וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלגל חוזר: כך התבצע המהפך המדהים בטור דה פראנס

אייבי גילת

19.9.2020 / 21:15

איש לא חשב שטאדיי פוגצ'אר הצעיר יעקוף את פרימוז' רוגליץ' המנוסה, אבל כמו המהפך של גרג למונד על לורן פיניון ב-89', גם הפעם נרשם סיום דרמטי ומרתק במרוץ שמלכתחילה לא היה צפוי. וגם: ההישג התקדימי של גיא ניב

גיא ניב בטור דה פראנס/סטארט אפ ניישן

כשמארגני טור דה פראנס 2020 חשבו על הקטע ה-20 במירוץ, הם בנו אותו בצורה כזו שתתאים לאופי של הרוכבים הצרפתיים, שהם בעיקרם רוכבים מטפסים ולא רוכבים נגד השעון. אף אחד לא יכול היה לתאר לעצמו את הדרמה שהתחוללה אחר הצהריים ב"מועצת הבנות היפות" - La Planche des Belles Filles - המקום שבו הסתיים הקטע בן ה-36 ק"מ נגד השעון.

שום במאי הוליוודי לא היה יכול לתאר דרמה כזו. טאדיי פוגצ'אר פיגר אחרי פרימוז' רוגליץ' ב-57 שניות. רוגליץ', לובש החולצה הצהובה שהיה סגן אלוף עולם לפני מספר שנים, נראה בדרכו לניצחון סוחף ובטוח. מסתבר שלטור דה פראנס יש חוקים משלו, וכדי לנצח את "הסיבוב הגדול" ולהיכנס לספרי ההיסטוריה צריך לרכוב את כל 21 הקטעים, בלי לפשל בדרך.

פוגצ'אר יצא מרמפת הזינוק כמו קליע מתותח, וככל שהתקבלו זמני הביניים התברר שהמקדמה של רוגליץ' הולכת ומתקצרת. כשלא הולך אז לא הולך, גם החלפת האופניים של רוגליץ לפני העלייה הייתה מסורבלת, וכשנשארו כמה קילומטרים לסיום פוגצ'אר עקף את בן ארצו, ניצח את הקטע ולקח את החולצה הצהובה.

זה היה כאילו תסריט חוזר לניצחון של גרג למונד על לורן פיניון בשנת 1989, כאשר רק 8 שניות מפרידות בין המקום הראשון לשני. ההיסטוריה חזרה על עצמה, ובגדול, ומי היה מאמין שרוגליץ', הפייבוריט הברור, יפסיד את המירוץ הזה?. אם עד הזינוק העסק היה נראה גמור, פוגצ'אר עשה את רכיבת חייו והפך לאחד הרוכבים הצעירים בהיסטוריה של הטור דה פראנס שזוכה בחולצה הצהובה. הוא גם ייכנס להיסטוריה כרוכב היחידי אי פעם בטור שילבש גם את החולצה הלבנה של הרוכב הצעיר, גם את החולצה המנוקדת של מלך ההרים וגם את החולצה הצהובה של המנצח בדרוג הכללי המצטבר. מדהים.

טאדיי פוגצ'אר רוכב אופניים סלובני, מנצח טור דה פראנס 2020, עם החולצה הלבנה של הצעיר המצטיין. רויטרס
לא רק עם החולצה הצהובה והמנוקדת, אלא גם עם הלבנה. טאדיי פוגצ'אר/רויטרס

שני רוכבים מסלובניה, מדינה עם רבע מהתושבים במדינת ישראל, לקחו את שני המקומות הראשונים בטור דה פראנס. גם ביבשת אוסטרליה הרחוקה תישפך הלילה הבירה כמים, כאשר הרוכב הוותיק ריצ'י פורט נותן את רכיבת חייו, מגיע שלישי בקטע הנגד שעון ויסיים על הפודיום בפריז במקום השלישי הכללי. מאז ניצחונו של קאדל אוונס בשנת 2011 לא היה לאוסטרלים מקום על הפודיום בטור דה פראנס. שני סלובנים ואוסטרלי אחד מנצחים את הטור דה פראנס ומראים לעולם עד כמה ספורט הרכיבה הפך לגלובלי.

הגיבור הטראגי של היום הוא, כמובן, רוגליץ', שהוביל בבטחה את כל השלבים הקשים של הטור ונראה שדרכו לפריז הייתה סלולה. זה היה יום שחור גם עבור יומבו ויסמה, קבוצתו ההולנדית של רוגליץ', שעבדה עבורו לאורך כל הטור הזה רק כדי לראות את החולצה הצהובה חומקת מידיהם. בקטע נגד השעון עצמו שלושה רוכבים שלהם מדורגים בטופ 5 (טום דמולן שני, ווט ון הארט 4 ורוגליץ' עצמו חמישי).

עוד בוואלה!

טור דה פראנס: טאדיי פוגצ'אר הבטיח זכייה במרוץ אחרי דרמה גדולה

לכתבה המלאה
פרימוז' רוגליץ' רוכב אופניים סלובני. רויטרס
רגע כואב. פרימוז' רוגליץ'/רויטרס

והנקודה הישראלית. גיא ניב שלנו עשה היסטוריה וסיים את הקטע נגד השעון במסגרת מגבלת הזמן 10:23 דקות אחרי פוגצ'אר, ויהיה הישראלי הראשון שמסיים את הטור דה פראנס.

אייבי גילת הוא פרשן האופניים של וואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully