וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתאבק האיראני נקבר בחשאי, על הוריו נאסר לראותו בפעם האחרונה

נביד אפקרי הוצא להורג ביום שבת. מזכיר המדינה פומפאו: "הפרה פרועה של כבוד האדם, אפילו בסטנדרטים המתועבים של איראן"

המתאבק האיראני נביד אפקרי הוצא להורג/יוטיוב

המתאבק האיראני, נביד אפקרי, נקבר אתמול (שבת) בחשאי בשעת לילה מאוחרת, פחות מיממה אחרי שהוצא להורג. מותו של אפקרי זעזע רבים בעולם הספורט והליך הקבורה שלו נעשה תחת אבטחה כבדה מחשש שהוא ידלוף למפגינים שיבקשו לעורר מהומות. לפי עורך דינו של המתאבק בן ה-27, הוריו ביקשו לפגוש אותו בפעם האחרונה לפני ההוצאה להורג, אבל נתקלו בסירוב.

אפקרי שהיה מתאבק מוכשר וזכה בכמות גדולה של מדליות בתחרויות מקומיות, הורשע ברצח של מאבטח במהלך אחת ההפגנות נגד השלטונות האיראניים ב-2018. בעוד איראן הודיעה שהוא הודה ברצח, אפקרי עצמו טען שההודאה חולצה ממנו אחרי עינויים ממושכים ושהוא כלל לא אשם ולא היה באזור בעת הרצח.

שני אחיו, ואהיד וחביב, נידונו לעונשי מאסר ממושכים ול-74 מלקות כל אחד ואמם של השלושה התראיינה וטענה שהם עברו עינויים פיזיים ופסיכולוגיים ונכפה עליהם לספק עדויות שקר אחד נגד השני.

עונש המוות שהוטל על אפקארי גרר גל גדול של תגובות ברחבי העולם ואפילו נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ביקש מהשלטונות באיראן לחוס על חייו. עצומות שכללו אלפי חתימות ובקשות של ספורטאים ברחבי הגלובוס, לא שינו את גזר הדין ואפקרי נתלה אתמול לפנות בוקר.

נביד אפקרי, מתאבק איראני שהוצא להורג. צילום מסך, צילום מסך
תגובות זעזוע מרחבי העולם. אפקרי/צילום מסך, צילום מסך

הוועד האולימפי הבינלאומי פרסם אתמול הודעה בה נכתב בין היתר: "אנחנו בהלם מהחדשות המצערות הללו. נשיא הוועד, תומאס באך, העביר מכתבים באופן אישי לשלטון האיראני וביקש לחוס על חיי נביד אפקרי. זה מצער מאוד שהמאמצים העלו חרס".

"ההוצאה להורג של נביד אפקרי על ידי השלטונות האירניים היא מרושעת וחסרת רחמים", צייץ מזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפאו, "אנחנו מגנים את המעשה הזה מכל וכל. זו הפרה פרועה של כבוד האדם, אפילו בסטנדרטים המתועבים של איראן".

בארה"ב החדשות השפיעו מאוד על עולם ה-MMA ומנהל ה-UFC, דיינה וייט ניהל מאבק תקשורתי שכשל. הלילה הוא אמר: "התקשרתי לנשיא טראמפ וסיפרתי לו על זה, אבל הוא אמר שאין לנו הרבה מה לעשות. אני יודע שהוא ניסה לבצע פעולות מאחורי הקלעים. המון גופי תקשורת ואנשים חזקים ניסו לעזור, אבל זה לא הצליח. זה יום עצוב".

לוחם ה-MMA, בובי גרין, שמגיע מרקע של היאבקות, אמר הלילה: "זה נורא, זו איום ונורא. מישהו איבד את חייו היום, אני מתאבק וזה מישהו מהקהילה שלנו. הייתי בטוח שדיינה וייט יציל אותו או משהו - ואז אמרתם לי שהוא הוצא להורג אותי. אלוהים, זה פשוט דפק אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully