וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין חלון למציאות: הכוכבים שנתקעו בחלון ההעברות של הקיץ

6.10.2020 / 10:00

החלום של לאוטרו מרטינס נתקל במשבר הכלכלי של ברצלונה, השאיפה של ג'יידון סאנצ'ו פגשה את ההססנות של מנצ'סטר יונייטד, הכישלון של מנצ'סטר סיטי נחשף במקרה ואדין דז'קו שוב התאכזב. העסקאות שלא קרו, כולל ההצלה הכפולה של ליון

תקציר: אסטון וילה - ליברפול 2:7/ספורט 1

בשבוע שעבר, בתחתית הידיעה באתר הרשמי של מנצ'סטר סיטי שבה נחשף המספר שקיבל בלם הרכש רובן דיאס, התבקשו האוהדים להפנות שאלות למוחתם החדש... קאלידו קוליבאלי. צוין גם כי בין האוהדים תוגרל חולצה עם חתימה. של קוליבאלי, כמובן.

השורה הזו שמישהו שכח למחוק (או לפחות לתקן בהתאם לשם המצטרף) הסגירה עד כמה קרובה הייתה עסקת קוליבאלי לצאת לפועל. אבל הבלם המוערך נשאר לשמחתו בנאפולי, כמו עוד כמה כוכבים (קצת פחות שמחים) ששמם הוזכר מדי יום במהלך הקיץ כמועמדים לעבור בעסקאות ענק. עסקאות שבסופו של דבר לא התממשו. אולי בחלונות הבאים.

ג'יידון סאנצ'ו

ג'יידון סאנצ'ו באימון בורוסיה דורטמונד. GettyImages
ג'יידון סאנצ'ו באימון בורוסיה דורטמונד/GettyImages

בתחילת אוגוסט נראה היה כי מנצ'סטר יונייטד תשלים את העסקה הגדולה של הקיץ ותבצע את הרכישה היקרה בתולדותיה. ג'יידון סאנצ'ו רמז לא פעם שהוא רוצה לחזור לאנגליה ולפי דיווחים רבים כבר סיכם את תנאיו לחמש שנים תמורת שדרוג משמעותי לשכר של 250 אלף ליש"ט בשבוע, אבל אז דורטמונד הקשיחה תנאים. יונייטד הסכימה להעביר 100 מיליון יורו בשלושה תשלומים ולהוסיף 20 מיליון על סעיפים שונים, בעוד סגנית אלופת גרמניה דרשה 120 מיליון יורו בתשלום אחד. כמה ימים לאחר מכן, נאלץ הכישרון האנגלי לצאת עם דורטמונד למחנה האימונים והמנכ"ל מיכאל צורק פסל כל אפשרות למכירה אחרי פתיחת העונה בבונדסליגה. הוא אף גילה כי החוזה של סאנצ'ו הוארך בחשאי עוד בקיץ שעבר עד 2023, כך שגם בקיץ הבא המחיר שלו יישאר גבוה. אולי אז, בעולם שאחרי הקורונה, לשדים האדומים כבר תהיה תחרות רצינית יותר והם יצטערו שלא ניצלו את ההזדמנות כשהיו לבד במשחק.

עוד בוואלה!

כל עסקאות היום האחרון של החלון: קוסטה, שופו מוטינג וסאר בבאיירן, קבאני ביונייטד, פארטיי בארסנל

לכתבה המלאה

לאוטרו מרטינס

שחקנה של אינטר לאוטרו מרטינס. רויטרס
שחקנה של אינטר לאוטרו מרטינס/רויטרס

בעיצומו של גל הקורונה הראשון, כשהכדורגל העולמי הושבת כמעט כולו מפעילות וכל שנותר הוא לדון בשמועות לקראת הקיץ, לאוטרו מרטינס היה המלפפון הכי חם. התקשורת בקטלוניה עסקה בחלוץ מדי יום, כל אחד משני העיתונים הגדולים הביא זווית אחרת לחוזה שכבר סוכם מול ברצלונה, והמעבר הזה נראה כמו עובדה מוגמרת אחרי שגם בארגנטינה אישרו מקורביו כי ליאונל מסי ביקש אישית שיצטרף. אלא שאז הכדורגל חזר והמלפפון הפך לאטרייה שהתקררה. האופטימיות של אנשי ברצלונה התחלפה בהודאה כי המצב הכלכלי המדאיג של המועדון לא מאפשר לחשוב בכלל על עסקה של 100 מיליון יורו, הבלון שנופח על מחטף של ריאל מדריד התפוצץ די מהר ואינטר הצליחה להשאיר אצלה את אחד החלוצים המבוקשים ביבשת. שיתוף הפעולה עם מסי יימשך בינתיים אך ורק בנבחרת.

קאלידו קוליבאלי

קאלידו קוליבאלי שחקן נאפולי. GettyImages
קאלידו קוליבאלי שחקן נאפולי/GettyImages

אאורליו דה לאורנטיס הרגיש שזה עכשיו או לעולם לא. קאלידו קוליבאלי כבר בן 29 ויש מועדון עם כיסים רחבים שרוצה אותו כל כך? הזדמנות כזו לא תחזור. אז הבוס של נאפולי ניהל משא ומתן, העלה את הדרישה בהדרגה ואז נעצר על 75 מיליון יורו. מנצ'סטר סיטי הייתה מוכנה לשלם רק 55 מיליון ולא שכחה כיצד דה לאורנטיס הפר את הסיכום איתה ב-2018 ומכר את הקשר ז'ורז'יניו לצ'לסי שברגע האחרון הציעה יותר. החשדנות הזו תקעה את המשא ומתן דווקא אחרי התקדמות מסוימת, ובשבוע שעבר הבהיר המנהל הספורטיבי כריסטיאנו ג'ונטולי: "לקאלידו יש חוזה לעוד שלוש שנים, אני מאמין שהסיפור נגמר והוא נשאר איתנו. הוא שמח ואנחנו שמחים". מיד לאחר מכן פנו הסיטיזנס לרובן דיאס וכך פפ גווארדיולה נאלץ להסתפק באופציה השנייה או השלישית ברשימה שלו. ובניגוד לאחרים שהוזכרו כאן, קוליבאלי לא הביע את רצונו לעזוב. נאפולי היא זו שדחפה לכך. טוב לו במועדון, הוא נקשר לעיר, קיבל תואר כבוד ויש אפילו פיצה שנושאת את שמו. את זה גם השייח'ים של מנצ'סטר לא מסוגלים לתת לו.

אדין דז'קו

אדין דז'קו שחקן רומא. GettyImages
אדין דז'קו שחקן רומא/GettyImages

קיץ שני ברציפות שמעבר של אדין דז'קו לקבוצה גדולה יותר נופל ממש בשלבי הסיום. ב-2019 זו הייתה אינטר שניהלה משא ומתן והפעם הגיע תורה של יובנטוס, שהייתה מוכנה לשלם 15 מיליון יורו עבור חלוץ שיחגוג בעוד כחמישה חודשים את יום הולדתו ה-35. הבוסני ממש רצה לעבור אחרי חמש שנים בהן לא התקרב למאבק על תואר עם רומא ואפילו היו דיווחים כי סירב להיכנס כמחליף למשחק מול ורונה במחזור הפתיחה מחשש לתקלה כלשהי שתפגע בעסקה, אך לצערו הג'אלורוסי לא הצליחו להנחית את ארקדיוש מיליק במקומו ויובנטוס העדיפה לא לחכות והחזירה את אלברו מוראטה. בשנה שעברה, אחרי הפלרטוט הארוך עם אינטר, דז'קו האריך חוזה בשלוש שנים אצל הג'אלורוסי וקיבל את סרט הקפטן. "נתנו לי להבין כמה רצו שאשאר, רומא היא הבית שלי", אמר אז. ובכל זאת, בחודשיים האחרונים עשה הכול כדי לעבור ליובנטוס ונראה כי הפעם האכזבה הייתה כנה.

ממפיס דפאי

ממפיס דפאי עם רונאלד קומאן בנבחרת הולנד. GettyImages
ממפיס דפאי עם רונאלד קומאן בנבחרת הולנד/GettyImages

אחרי שאופציית לאוטרו ירדה מהפרק לפחות לקיץ הנוכחי בשל הקשיים הפיננסיים, ברצלונה פנתה לכיוון קצת יותר צנוע ורצתה לרכוש את ממפיס דפאי מליון. שחקן ההתקפה הוורסטילי נהנה אצל רונאלד קומאן בנבחרת הולנד והמאמן ראה בו פתרון מספק גם לעמדה מספר 9 שהתפנתה בברצלונה לאחר שחרורו של לואיס סוארס. מאמנו רודי גרסיה הצהיר שהוא מוכן להסיע את דפאי בעצמו לברצלונה אם אכן ההתקדמות הזו תתאפשר, אלא שגם פה הקטלאנים התעוררו מאוחר מדי. ז'אן מישל אולאס הבהיר שמבחינתו החלון פתוח רק עד שישי בערב, עצר את המשא ומתן עם בארסה וגם הניסיונות להחיות את המגעים ביום האחרון לא צלחו בשל חוסר היכולת להיפטר מעוסמאן דמבלה. קומאן יצטרך לחכות עד ינואר לחיזוק התקפי ראוי.

חוסם עוואר

שחקן ליון חוסם עוואר. GettyImages
שחקן ליון חוסם עוואר/GettyImages

ההגעה לחצי גמר ליגת האלופות רק הגבירה את ההתעניינות בכוכבי ליון, וחוץ מדפאי גם היהלום המקומי הכי נוצץ נשאר בצרפת. חוסם עוואר כבר קיבל את הזימון לסגל של אלופת העולם צרפת (פעם אחת נשאר בבית בגלל פציעה ופעם אחרת כי נמצא חיובי לקורונה) ואמור היה להירכש על ידי יובנטוס או ארסנל, אבל הראשונה לא התקרבה לדרישת 60 מיליון היורו של ליון והשנייה נדחתה כמה פעמים על ידי המועדון ולבסוף גם על ידי עוואר עצמו. "הרגשתי שאני עדיין יכול לתרום משהו לליון", הסביר הקשר בן ה-22 ל"טלפוט" ביום ראשון, אחרי שרמז לפני כן על רצונו להתקדם. "העדפתי להמשיך במועדון שגידל אותי". האם הצעד הזה נעשה אחרי שיחה עם זינדין זידאן ומתוך הבנה שריאל מדריד תיקח אותו בקיץ הבא? ימים יגידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully