וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ודייויס בנעלי קובי ושאקיל: "לא ייאמן איך הם משחקים ביחד"

פרקינס קבע כי אף שחקן לא התאים ללברון כמו AD, וויד הסכים. רונדו: "אנחנו מצפים מאנתוני לקלוע 50 בכל ערב". לברון: "מדהים להיות מוזכר באותה שורה עם קובי ושאק". אדבאיו אמור לחזור למשחק 3, באטלר: "צריך לשחק כמעט מושלם כדי לנצח אותם". כל המספרים והתגובות

שחקני לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס, אנתוני דייויס. רויטרס
כששניהם משחקים ככה, אף אחד לא יכול לעצור את הלייקרס. לברון ודייויס/רויטרס

בעבר, היו מי שטענו שלוס אנג'לס לייקרס שילמה מחיר כבד מדי על אנתוני דייויס. בהתחשב במה שעשה עד כה בסדרת הגמר, לא יהיה מופרך לקבוע שמדובר בגניבה. הלילה (בין שישי לשבת) הוליך AD את קבוצתו ל-0:2 בסדרת הגמר עם 32 נקודות (15 מ-20 מהשדה) ו-14 ריבאונדים, שסידרו ללייקרס 104:114 על מיאמי.

במהלך הרבע השלישי, בו נראה דייויס פשוט בלתי עציר ועשה ככל העולה על רוחו, צייץ שחקן העבר קנדריק פרקינס: "עם כל הכבוד לדוויין וויד הגדול, אני חושב שאנתוני דייויס מתאים ללברון ג'יימס יותר מכל שחקן שאי פעם שיתף עימו פעולה". וויד מיהר להגיב: "אני מסכים". אבל פרקינס עדיין לא סיים להתמוגג מכוכב המשחק, ומספר דקות לאחר מכן צייץ: "אני חוזר, באמת שלא ראינו מישהו כמו AD בהיסטוריה. עם כל הכבוד לכמה מהגדולים אי פעם, דייויס הוא אחד מהם". גם הפרשן סקיפ ביילס הסכים, אבל ציין את ההגנה של מיאמי כאחת הסיבות לגדולה של דייויס הלילה: "הם הפכו אותו לווילט צ'מברליין".

רייג'ון רונדו, שהיה מצוין עם 16 נקודות ושיתף עם דייויס פעולה גם בניו אורלינס, החמיא לחברו: "אני מצפה ממנו לקלוע 50 בכל ערב, הוא כל כך יעיל, כל כך מגוון, הוא משחק כמו השחקן הטוב ביותר בליגה. אנחנו ברי מזל שהוא איתנו, הוא בלתי עציר, אף שחקן לא יכול לעצור אותו באחד על אחד".

אבל לא רק דייויס שיחק כמו MVP. לברון ג'יימס הוסיף 33 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים ונשאל במסיבת העיתונאים על השוואה בינו ובין אנתוני דייויס לקובי בריאנט ושאקיל אוניל והתרגש: "ראיתי את קובי ושאקיל בתיכון, זה הצמד הכי דומיננטי שראיתי בחיי. להיות מוזכר איתם באותה שורה, זה מדהים. כל הרביעייה הזאת משחקת בתפקידים קצת שונים, אבל לכולנו יש מנטליות של ווינרים וכולנו מנסים לעזור לקבוצה. אני לא מאמין שאני יושב פה ומדבר עלי ועל אנתוני באותו הקשר של קובי ושאק, זה מדהים".

על המשחק עצמו אמר קינג ג'יימס: "אני ואנתוני לא מרוצים רק מהניצחון, אנחנו רוצים להיות מצוינים למשך 48 דקות. אנחנו צריכים להשתפר בהגנה, יש יריבה מסוכנת מאוד מולנו".

גם דייויס התייחס להשוואה המדוברת: "זה הצמד הכי טוב שראינו, שניהם היו כל כך דומיננטיים. אני ולברון רק רוצים לנצח, כמוהם, אנחנו מוכנים לעשות מה שצריך כדי לגרום לזה לקרות. זה לא תמיד יהיה יפה, לפעמים נתווכח, אבל זה מגיע מהמקום הנכון. ידענו שזה משחק שאנחנו חייבים לנצח, אנחנו יודעים למה מיאמי מסוגלת".

"זה לא ייאמן, הצורה בה הם עובדים אחד בשביל השני", התמוגג פרנק ווגל מצמד כוכביו. "שניהם תוקפים את ההגנות, שניהם מסוגלים לקלוע וגם שמחים למסור. אנתוני רוצה להיות אלוף, יש לו מוטיבציה עצומה. מבחינה הגנתית, לדעתי הוא שחקן ההגנה של העונה. הוא יכול לפגוע בקבוצות בכל כך הרבה דרכים בהתקפה, הוא ייחודי".

לפרקים, נדמה היה שמיאמי הולכת להתפרק ולספוג תבוסה משפילה. אלא שברבע השלישי לקחו היט פסק זמן, ובו נראה יודוניס האסלם גוער בשחקנים. "מי שעל הספסל לא יכול לכעוס יותר מאלה שעל הפרקט", צייץ וויד המתוסכל. "אנחנו צריכים את אותה אנרגיה על הפרקט. חייבים להילחם, לשרוט, להפוך את זה למכוער כדי שיהיה לנו סיכוי". זה עזר: על אף חסרונם של באם אדבאיו וגוראן דראגיץ' הפצועים, אלופת המזרח נלחמה ואותתה שאולי עוד מוקדם להספיד אותה.

"אנתוני דייויס שחקן גדול, אבל אנחנו מנסים להשיג פה משהו", התעקש אריק ספלוסטרה, שעדיין לא מרים ידיים על הסדרה. "חייבים להגיע לרמה אחרת, זו השורה התחתונה. אני אוהב הרבה דברים שעשינו, אבל אם היינו מגיעים לרמה אחרת היתה לנו הזדמנות גדולה בסיום המשחק. זה חלק מתהליך הלמידה שלנו. היינו הרבה יותר תחרותיים מאשר במשחק הראשון. אני מת על השחקנים שלי, אבל צריך להבין איך לעבור את המכשול הזה. ג'ימי באטלר נתן כל מה שהיה לו, אני מאוד אוהב אותו, הוא מת על האתגרים האלה וגם הוא יצטרך להגיע לרמה אחרת".

ג'ימי באטלר הוסיף: "זה לא גמור, אנחנו בסך הכל בפיגור 2:0. אנחנו צריכים לעשות משהו מיוחד, אבל אנחנו מסוגלים לזה ואני מאמין בשחקנים הללו. אנחנו צריכים לשחק כמעט מושלם כדי לנצח את הלייקרס, ועדיין לא עשינו את זה. אנחנו חייבים לשחק הרבה יותר חזק יותר. אין הרבה מה להגיד. ברור שבאם וגוראן חסרים לנו, הם רוצים לשחק וביקשו לשחק, אבל המאמן מבין שצריך לשמור עליהם. אנחנו לא רוצים שזה יחמיר. אנחנו זקוקים להם, אבל גם רוצים שיהיו להם קריירות ארוכות. הם ישחקו כשזה יהיה אפשרי".

לאחר ההפסד, אמר אדבאיו, שהחמיץ את המשחק בשל פציעה בצוואר, כי הוא מעריך שיחזור במשחק 3: "כן, לדעתי אשחק. אני מרגיש יותר טוב ומאמין שאוכל לשחק. אני משוכנע שעדיין אפשר לבצע מהפך, נבוא להילחם".

המספרים

* טיילר הירו בן ה-20 הפך לשחקן הצעיר אי פעם שפותח בחמישייה במשחק גמר. בגיל 20 ו-256 יום, שבר הגארד הצעיר את שיאו של מג'יק ג'ונסון, שנקבע ב-1980.

* לברון ג'יימס עקף את מג'יק ג'ונסון בדרך למקום השישי בטבלת המשחקים בגמר, עם 51. ביל ראסל ראשון עם 70.

* הלייקרס קלעו 18 נקודות בצבע וסיפקו ארבעה דאנקים כבר ברבע הראשון - אחד פחות מהשיא שלהם לרבע אחד בגמר ה-NBA (חמישה ברבע השלישי מול פילדלפיה בגמר 2001).

* ג'ימי באטלר קבע שיא קריירה אישי באסיסטים למחצית אחת בפלייאוף - 8.

* הלייקרס זרקו 27 פעמים לשלוש במחצית הראשונה - שיא כל הזמנים בגמר (הקודם היה שייך לקליבלנד ב-2017). את המשחק כולו סיימו עם 47 זריקות מחוץ לקשת - גם כן שיא כל הזמנים, ושיא מועדון.

* לברון ודייויס הפכו לצמד הראשון של הלייקרס מאז קובי ושאקיל ב-2002, שקולעים 30 נקדות או יותר באותו משחק גמר.

* כשהצמד הזה קולע 60 נקודות או יותר, הלייקרס עומדים על 20 ניצחונות לעומת הפסד בודד.

* ברבע השלישי עקף לברון את קארים עבדול ג'באר עם הריבאונד ה-508 שלו בסדרות הגמר - מקום רביעי בכל הזמנים. את ביל ראסל (1,718) שבפסגה הוא כנראה כבר לא ידביק.

* רייג'ון רונדו עקף גם את לארי בירד בדרך למקום השישי בטבלת מוסרי האסיסטים של כל הזמנים בפלייאוף, עם 1,063.

* לקינג ג'יימס יש כעת חמישה משחקים בגמר ה-NBA עם לפחות 33 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים (השורה הסטטיסטית שלו הלילה). לשם השוואה, מייקל ג'ורדן עשה זאת פעמיים, ג'רי ווסט פעם אחת.

* דייויס קלע 66 נקודות בשני משחקיו הראשונים בגמר - הכי הרבה מאז שאקיל אוניל ב-2000.

* היחידים מלבד דייויס שקלעו 30 נקודות או יותר כבר בשני משחקיהם הראשונים בגמר? מייקל ג'ורדן וקווין דוראנט.

* הלייקרס עומדים על מאזן של 0:54 העונה, כשהם מנצחים את הרבע השלישי. שיאנית כל הזמנים בעונה אחת היתה שיקגו של 1995/96, עם מאזן של 1:78.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully