וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיוס דוניס: "לא מחפש תירוצים". מארש: "מכבי מצוינת למרות הנעדרים"

21.9.2020 / 19:37

מאמן מכבי תל אביב דיבר על המצב המוזר לקראת המשחק מול זלצבורג (ג', 22:00, ספורט 5): "אם יהיו לנו 13 שחקנים זה מספיק כדי לשחק, זה החוק". מאמן היריבה פרגן: "מכבי תשחק כדי לנצח, למרות הנסיבות"

אימון מכבי תל אביב לפני זלצבורג/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב ממשיכה להיערך למשחק מול זלצבורג בפלייאוף מוקדמות ליגת האלופות בצורה לא שגרתית. אחרי שהתברר שדן גלזר נשא קורונה, ואיתו גם יונתן כהן, אבי ריקן, דור פרץ, דניאל פרץ, אנריק סבוריט וניק בלקמן, הצהובים צריכים להמשיך הלאה ולקיים בכל זאת את המשחק החשוב בבלומפילד (ג', 22:00, ספורט 5).

הרכב משוער: דניאל טננבאום, בן ביטון, איתן טיבי, שרן ייני, מתן בלטקסה, אופיר דוידזאדה, עדן קארצב, רוסלן ברסקי, אייל גולסה, דן ביטןן ואיתי שכטר.

מאמן מכבי תל אביב גאורגיוס דוניס. ניב אהרונסון
לא כך הוא קיווה להגיע למשחק כל כך חשוב. דוניס/ניב אהרונסון

דוניס אמר "הכי חשוב שכולם יהיו בריאים. אני מאוד מקווה שכולם יוכלו לחזור לפעילות. ההכנה שלנו לא אידיאלית. יש הרבה בלאגן בימים האחרונים. יש לנו 14 שחקנים ואנשי צוות חיוביים. אנחנו יודעים את החוקים. אני מקווה שבבדיקות שעשינו הבוקר לא יהיו עוד חיוביים. אני לא מחפש תירוצים למחר. בכל העולם יש כרגע קבוצות בהן שחקנים חיוביים לוירוס. יש לנו 16 עד 18 שחקנים מוכנים לשחק ואני מקווה שתהיה קבוצה חזקה למחר. אם יהיו לנו 13 שחקנים זה מספיק כדי לשחק. זה מה שהחוק אומר".

המאמן הוסיף: "אני חושש מאוד מהקורונה. במשפחה שלי הייתה בעיה גדולה עם וירוס הקורונה. חמי היה בבית החולים במשך ארבעה חודשים. הוא נלחם על חייו ושרד ולכן אני חושש מאוד. "יש חוקים באופ"א וצריך לכבד ולקבל אותם. אופ"א קבעה מספר של שחקנים שאפשר להכליל כדי לשחק ובינתיים אנחנו עומדים בזה. לגבי דן גלזר וההידבקות שלו, גלזר עשה בדיקה והיא הייתה שלילית כמו אחיו עמית שהוא שלילי לאורך כל הדרך. כל מי שבא בבוקר לבדיקה חש בטוב".

הבלם איתן טיבי הוסיף: "לא חשבתי שנעבור דבר כזה. אנחנו לפני משוכה שלא כל אחד זוכה להגיע אליה ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי לעבור את זה למרות המצב. גם נגד באזל לא נתנו לנו סיכוי ועשינו את זה. למשחק מחר חשובה האמונה וחשוב הביחד. השחקנים נשמעו להוראות מכמה סיבות. יש כאן מעבר לכדורגל משפחות והורים, אנשים מבוגרים, ילדים. אין לי בכלל ספק שכל השחקנים נשמעו להוראות ועשינו את הכול כדי שהכול יהיה בסדר ולא יהיו אנשים חיוביים. לצערנו הרב אי אפשר להתכונן לזה, צריך לעשות את הכי טוב שאפשר לפי ההנחיות, אבל לפעמים זה תופס אותך. לצערי זה תפס מספר שחקנים ואנשי צוות, אני מקווה שלא יהיו אנשים נוספים במצב הזה.

"לא קל להתנתק, אבל נהיה חייבים לעשות את זה. בשנים שלי במכבי תל אביב לא הגענו הרבה פעמים למעמד הזה. שום דבר לא ידוע בחיים, היום אתה מרגיש טוב ומחר לא. אי אפשר לדעת מה יהיה מחר, זה יום חדש ונעשה הכול כדי להצליח, אין דרך אחרת. אם נבוא עם אמונה וביחד ונעשה הכול כדי להצליח וניתן הכול, דברים טובים יכולים לקרות"

אלופת אוסטריה היא יריבה מוכרת לקבוצות הישראליות בשלב הפלייאוף. מכבי חיפה עברה אותה בדרך לשלב הבתים ב-2009/10 ועונה לאחר מכן הייתה זו הפועל תל אביב שעשתה בדיוק אותו דבר. הפעם היחידה שזלצבורג עברה יריבה ישראלית הייתה ב-1994/95, היא עוד נקראה קזינו זלצבורג וניצחה את מכבי חיפה פעמיים במוקדמות ליגת האלופות.

את רד בול זלצבורג, שזכתה באליפות אוסטריה בכל שבע השנים האחרונות ובשתי העונות הקודמות גם חגגה דאבל, מאמן האמריקני ג'סי מארש, והסגל שלו עתיר כישרון גם אחרי המכירות הבלתי פוסקות של השנים האחרונות. דומיניק סובוסלאי ההונגרי ופאטסון דאקה שהתחרה עם שון וייסמן על תואר מלך השערים הם השמות הבולטים, אבל יש עוד רבים בגילאי 18-22 שיתקדמו לליגות הבכירות בשנים הבאות. לשם השוואה, באתר "טרנספרמרקט" מוערך שווי הסגל של אלופת אוסטריה ב-139 מיליון יורו, בהשוואה ל-17 מיליון יורו של מכבי תל אביב.

אשתקד הגיעה זלצבורג לשלב הבתים של ליגת האלופות וצברה שבע נקודות בבית שכלל גם את ליברפול, נאפולי וגנק, עם שני ניצחונות על אלופת בלגיה ותיקו מול קבוצת הפאר האיטלקית. לאחר מכן המשיכה לשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית, שם הודחה מול איינטרכט פרנקפורט אחרי 6:3 בסיכום צמד המשחקים. העונה הספיקה לשחק פעמיים במסגרת הליגה האוסטרית וחגגה עם 1:3 על וולפסבורגר ו-1:4 על אלטאך, בדרך לפסגת הטבלה.

מארש התייחס במסיבת העיתונאים שלו בעיקר למצבה של היריבה, ולסיטואציה המוזרה: "למרות הנעדרים הרבים עקב הקורונה, למכבי תל אביב יש קבוצה מצוינת. אנחנו לא נאיביים ויודעים שהיא תשחק עם מטרה אחת - לנצח את המשחק, למרות הנסיבות".

אנדרה רמאליו הוסיף: "למרות שאני מודעים למצב בישראל ובמכבי תל אביב, אנחנו לא מפחדים לשחק. אנחנו מתקדמים רק במשחק, ולא מאבדים ריכוז".

הרכב משוער: קיקאן סטנקוביץ', אנדראס אולמר, אנדרה רמאליו, אלברט ואלצ'י, רסמוס כריסטנסן, מסאיה אוקוגאווה, דומיניק סובוסלאי, אנוק אמוופו, מוחמד קמארה, פאטסון דאקה, סקו קויטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully