וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה פונטי: "העולם כולו צריך להזדעזע, אנו חוששים כעת לחייו של סעיד מולאי"

אחרי הוצאתו להורג של המתאבק נביד אפקרי, יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי קרא לוועד האולימפי לעמוד לצד הספורטאים האיראנים ובראשם מולאי: "ברור שגם הוא בסכנה"

מסיבת העיתונאים של שגיא מוקי אחרי הזכייה באליפות העולם ב-2019/צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בעקבות הוצאתו להורג של נביד אפקרי, אלוף ההיאבקות האיראני, יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי קרא לוועד האולימפי הבינלאומי ולעולם הספורט לעמוד לצד הספורטאים האיראנים.

"העולם כולו צריך להזדעזע מהוצאתו להורג של נביד אפקרי, המתאבק האיראני, ש'העז' למחות נגד המשטר", כתב פונטי. "אנחנו, אנשי הג'ודו הישראלי, ראינו מול העיניים את הפחד שמטיל המשטר האיראני על ספורטאיו, ראינו את סעיד מולאי מתחנן לעלות ולהתחרות מול שגיא מוקי, את התסכול והפחד שלו כשאנשי המשטר אסרו עליו ואיימו עליו. מולאי היה אמיץ כדי לערוק מאיראן, אפקארי לא היה בר מזל כמו מולאי והוצא הבוקר להורג".

סעיד מולאי ג'ודוקא איראני עם יושב ראש איגוד הג'ודו משה פונטי. באדיבות איגוד הג'ודו, אתר רשמי
"ראינו מול העיניים את הפחד שמטיל המשטר האיראני". משה פונטי עם סעיד מולאי/אתר רשמי, באדיבות איגוד הג'ודו

עוד הוסיף פונטי: "הוועד האולימפי הבינלאומי ואיתו ספורטאים בכל העולם צריכים לעמוד לצד הספורטאים האיראנים, לאפשר להם לממש את היכולות שלהם בעולם הספורטיבי, ולהשאיר את הפוליטיקה בחוץ. אפקרי היה אמיץ למחות על משטר האייתוללות ושילם בחייו, אנחנו כאנשי ג'ודו חוששים כעת לחייו של סעיד מולאי, שאמנם לא נמצא באיראן, אבל היום לאחר הוצאתו להורג של אפקארי, ברור שגם הוא בסכנה.

"ב-15 בספטמבר ייערך ב'קאס', בית המשפט העליון בספורט, דיון בתביעתה של איראן לאסור על מולאי להתחרות אלא במדי איראן, כשברור מה יקרה לו אם הוא יחזור לשם. ה"קאס" צריך לומר את דברו בקול רם, הועד האולימפי הבינלאומי וספורטאים מכל העולם צריכים לעמוד שם לצידו של סעיד מולאי. אפקרי שילם בחייו על מימוש שתי זכויות שלו - למחות נגד המשטר ולממש את יכולותיו הספורטיביות. עולם הספורט כולו צריך לזעוק, להפעיל סנקציות משמעותיות על הועד האולימפי האיראני, על התאחדויות הספורט השונות של המשטר האפל הזה, ולא לאפשר לשלטון הזה להטיל אימה על ספורטאיו".

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, אמר: "הידיעה שהגיעה מאיראן מותירה אותנו כואבים ואחוזי הלם. עצוב לכולנו שפניותיהם של נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי ד"ר תומאס באך, הוועד האולימפי של איראן והתאחדות ההיאבקות האיראנית ומנהיגי עולם בינהם דונלד טראמפ למנוע את גזר הדין לא הועילו. מדובר בספורטאי שלחם בעד הדמוקרטיה בארצו. המשטר המשליט טרור בארצו, ואינו מאפשר לספורטאים לממש את חלומם המקצועי הספורטיבי נוגד את ערכי השלום והאחווה בין העמים של התנועה האולימפית והספורט. אין מקום לעירוב פוליטקה בספורט. אנו תקווה שמלחמתו של אפקארי לא היתה לשווא ומביעים תנחומינו למשפחתו של אפקארי, הוועד האולימפי באיראן והתאחדות ההיאבקות באיראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully