וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוק סיקמה: "העובדה שאין קהל יכולה לעזור לנו. אוהדי מכבי משוגעים עליה"

כוכב אלבה ברלין, שתתארח במחזור הפתיחה בתל אביב, התראיין ל"יורופיד", וסיפר על הצמיחה ב-16 ס"מ בשנה שהפכה אותו מגארד לשחקן פנים, המשבר שחווה כשנחתך כ-MVP מוולנסיה והיכן הוא רואה את עצמו מסיים את הקריירה

ריאיון עם ג'ייקובן בראון קפטן הפועל ירושלים/עריכת וידאו: ניר חן, אפטר: אביחי ברוך

מכבי תל אביב תפתח מחר (חמישי, 21:05) עונת יורוליג חדשה, במשחק ביתי ללא קהל נגד אלבה ברלין, והאיש המרכזי שממנו תצטרך להיזהר הוא לוק סיקמה. הפורוורד האמריקני פותח עונה רביעית בקבוצה הגרמנית, ובריאיון לעמוד הפייסבוק הישראלי "יורופיד" סיפר על קורותיו עד הלום.

סיקמה הוא בנו של ג'ק, חבר היכל התהילה של ה-NBA, ועצם העובדה שהוא משחק כדורסל אינה מובנת מאליה. בנעוריו היו לו נתונים פיזיים ממוצעים ביותר, ובחטיבת הביניים אף שיחק כגארד, אבל בשנתו השנייה בתיכון גבה 16 ס"מ בתוך עשרה חודשים. "פתאום גבהתי, והבנתי שאני חייב לנצל את זה ועברתי להתרכז רק בכדורסל", סיפר סיקמה לסער שהם. "ככה יצא שאני יודע לעשות הרבה דברים על המגרש. המאמן שלי בתיכון נתן לי את המפתחות ותפקדתי כפליימייקר מעמדת הפוסט, זה משהו שעזר לי מאוד בהמשך הקריירה".

בנוגע ליריבה הישראלית, אותה יפגוש ביום חמישי, אמר סיקמה: "מכבי עשתה עונה נפלאה, והיא קבוצה מאוד מוכשרת ששמרה על המשכיות עם המאמן והסגל. העובדה שנשחק ללא קהל יכולה לעבוד לטובתנו, בגלל שאוהדי מכבי יוצרים אווירה מטורפת, הם משוגעים על הקבוצה שלהם. יהיה שקט לא שגרתי. יש לנו כבוד למכבי, אבל אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות".

בעונה שעברה, עונת הבכורה שלו ביורוליג, העמיד סיקמה ממוצעים מגוונים של 10 נקודות, 6.5 ריבאונדים ו-4.5 אסיסטים למשחק. אלבה זכתה באליפות גרמניה בקיץ, אבל איבדה לאחר מכן כמה משחקניה המרכזיים - מרטין הרמנסון, רוקאס גיידראיטיס ולנדרי נוקו. "אני בהחלט רואה את עצמי כמנהיג ואני משתדל לתפקד כך הלכה למעשה. אני קולני, אבל גם משמש דוגמה אישית לשאר השחקנים".

"זו העונה העשירית שאני משחק מעבר לים, ולא ציפיתי לזה בכלל", הודה סיקמה, שהחל את הקריירה באירופה כששיחק בליגה השנייה בספרד.

הוא סיפר כי חווה משבר כשחוזהו בוולנסיה לא הוארך, דווקא לאחר שנבחר ל-MVP של היורוקאפ: "נפגעתי, במיוחד אחרי שזכינו באליפות. זה היה קשה. לא רציתי לשקוע לרגשות השליליים, העדפתי להמשיך קדימה. לקח לי יום לקבל את ההצעה מאלבה. הקיץ אלבה הציעה לי חוזה חדש. הם האמינו בי, ואני רציתי להראות להם את האמון שיש לי בהם. זה נכון שאם הייתי מחכה, יכול להיות שהייתי מוצא אפשרויות חדשות במקום אחר. אני אהיה מאושר אם אפרוש כאן, אבל אני לא נאיבי. הקורונה מראה שהרבה דברים יכולים לקרות והכול יכול להשתנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully