וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשחק בין אזרנקה לאוסקה יכול להיות מוכרע על אייס או שגיאה כפולה"

שתי הפינליסטיות באליפות ארה"ב מתכוננות אל הרגע הגדול (23:00, יורוספורט) ומחפשות תואר גרנד סלאם שלישי בקריירה

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

הרבה שחקניות חסרות, זה בסך הכול הטורניר השני מאז חזרת הסבב בצורה רצינית, ובכל זאת קיבלנו חתיכת שיבוץ לגמר אליפות: נאומי אוסקה, שמדורגת רביעית וזכתה בטורניר לפני שנתיים, פוגשת את ויקטוריה אזרנקה שהגיעה פעמיים בעבר לגמר (2012 ו-2013) ונמצאת בעיצומו של קאמבק אדיר אחרי שגם זכתה בטורניר המקדים שנערך באותו מתחם כשהיא מנצלת פרישה של אותה אוסקה בגמר.

בניגוד לטורניר הגברים, שם נקבל אלוף גרנד סלאם חדש, כאן מדובר בשתי טניסאיות שכבר נגעו בתהילה. ויקטוריה אזרנקה זכתה פעמיים ברציפות באליפות אוסטרליה (2012 ו-2013) ואוסקה זכתה באליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2018 ומיד לאחר מכן גם באליפות אוסטרליה 2019. זה יהיה המפגש הרביעי בין השתיים, אם לא מחשיבים כמובן את הפרישה של היפנית לפני הגמר בטורניר המקדים, ואוסקה מובילה 1:2. אזרנקה מחצה אותה 1:6, 1:6 באליפות אוסטרליה 2016, אבל מאז אוסקה ניצחה פעמיים על חימר: 0:6, 3:6 ברומא 2018 ו-6:4, 5:7, 3:6 בסיבוב השני ברולאן גארוס בשנה שעברה.

אזרנקה, שילדה את בנה ליאו ומאז לא ממש חזרה לעצמה עד השיבה מהפסקת הקורונה, חוזרת למעמד של גמר גרנד סלאם לראשונה מאז אליפות ארצות הברית אי שם ב-2013, אז נוצחה 7:5, 6:7 (6), 6:1 על ידי סרינה וויליאמס, אותה ניצחה הפעם בחצי הגמר. הבלארוסית שמטה עד כה רק שתי מערכות בטורניר ונמצאת, כאמור, בכושר פנטסטי.

הטניסאית הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה. רויטרס
חוזרת לגמר גרנד סלאם לראשונה מאז 2013 ולידת בנה, ליאו. אזרנקה/רויטרס

מדובר כמובן בשתי שחקניות שמשחקות טניס אגרסיבי והתקפי מאוד, כך שצפוי לנו משחק מהנה לצפייה. אזרנקה אמרה לקראתו: "יש כמה שחקניות שמסוגלות לייצר עוצמה עם הזרועות שלהן, אני מייצרת עוצמה וכיוון לכדור עם התנועה שלי. התזמון שלי חשוב מאוד כדי לחתוך את הכדור לזוויות האלה ולהפעיל לחץ על היריבה שלי עם דיוק וקירבה גדולה אל הכדור".

מאמנה של אוסקה, שאימן בעבר גם את אזרנקה, ווים פיסט אמר: "אני חושב שזה יהיה משחק צמוד מאוד בין שתי השחקניות שמשחקות הכי טוב בשלושת השבועות האחרונים. כמה נקודות מפתח הולכות לעשות את כל ההבדל במשחק הזה. כך אני מרגיש. אולי אייס ברגע הנכון או שגיאה כפולה יכולים להכריע את כל המשחק. הולך להיות קרב ענק".

אוסקה עצמה אמרה: "אני מרגישה שככל שאני מתבגרת אני הופכת להיות חזקה יותר מבחינה מנטאלית. אני חושבת שזה משהו שאת לומדת כשאת בסבב כל כך הרבה זמן ומשחקת כל כך הרבה משחקים. המטרה שלי בשני הטורנירים האחרונים הייתה להילחם על כל כדור וכל נקודה. זה מה שאני הולכת לעשות גם בגמר, שום דבר לא השתנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הטניסאית היפנית נאומי אוסקה. AP
"אלחם על כל נקודה". אוסקה/AP

מאמנה של אזרנקה דוריאן דסקלואה אמר: "זה גמר, אבל אומר לוויקה שזה רק משחק. זה משחק טניס. אנחנו לא יודעים אם זה גמר, סיבוב ראשון או סיבוב שני. זה משחק ולא נשנה כלום. שמרנו על אותה רוטינה ואותו דבר במשך כל הטורניר. נדבר לפני המשחק, נדבר, נצחק ונירגע. ופשוט ויקה, תעלי למגרש ותיהני, תיהני מהרגע, תיהני מהגמר. מגיע לך להיות בגמר אז פשוט תיהני".

אם אוסקה תנצח, היא תהפוך לשחקנית החמישית בעידן הפתוח שמנצחת בכל אחד מחמשת משחקי הגמר הראשונים שלה בגרנד סלאם אחרי וירג'יניה וייד, מוניקה סלש, לינדזי דבנפורט וג'ניפר קפריאטי. אזרנקה היא הלא מדורגת החמישית שמגיעה לגמר אליפות ארצות הברית בעידן הפתוח אחרי ונוס וויליאמס ב-1997, קים קלייסטרס ב-2009, רוברטה וינצ'י ב-2015 וסלואן סטיבנס ב-2017. הבלארוסית תעלה אל המקום ה-14 בעולם במקרה של הפסד ותטפס עד 11 אם תנצח, בעוד אוסקה תעלה מהמקום ה-9 אל ה-4 בלי קשר לתוצאת הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully