וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם אוסלו: הבכורה המדהימה של וידאר קיארטנסון בוולרנגה

14.9.2020 / 13:00

אחרי שנים קשות ומאכזבות, שב הסקורר האיסלנדי לקבוצה הנורבגית האהובה בה החל את המסע ב-2014, מצא חבר חדש שהעריץ אותו אז מהיציע, והפציץ שלושער תוך 9 דקות כבר במשחקו הראשון. במכבי תל אביב כבר מתגעגעים?

תקציר הבכורה של וידאר קיארטנסון בנורבגיה/מתוך טוויטר

יש שחקנים עבורם וידאר קיארטנסון הוא העילוי האולטימטיבי. אוסמה סחראווי היה בן 13 כאשר החלוץ האיסלנדי חורר רשתות במדי וולרנגה בעונת 2014. הנער רק התקבל אז לאקדמיה של מועדונו האהוב מאוסלו, הקפיד להגיע ליציעים לכל משחק ביתי, וחזה בסקורר שובר שיאים.

25 שערים היו לקיארטנסון בעונה המופלאה ההיא - עונת הבכורה שלו מחוץ למולדתו. הוא הפך לגיבור הנצחי של וולרנגה. לצערם של הכחולים מבירת נורבגיה, קיבל מיד לאחר מכן הכוכב שלהם הצעה אסטרונומית מג'יאנגסו הסינית ועזב על מנת להבטיח את עתידו הכלכלי. אולם עכשיו הוא חזר, וסחראווי היה שם כדי לקבל את פניו במתקן האימונים.

וידאר קיארטנסון. AP
לא היה יכול לחלום על בכורה טובה מזו. וידאר קיארטנסון/AP

דרך ארוכה עשה קיארטנסון בשש השנים האלה. אחרי ההרפתקה הקצרה בסין, הוא עבר למאלמו ונהנה מכל רגע - עד שהגיעה ההזדמנות להצטרף למכבי תל אביב. "התנאים היו מדהימים, הן עבורי והן עבור המועדון", הוא סיפר לאחרונה על ההחלטה להגיע לליגת העל, גם אם ידע שלא מדובר בקידום מקצועי משמעותי במיוחד.

בתום שנתיים בישראל, מכרו אותו הצהובים בהפסד קל לרוסטוב, ומאז הקריירה שלו נתקעה. החלוץ לא התאקלם בקבוצה "הכי איסלנדית" ברוסיה, למרות שהיו לו שלושה חברים בני ארצו בחדר ההלבשה. הוא לא קיבל הזדמנויות בהרכב, הושאל לתקופה קצרה בהמארבי על מנת להחזיר את הביטחון עצמי, אך לא היו לשבדים אמצעים להחתימו באופן קבוע. אז הוא נדד לרובין קאזאן ונכשל, ואת החודשים הראשונים של 2020 בילה במלאטיאספור, בה שימש בעיקר כמחליף וכבש פעמיים בלבד. למרות ההשתלבות האיטית, העדיפו הטורקים לממש את האופציה לרכוש את כרטיסו בקיץ - עד שהכנסותיהם נפגעו אנושות ממשבר הקורונה. אז העסקה בוטלה, וקיארטנסון הפך לשחקן חופשי. מצד אחד, זו היתה אכזבה מסוימת. מצד שני, הסטטוס החדש פתח בפניו דלתות שהיו סגורות קודם לכן, וכל האקסיות הסקנדינביות הביעו עניין רב.

עוד בוואלה!

"ליאו מסי הבין שמה שמניע את ברצלונה אלה לא שיקולים ספורטיביים"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון. ברני ארדוב
עשה דרך ארוכה. קיארטנסון במדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

געגועים לחבר הפקיסטני

מאלמו היתה סקרנית, המארבי ניהלה משא ומתן רציני, אבל וולרנגה ניצחה ללא קושי. כי עבור קיארטנסון, אוסלו הרגישה מאז 2014 כמו בית שני. זה היה המקום הראשון שקיבל אותו בזרועות פתוחות, ושם הוא הוכיח את עצמו וביסס את מעמדו. הוא הגיע אז למבחנים כשחקן צעיר ואלמוני - כולה מלך השערים באיסלנד. במשחק הידידות הראשון בו שותף, הוא הבקיע שלושער, הרשים את המאמן קייטיל רקדאל, ותקופת המבדקים הוארכה. באימון המסכם האחרון, במשחק של ארבעה מול ארבעה, הוא הפציץ בקצב של שער לדקה. "זה היה משהו מטורף, הוא שם את הכדורים בפנים מכל זווית אפשרית. מעולם לא ראיתי דבר כזה. ידעתי שאנחנו חייבים למצוא תקציב כדי להביא אותו", אמר אז רקדאל.

וולרנגה מכרה את טורגייר בורבן לטוונטה, סידרה את המאזן והביאה את קיארטנסון - והשידוך הזה היה חלומי. באוסלו פגש את אישתו לעתיד תלמה - איסלנדית שחיה אצל משפחתה בנורבגיה. וגם על המגרש הוא מצא נפש תאומה, בדמותו של פליימייקר בן 19. גאיאס זהיד, בן למהגרים מפקיסטן, בדיוק צורף אז לסגל הראשון אחרי השאלה בליגת המשנה, והחיבור עם קיארטנסון היה מיידי. "כשהוא היה עם הכדור, ידעתי שאני פשוט צריך למצוא את המקום שלי ברחבה, ואז אקבל מסירה מושלמת. הוא שחקן מיוחד ונפלא. היה מדהים לשחק לצידו", אומר האיסלנדי. בעוד קיארטנסון הוכתר למלך השערים, הוביל זהיד את דירוג המבשלים. ציפיות גבוהות מאוד היו ממנו, גם אם הוא לא מימש אותם בינתיים. כיום הוא שחקן מפתח של אפואל ניקוסיה, וזכה בשתי אליפויות בקפריסין, אך הפוטנציאל היה גבוה יותר.

אז הנוסטלגיה עשתה את שלה. תלמה התלהבה מהאפשרות להתאחד עם המשפחה, ולחצה בכל הכוח בכיוון של וולרנגה. היא לא היתה צריכה להתאמץ יותר מדי. בגיל 30, אחרי שהחליף הרבה יותר מדי מועדונים לא מתאימים, קיארטנסון רצה ללכת על בטוח. הנורבגים רצו אותו בלב שלם - הן ההנהלה, והן האוהדים. ברגע שהאפשרות הוזכרה בתקשורת, כל הצד הכחול של אוסלו נכנס לאקסטזה. שנה אחת הספיקה לקיארטנסון כדי לשבות את הלבבות לתמיד. עכשיו הלבבות האלה נפתחו אליו, והאהבה זרמה. אז הוא חתם עד 2023 ופיזר חיוכים. "הבטחתי לחזור, והנה אני אכן. אין מאושר ממני. זו הרגשה נהדרת, הכל כאן מושלם", הצהיר האיסלנדי בשלהי אוגוסט. "הנשר נחת", בישר המועדון.

כושר מושלם מהאימון הראשון

ואמנם הוא לא מצא שם את זהיד, אבל יש תחליף ראוי - סחראווי. הקיצוני התחבולן בן 19, כמו זהיד ב-2014. גם הוא בן של מהגרים, רק ממרוקו. גם הוא קודם רק העונה לסגל הראשון, חווה עונת פריצה ונחשב לאחד הכשרונות העולים בשמי הכדורגל הנורבגי. והוא אפילו לא העז לחלום לפני שש שנים שיוכל לשתף פעולה על הדשא עם השחקן אותו כה העריץ מהיציע. החיבור הזה היה מיידי, כמו עם זהיד - וסחראווי לא היסס לצאת בהצהרות מרחיקות לכת לקראת משחק הבכורה של קיארטנסטון: "אני זוכר כיצד הוא הבקיע 25 שערים אז. הלוואי ואוכל לספק לו 25 בישולים עכשיו".

המאמן דאג-אליאב פאגרמו לא היה בטוח אם כושרו של האיסלנדי איפשר לו להיות בהרכב כבר אתמול, אך האימונים הראשונים הסירו את הספקות. הכל היה מוכן לקאמבק, והיריבה בהחלט היתה מתאימה. ב-2014 הפציץ קיארטנסון שלושה שערים בשני המפגשים מול בראן ברגן. כעת, כאשר האורחת באדום התייצבה בהרכב חסר למשחק החוץ, זו היתה ההזדמנות להעניש אותה שוב. פירוש המילה "בראן" בנורבגית היא "אש", אבל הצמד הלוהט על המגרש אמש היה קיארטנסון וסחראווי.

תזכרו את השם - אוסמה סחראווי

אחרי ששתי הקבוצות כבשו ממש בפתיחה, הגיע הרגע של האיסלנדי בדקה ה-14 - הוא נע לשטח מת, לא נפל במלכודת הנבדל, וניצל מסירה נהדרת של ארון דונום כדי לסיים בנגיעה אחת. האסיסט היה נאה, אך בחלוף שתי דקות הגיע בישול טוב אפילו יותר. סחראווי שיגע את הגנת בראן משמאל, עבר את כולם ושלח הגבהה מושלמת מעל השוער. לקיארטנסון נותר רק לנגוח לרשת החשופה כדי להשלים צמד בזק. וזה לא נעצר שם. בדקה ה-23, הגיע בישול נוסף של סחראווי, והוא היה אמנותי אפילו יותר. קיארטנסון סימן לחברו הצעיר מה צריך לעשות, התגבר שוב על מלכודת הנבדל הגבוהה, וקיבל את הכדור בדיוק של מילימטר כדי להקפיץ בעדינות מעל השוער, שוב בנגיעה אחת. שלושער תוך תשע דקות! "אין לי מילים", הכריז השדר.

עד לסיום המחצית, החזיר קיארטנסון טובה לסחראווי, והיה מעורב בשער שהבקיע הנער. וולרנגה ירדה להפסקה ביתרון 1:5, וזו היתה גם תוצאת הסיום אחרי ששני הגיבורים הוחלפו במהלך המחצית השניה, והקבוצה הורידה את הרגל מהדוושה. "דיברנו לפני המשחק שצריך להרחיק את קיארטנסון מהרחבה, ולא לתת לו להתקרב לשער. ידענו מה יקרה אם יקבל הזדמנויות. לא הצלחנו במשימה, זו היתה זוועה", אמר בלם בראן, וגארד פורן. והאיסלנדי? הוא פשוט המשיך לחייך. "גם אני קצת מופתע, אבל ככה זה בכדורגל - אתה מנצל טוב יותר את הצ'אנסים כאשר אתה מאמין בעצמך".

אוסמה סחראווי. AP
קיארטנסון החזיר לו טובה. אוסמה סחראווי/AP

והוא בהחלט מאמין בעצמו. הוא במקום הנכון. אולי הכדורגל בנורבגיה לא תמיד מתעלה לרמה גבוהה, ואולי החלום לשחק בליגה גדולה כבר לא יתממש, ואולי העלבון מהניפוי מהסגלים ליורו 2016 ומונדיאל 2018 לא ייעלם אף פעם, אבל היום קיארנטסון שוב שמח. סיפור האהבה עם וולרנגה התחדש כאילו לא הופסק אף פעם. בשני המחזורים הקרובים, מצפים לו קרבות מול שתי המובילות - מולדה ובודו גלימט, האלופה שבדרך. סקאוטים יעקבו אחרי המפגשים האלה בעניין. בגילו, קיארטנסון לא יהיה על הכוונת שלהם, אבל סחראווי בהחלט כן, והאיסלנדי עשוי לסייע למעריץ שלו להמשיך בנסיקה המסחררת. תזכרו את השם. הוא צפוי להגיע גבוה הרבה יותר מאפואל ניקוסיה או מכבי תל אביב.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully