וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתרון לחזרה לפעילות: קבוצות הליגה נרשמו לליגה הבלקנית

2.10.2020 / 13:39

כל קבוצות ליגת העל מלבד מכבי תל אביב נרשמו למפעל האירופי. כך הן למעשה יכולות לחזור לפעילות מלאה ואפילו לקיים משחקים

מסע"ת פתיחת העונה של מכבי תל אביב/צילום: אתר רשמי מכבי ת״א, עריכה: איתי עמרם

מנהלת ליגת העל הודיעה היום (שישי) על כך ש-12 מתוך 13 קבוצות ליגת העל נרשמו באופן מיידי להשתתפות בליגה הבלקנית, כשמכבי תל אביב היא הקבוצה היחידה שלא נרשמה למפעל. המשמעות היא שהקבוצות יוכלו לחזור לאימונים באופן מיידי מכיוון שמדובר במפעל אירופי. הכוונה היא להתחיל לשחק בקרוב את המשחקים בישראל. מנהל הספורט ומשרד הספורט אישרו את הרישום של הקבוצות.

על פי המתווה של ההרשמה יחולקו 12 הקבוצות לארבעה בתים בני שלוש קבוצות כל בית, וכל קבוצה תשחק ארבעה משחקים, שני משחקים מול כל קבוצה אחרת. מנצחת בית א' תתמודד בסוף הבתים מול מנצחת בית ב', ומנצחת בית ג' מול מנצחת בית ד', ומנצחות המשחקים הללו יתמודדו בשלב הבא מול קבוצות מהבלקן.

שחקן הפועל ירושלים טיישון תומאס מול שחקן הפועל אילת יהונתן שולדבראנד. יוסי ציפקיס
בקרוב בליגה הבלקנית. הפועל ירושלים והפועל אילת/יוסי ציפקיס

הבלקנית מוכרת על ידי פיב"א מיום היווסדה ב-2008 על ידי שופט העבר הישראלי שי שטריקס והעונה הקרובה תהיה ה-13 שלה ברציפות. לאורך השנים שיחקו בה קבוצות מבולגריה, קרואטיה, סרביה, צפון מקדוניה, מונטנגרו, יוון, קוסובו, בוסניה והרצגובינה, אלבניה, קזחסטן, רומניה וכאמור ישראל. הפועל גלבוע/גליל זכתה במפעל שנתיים ברציפות כאמור והגיעה לגמר נוסף, בעוד הפועל ת"א פגשה אותה בפיינל פור 2012 שנערך בגן נר.

"כבוד גדול עבורינו להצטרף לליגה הבלקנית", אמר יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל, "בתקופה קשה זו, המנהלת והקבוצות מחוייבות להמשך קיום הכדורסל הישראלי לטובת הענף והאוהדים הרבים שצמאים לכדורסל ישראלי".

מנכ"ל הליגה הבלקנית, השופט לשעבר שי שטריקס הוסיף: "הליגה הבלקנית שמחה לצרף את הקבצות הישראליות. בתקופה מאתגרת זאת אנחנו מחוייבים לפעול ולשתף פעולה לטובת הכדורסל. אני משוכנע שכולם הקבוצות והאוהדים ימשיכו לההנות מכדורסל ישראלי ובינלאומי משובח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully