר הבכורה שלו בפריז ברבע הגמר, אבל יוצא מבירת צרפת אחרי תצוגה מעוררת כבוד מול מלך הרולאן גארוס. נדאל ניצל בקושי מהפסד במערכה הראשונה, אולם ניצח בה בשיניים אחרי שובר שוויון. גם בסט השני זינר הקשה על השוק ממאיורקה אותו פגש לראשונה בקריירה, אבל אחרי שגם בו נדאל השלים ניצחון, הוא נשבר מנטלית ונכנע אחרי קרוב לשלוש שעות, במשחק שגלש לשעת לילה מאוחרת בפריז.

נדאל, במשחקו ה-100 ברולאן גארוס, עלה לחצי הגמר בפעם ה-13 בטורניר החביב עליו ובפעם ה-34 בטורניר גרנד סלאם כלשהו. הוא יקווה לשמור על המאזן המדהים שלו גם בסיבוב הבא: בסך הכול, עומד על מתחילת הקריירה על מאזן 24 ניצחונות ו-0 הפסדים בחצי הגמר ובגמר רולאן גארוס.

הטניסאית הארגנטינאית נדיה פודורוסקה. רויטרס
ארגנטינה בטירוף. פודורוסקה/רויטרס
הטניסאית האוקראינית אלינה סביטולינה. רויטרס
לא שמרה על ההגשה. סביטולינה/רויטרס
הטניסאית האמריקאית דניאל קולינס. רויטרס
איזה אושר. קולינס/רויטרס

נשים

אלינה סביטולינה (3, אוקראינה) - נדיה פודורוסקה (ארגנטינה) 6:2, 6:4

עוד סנסציה בפריז, כשהארגנטינאית המדורגת 131 ממשיכה להפתיע. סביטולינה, שעלתה לרבע גמר רולאן גארוס בפעם השלישית בקריירה שלה, נותרה המדורגת הבכירה ביותר בטורניר ורצתה לעלות לחצי גמר גרנד סלאם בפעם השלישית בקריירה, אבל פודורוסקה בת ה-23, שעשתה את כל הדרך מהמוקדמות נגד כל הציפיות, שוב הציגה טניס התקפי ומהנה בדרך לניצחון. זאת בסך הכול הופעה שנייה של פודורוסקה בהגרלה ראשית של גרנד סלאם וכמובן הפעם הראשונה בה היא מגיעה כל כך רחוק. הארגנטינאית חסרת הפחד הכתה 30 ווינרים מול 8 בלבד של האוקראינית, ואומנם איבדה נקודת משחק, אבל לא נבהלה מהמעמד, והדיחה גם המדורגת 3 תוך שעה ו-19 דקות. סביטולינה המאוכזבת הצליחה לשמור על ההגשה שלה פעם אחת בלבד במשחק (8 מ-13 באפשרויות שבירה לארגנטינאית). זו הפעם הראשונה בעידן המקצועני ששחקנית מהמוקדמות מגיעה לחצי הגמר בפריז, והיא הארגנטינאית הראשונה בחצי הגמר מאז 2004.

איגה שביונטק (פולין) - מרטינה טרביזן (איטליה) 3:6, 1:6

הפולנייה המצוינת, שרק במאי חגגה 19, הגיעה כבר בשנה שעברה עד לשמינית הגמר בפריז וגם בתחילת השנה הגיעה לאותו סיבוב באליפות אוסטרליה. כעת רשמה את הישג השיא שלה בגרנד סלאמים, ושימו לב לנתון הבא: עד כה, שמטה 20 משחקונים בלבד. בכך הגיעו לסיומו המסע הקסום של האיטלקייה בת ה-26, ששיחקה בסך הכול בפעם השנייה בהגרלה הראשית של גרנד סלאם.

אונס ג'אבור (30, טוניסיה) - דניאל קולינס (ארה"ב) 6:4, 4:6, 6:4

שתי הטניסאיות היו אמורות להיפגש כבר ביום שני, אבל הגשם בפריז והעומס במגרש המרכזי הזיזו את המשחק שלהן לשלישי, ובסופו של דבר תם המסע היפה של ג'אבור הטוניסאית, שהפתיעה בסיבוב הקודם את מוגורוסה והפכה לערבייה הראשונה אי פעם בשמינית הגמר ברולאן גארוס. קולינס, 57 בעולם, נראהת בשליטה, אבל הפסידה חמישה משחקונים רצוף במערכה השנייה וראתה את יריבתה זוכה במומנטום. בסופו של דבר האמריקאית, ידעה להתעשת במערכה השלישית, העפילה לראשונה בקריירה לשמונה האחרונות בפריז, וותפגוש את סופיה קנין ברבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully