וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנט עם המחברת הדהים את ה-NBA: מיאמי ובוסטון מהללות את טיילר הירו

בארצות הברית מתוודעים לרוקי של ההיט: ספולסטרה מאוהב, דראגיץ' "בהלם", סטיבנס נותן קרדיט. המספרים והתגובות אחרי ההצגה, כולל המחצית האיומה של ג'ייסון טייטום

אוהד לוס אנג'לס קליפרס שורף גופיה של פול ג'ורג'/טוויטר

עד הלילה (בין רביעי לחמישי) היה טיילר הירו שחקן אנונימי יחסית בקרב חובבי הכדורסל, אבל ההצגה האדירה שלו במשחק 4 מול בוסטון לא השאירה מקום לספק: הרוקי בן ה-20 נועד לגדולות. השוטינג גארד הצעיר צלף 37 נקודות ב-36 דקות כולל 17 נקודות ברבע האחרון, וסחף את מיאמי לניצחון 109:112 על בוסטון שהשאיר את ההיט במרחק ניצחון בודד מהעפלה לגמר ה-NBA לראשונה מאז 2014.

הירו הפך לשחקן הכי צעיר בתולדות ה-NBA שקולע יותר מ-30 נקודות מהספסל במשחק פלייאוף, ובנוסף נכנס לרשימה אקסקלוסיבית: 37 הנקודות שלו הן הכי מספר הנקודות הכי גבוה שקלע בן 20 בפלייאוף מאז שמג'יק ג'ונסון צלף 42 נקודות בפלייאוף 1980.

"זה מי שאני. ככה גדלתי וככה אישאר כל עוד אני משחק ב-NBA", הסביר הירו את הביטחון וחוסר הפחד שהפגין על הבמה הגדולה. "אני משקיע הרבה מאמץ כדי להציג יכולת כזו, ומגיע כל הקרדיט לקבוצה ולחברים שלי שעזרו לי".

טיילר הירו, מיאמי היט חוגג. AP
חסר פחד. טיילר הירו/AP

הירו שנבחר בבחירה ה-13 בדראפט האחרון, הגיע לליגה בתור שחקן עלום יחסית, גם עבור עכברי מכללות. אבל עקומת השיפור שלו מרשימה, והוא ממשיך ללמוד מיום ליום. הירו, שמסתובב בבועה עם מחברת בה הוא רושם הערות לעצמו אחרי כל משחק, רק נראה כמו סטודנט. בפועל, הוא כבר לחלוטין שייך לליגה של הגדולים. "המחברת הזו עוזרת לי להתפקס על הדברים שאני רוצה לשפר. זו דרך טובה לעקוב אחרי התהליך שאני עובר", אמר.

אחרי הניצחון הלילה, חבריו כבר לוקחים קרדיט על הבחירה של ההיט בו בדראפט. "אני זה שנדנד לפט ריילי לבחור בו", התגאה בם אדבאיו בסיום, "שום דבר שהוא עושה לא מפתיע אותי". גוראן דראגיץ' שהפך למנטור של הירו שיבח: "אני בהלם. הילד הזה בלתי ייאמן. הוא לא פוחד מהרגע, ונותן הצגות במשחקים גדולים לא בפעם הראשונה. אנחנו יודעים שהוא שחקן כל העונה, אי אפשר לפספס את זה שהוא כישרון אדיר".

גם אריק ספולסטרה מבין שהירו הוא נכס - לא רק בזכות היד הקטלנית מהשלוש, אלא גם, אולי בעיקר, בזכות האופי המיוחד שלו. "יש בו שילוב של תחרותיות וצניעות. מצד אחד, יש לו ביטחון עצמי בכמויות, הוא חוסר פחד מאוד חריג. אבל מצד שני הוא צנוע מספיק כדי לעבוד, כדי להקשיב למאמן, כדי להיות קשוב לשחקנים הוותיקים בקבוצה. ככה הוא צובר עוד ועוד ביטחון".

עוד בוואלה!

מיאמי עלתה ליתרון 1:3 על בוסטון בגמר המזרח, טיילר הירו להט

לכתבה המלאה
מאמן בוסטון סלטיקס בראד סטיבנס. GettyImages
לא מצא פתרונות לגיבור החדש של מיאמי. בראד סטיבנס/GettyImages

בצד השני, גם בראד סטיבנס החמיא לגיבור המשחק. "היכולת שלו עשתה את ההבדל היום", אמר מאמן בוסטון. "מגוחך כמה שהוא היה טוב. כנראה שהטבעת נראתה לו כמו אוקיינוס, הוא לא היה מסוגל להחטיא".

הסלטיקס מבינים שההפסד הלילה עלול לחרוץ את דינם. ההיסטוריה לא משאירה יותר מדי מקום לספק: קבוצות שהובילו בעבר 1:3 בגמר איזורי, עומדות על מאזן של 4:50 במשחק הבא.

"אני לוקח אחריות על ההפסד הזה. לא שיחקתי כמו שאני מצפה מעצמי במחצית הראשונה", אמר ג'ייסון טייטום שירד להפסקה עם 0 נקודות ושש זריקות בלבד מהשדה. "לא קלעתי במחצית הראשונה, וזה בלתי מתקבל על הדעת. אני יודע שאני חייב להיות יותר טוב, אני חייב את זה לקבוצה ולעצמי".

ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס מאוכזב. GettyImages
המחצית השחורה עלתה ביוקר. ג'ייסון טייטום/GettyImages

קמבה ווקר מצא את נקודת האור: הקאמבק של הסלטיקס בדקה האחרונה, שכמעט הושלם. "בסופו של יום מצאו דרך לחזור למשחק. עשינו כל מה שיכולנו". למרות זאת, ווקר מאמין ש"אנחנו מסוגלים לנצח את הסדרה הזו. זה עניין של גאווה. זה עניין של רצון. במשחק הבא אנחנו צריכים לעלות למגרש ולהראות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully