וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור דה פראנס: טאדיי פוגצ'אר הבטיח זכייה במרוץ אחרי דרמה גדולה

הסלובני ביצע מהפך מדהים בטור הראשון שלו, כשניצח בקטע נגד השעון וניצל קריסה לא ברורה של בן ארצו פרימוז' רוגליץ', שהוביל לאורך רוב התחרות: "אני לא יודע מה להגיד, זה חלום". יהיה הצעיר ביותר שזוכה מאז 1904

גיא ניב בטור דה פראנס/סטארט אפ ניישן

דרמה אדירה סיפק הערב (שבת) הקטע ה-20 והלפני אחרון בטור דה פראנס 2020, כאשר פרימוז' רוגליץ' הסלובני הצליח לאבד את החולצה הצהובה במרוץ נגד השעון ולמעשה הכתיר את בן ארצו טאדיי פוגצ'אר, שניצח בקטע עצמו ויהפוך לאלוף הטור עוד לפני גיל 22 ובהשתתפות הראשונה שלו. הקטע האחרון מחר בשאנז אליזה כבר לא ישנה דבר.

פוגצ'אר סיים את המרוץ נגד השעון מלור ללה פלאנש דה ביל פיל בזמן של 55:55 דקות, כשרוגליץ' הגיע רק חמישי ובפיגור של דקה ו-56 שניות ממנו, מה שמחק לחלוטין את יתרון 57 השניות בו החזיק במהלך השבוע והכניס אותו לפיגור של 59 שניות מהמקום הראשון בדירוג הכללי. טום דומולן הבלגי סיים שני בקטע וריצ'י פורט שלישי.

טאדיי פוגצ'אר רוכב אופניים סלובני, מנצח טור דה פראנס 2020. רויטרס
השתלט על החולצה הצהובה ביום האחרון. טאדיי פוגצ'אר/רויטרס

"אני לא יודע מה להגיד, זה חלום", התרגש פוגצ'אר בסיום, כשהוא לא רק עם החולצה הצהובה אלא גם עם החולצה המנוקדת של המטפס המוביל בזכות 82 נקודות. "להשיג את החולצה הצהובה ביום האחרון, זה מה שחלמנו עליו מההתחלה. הכרתי כל פינה במסלול, הכול בזכות העבודה של הקבוצה שלי".

ההישג של פוגצ'אר הופך עצום עוד יותר לאור העובדה שזה הטור הראשון שלו. מאז לורן פיניון ב-1983 לא היה רוכב שזכה בטור כבר בניסיון הראשון, ויומיים לפני יום הולדתו ה-22 הוא הצעיר ביותר שמנצח במרוץ היוקרתי של צרפת מאז הנרי קורנה שהיה בן 19 ו-355 ימים כשזכה אי שם ב-1904. פרט לכך, הסלובני הוא גם הראשון אי פעם שמנצח בניקוד של המטפסים וגם של הצעירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פרימוז' רוגליץ' רוכב אופניים סלובני. רויטרס
כל העבודה ירדה לטמיון. פרימוז' רוגליץ' המרוסק בסיום/רויטרס

בגזרה הישראלית, גיא ניב סיים את הקטע נגד השעון אחרי 1:06 שעות וזה אמור להבטיח לו מקום בקטע הסיום בפריז מחר. "היו לי המון חששות, לא אשקר, אבל עכשיו אני יכול להגיד שפריז קרובה מתמיד", אמר ניב לאחר מכן. "סך הכול רכבתי טוב".

הדירוג הכללי (אחרי 20 קטעים):

1. טאדיי פוגצ'אר (סלובניה, אמירייטס) 84:26:33 שעות
2. פרימוז' רוגליץ' (סלובניה, ג'מבו-ויסמה) 0:59+ שניות
3. ריצ'י פורט (אוסטרליה, טרק-סגאפרדו) 3:30+ דקות
4. מיקל לנדה (ספרד, בחריין-מקלארן) 5:58+ דקות
5. אנריק מאס (ספרד, מוביסטאר) 6:07+ דקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully