וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאומי אוסקה ניצחה את ויקטוריה אזרנקה וזכתה באליפות ארה"ב

היפנית (4) הפכה לטניסאית הראשונה זה 25 שנה שחוזרת מפיגור מערכה בגמר כדי לזכות בפלאשינג מדו, עם 6:1, 3:6, 3:6. אזרנקה תסתפק במחמאות בלבד אחרי טורניר נהדר שהשיב אותה לטופ העולמי

נאומי אוסקה טניסאית יפנית. AP
טורניר מופלא. אוסקה/AP

במשך כל אליפות ארצות הברית, כיכבה נאומי אוסקה על המשטח ומחוצה לו. היפנית שהתגייסה באופן מלא למאבק השחורים באמריקה הראתה שהיא לא רק אדם גדול אלא גם ספורטאית גדולה, כשזכתה הלילה (שבת) בגרנד סלאם שלישי בקריירה בזכות 6:1, 3:6, 3:6 על ויקטוריה אזרנקה בגמר אליפות ארצות הברית, אחרי שעה ו-53 דקות של משחק.

נכון, הרבה שחקניות היו חסרות, היציעים היו ריקים, ובכל זאת הטורניר בפלאשינג מדו הגיע לסיומו עם סיפור ספורטיבי נהדר. אוסקה, המדורגת רביעית בטורניר, הפכה לשחקנית החמישית בעידן הפתוח שמנצחת בכל אחד משלושת משחקי הגמר הראשונים שלה בגרנד סלאם אחרי וירג'יניה וייד, מוניקה סלש, לינדזי דבנפורט וג'ניפר קפריאטי, עם אופי של אלופה אמיתית. ב-25 השנים האחרונות, אף שחקנית לא הצליחה לזכות בטורניר לאחר שהפסידה את המערכה הראשונה בגמר. ואז הגיעה נאומי אוסקה.

אזרנקה הציגה דומיננטיות מוחלטת בפתיחה, בדרך לניצחון מוחץ במערכה הראשונה. היפנית נראתה חסרת אנרגיות, אולי בדרך לתבוסה של ממש, אלא שבסט השני הגיעה ההתעוררות, המומנטום עבר צד ולפתע אוסקה נראתה כשחקנית הטובה יותר - באופן משמעותי. המומנטום הזה נמשך גם במערכה השלישית והמכרעת, ועד המשחקון האחרון. אזרנקה תסתפק במחמאות בלבד (וגם בקפיצה למקום ה-14 בעולם), אחרי קאמבק מהסרטים שהוביל אותה לגמר גרנד סלאם ראשון מאז 2013.

ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית. GettyImages
נותרה עם המחמאות בלבד. אזרנקה/GettyImages

מהלך המשחק

מערכה ראשונה:

אזרנקה פתחה היטב והשיגה שבירה כבר במשחקון הראשון במשחק כדי לברוח ל-0:2 מהיר. שבירה נוספת העלתה את הבלארוסית ל-1:5, תוך שהיא מציגה אחוזי הגשה ראשונה מושלמים (15 מ-15). אזרנקה המשיכה להציג טניס אדיר, השיגה שבירה שלישית במערכה הראשונה וסגרה אותה עם 1:6, תוך 27 דקות בלבד. אוסקה רשמה חמישה ווינרים בלבד בסט הראשון, לצד 13 שגיאות בלתי מחויבות.

מערכה שנייה:

הבלארוסית המשיכה להציג עליונות ברורה, השיגה שבירה נוספת ועלתה ל-0:2, ממש כמו במערכה הראשונה. אוסקה סוף סוף התעוררה והשיגה שבירה ראשונה במשחק כדי להשוות ל-2:2. המומנטום עבר צד, שבירה נוספת העלתה ל-3:4 ויכולת טובה על ההגשה, לשם שינוי, העניקה ליפנית 3:5. אוסקה המשיכה בשלה, נלחמה וכפתה מערכה שלישית ומכרעת עם 3:6, כשהפעם היא זו שממעטת לטעות (רק חמש שגיאות בלתי מחויבות).

מערכה שלישית:

המומנטום של אוסקה נמשך גם בפתיחת הסט השלישי, כשהשיגה שבירה ועלתה ל-1:3. אזרנקה חסרת האונים שוב נשברה, וגם העייפות החלה לתת את אותותיה, אלא שאז מצאה הבלארוסית כוחות חדשים, סוף סוף הצליחה לשבור וצימקה ל-4:3. קאמבק? ממש לא. אוסקה מיד שברה בחזרה, עלתה ל-3:5 והגישה לניצחון. היפנית עמדה בלחץ, סגרה עניין עם 3:6 וחגגה תואר מתוק במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully