וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילילנד: הקמפיין האירופי של הפועל ירושלים תלוי במלקולם היל

29.9.2020 / 15:30

השורה המפלצתית של הכוכב החדש (מדד 21.6 בפחות מ-21 דקות), שיא הקריירה של טיישון תומאס, היתרונות והחסרונות של היריבה, ושיטת המשחקים בדרך לגביע. המדריך לקראת המפגש בין האדומים לסן פאבלו בורגוס בליגת האלופות

תמיר בלאט, עידן זלמנסון, בר טימור זורקים מחצי מגרש/מתוך אינסטגרם

מגיפת הקורונה הביאה איתה לא מעט סיטואציות מוזרות לחיינו, ואחת מהן תתרחש מחר (רביעי) באתונה: בזמן שעונת 2020/21 ברוב הליגות המקומיות כבר בעיצומה, ויממה לפני שהיורוליג פותחת עונה חדשה, תוציא ליגת האלופות לדרך את טורניר ההכרעה של 2019/20.

הפיינל אייט, שהיה מיועד להתקיים בירושלים, עבר לאתונה בשל התחלואה הגבוהה בישראל. גם באואקה ייערכו המשחקים ללא קהל, וממשלת יוון פיצתה את הקבוצה המארחת א.א.ק אתונה ונטלה על עצמה חלק נכבד מההוצאות של קיום האירוע.

אינפו מלקולם היל. דני מרון, עיבוד תמונה
אינפו מלקולם היל/עיבוד תמונה, דני מרון

השיטה

שלושה שלבים של משחקי נוקאאוט יחרצו את גורל העונה.

רבעי הגמר:
רביעי, 18:30: הפועל ירושלים - סן פאבלו בורגוס
רביעי, 21:30: טורק טלקום אנקרה - דיז'ון
חמישי, 18:30: נימבורק - א.א.ק אתונה
חמישי, 21:30: סראגוסה - טנריפה

חצאי הגמר ישוחקו ביום שישי:
המנצחת בין ירושלים לבורגוס תפגוש את אנקרה או דיז'ון.
אם הישראלים יעפילו, הם ישחקו ב-15:30, לפני כניסת השבת והחג.
המנצחת בין נימבורק לא.א.ק תשחק מול סראגוסה או טנריפה.

גמר ליגת האלופות יתקיים ביום ראשון בשעה 20:00.

עוד בוואלה!

אייל חומסקי: "מכבי תל אביב לא רצתה אותנו ביורוליג, וזו טעות אסטרטגית שלה"

לכתבה המלאה
עודד קטש עם ז'ואן פניארויה. ליגת האלופות, אתר רשמי
יותר צעיר, אבל יותר מנוסה. קטש באתונה עם פניארויה/אתר רשמי, ליגת האלופות

איש המפתח

לאחר שנפרדה בקיץ מג'יימס פלדין וג'ון הולנד, ואחרי שאיבדה את ג'ייקובן בראון בגלל פציעה, ירושלים תלויה יותר מתמיד בזר החדש והנוצץ שלה, מלקולם היל.

היל, שחתום עד תום העונה עם אופציית יציאה לאחר הפיינל אייט, הספיק להופיע עד כה חמש פעמים בגופייה מספר 21 של מחזיקת גביע המדינה. מספריו מרשימים: 17.2 נקודות, 71.4% לשתיים, 92.6% מהעונשין, 5.4 ריבאונדים, 4.4 עבירות שסחט, 0.6 איבודים - ובסך הכל מדד 21.6 ב-20.7 דקות.

בירושלים סיפרו כי אף שחלפו יותר משמונה חודשים מאז משחקו האחרון, ניקוס פאפאס נראה טוב באימונים והפתיע לטובה בכושרו הגופני. הגארד היווני חתם לשבוע, ויקווה שהקדנציה שלו בבירה לא תסתכם בערב אחד בלבד. אדם אריאל ולוקה מיטרוביץ' החלימו מפציעותיהם, והם כשירים.

לאור ההתרחשויות הבלתי פוסקות בקו האחורי, טיישון תומאס נשכח מעט. הסנטר, שחלק עם פלדין את משבצת הסקורר המוביל של הקבוצה בעונה שעברה, קבע בניצחון על סן פאבלו בינואר את שיאו במפעל - 27 נקודות.

טיישון תומאס שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
קלע את שיא הקריירה שלו נגד בורגוס. טיישון תומאס/ברני ארדוב

היריבה

לאור הסיום המאוחר של ליגת הקורונה בישראל, והיעדר האפשרות להתנייד או לארח יריבות מחו"ל, ירושלים מגיעה במצב בוסרי מאוד לפיינל אייט. היא הופיעה בארבעה משחקי ההכנה נגד יריבות מקומיות והספיקה לקיים רק משחק אחד רשמי למחצה, ברבע גמר גביע ווינר.

לעומתה, ברזומה של סן פאבלו יש כבר שלושה משחקי ליגה בספרד: היא כמעט ניצחה את ברצלונה (89:86) במחזור הפתיחה ואחר כך הביסה את גראן קנאריה וגברה בחוץ על סן סבסטיאן. הקלע המוביל שלה עד כה העונה הוא הפורוורד קן הורטון, שעומד על 16 נקודות למשחק באחוזים נהדרים: 80% לשתיים ו-50% לשלוש.

הטופ סקורר של בורגוס בעונה החולפת באירופה, הגארד הברזילאי ויטור בניטה, קלע עד כה 12.7 נקודות למשחק בליגה, אבל האחוזים שלו לשלוש צנחו (46% אשתקד בצ'מפיונס ליג, 20% העונה בספרד). הסנטר הסרבי דיאן קראביץ', שמעמיד 10.3 נקודות ו-6.3 ריבאונדים ב-19.4 דקות בלבד, ינסה לחפות בצבע על חסרונו של ארל קלארק, שעזב בקיץ.

הקו האחורי של בורגוס עמוס בגארדים מבוגרים ילידי ארה"ב - עומאר קוק (38), אלכס רנפרו (34) ותאד מקפאדן (33) - וגם הורטון (31) ובניטה (30) אינם צעירים, אבל כקבוצה, זו הופעת הבכורה שלה במעמד שכזה. המאמן ז'ואן פניארויה אימן לאורך רוב הקריירה באנדורה, ואף שהוא בן 51, עודד קטש הוא זה שנהנה מיתרון הניסיון במצ'אפ על הקווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully