וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביירון סקוט: "השחקנים לא עושים מספיק כדי לקדם את המאמנים השחורים"

המאמן ושחקן העבר בן ה-59 תקף את מינוי סטיב נאש למאמן ברוקלין, ותהה: "למה מארק ג'קסון או אפרו-אמריקאים אחרים לא קיבלו הזדמנות?"

שחקני טורונטו ראפטורס מתאחדים עם המשפחות שלהם באורלנדו/מתוך הטוויטר של טורונטו ראפטורס

מינוי של סטיב נאש במהלך השבוע למאמנה הראשי של ברוקלין נטס התקבל בהרבה הבנה ואיחולי הצלחה לצדדים, אך גם עורר סערה לא קטנה. לאחר שפרשן ה-ESPN סטיבן איי סמית' מתח ביקורת על המינוי, כשטען שמאמנים שחורים לא זכו לקיצור דרך כפי שזכה לטענתו נאש, כעת גם מאמן לוס אנג'לס לייקרס לשעבר ביירון סקוט נותן דעתו בעניין.

"המחשבה הראשונה שעלתה בראשי היא 'למה מארק ג'קסון, או חבר'ה אפרו-אמריקאים אחרים שאימנו בליגה הזו לא קיבלו את ההזדמנות בברוקלין?'", תהה המאמן בן ה-59. לטענתו של סקוט, מאמנים שחורים מקבלים הזדמנויות לרוב בקבוצות שנמצאות בתהליך בניה ואינן מצויות בכושר טוב, בניגוד לנאש שיזכה לאמן כוכבים כמו קווין דוראנט וקיירי ארווינג.

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם מאמנו ביירון סקוט. GettyImages
"השחקנים לא עושים עבודה מספיק טובה בלקדם את המאמנים השחורים". ביירון סקוט כמאמן הלייקרס עם קובי בריאנט/GettyImages

"אנחנו לא מקבלים קבוצות עם כוכבים וסגל שיכול להגיע להישגים", המשיך סקוט. "אנחנו מקבלים את הקבוצות בהן אתה צריך להוציא משהו מתוך כלום". סקוט נתן כדוגמא את קריירת האימון שלו, במהלכה קיבל את שרלוט הורנטס לאחר עונה בה השיגה הקבוצה 18 ניצחונות בלבד, ואז את ניו ג'רזי (ברוקלין של היום), שאז קיבל אותה המאמן לאחר עונה של 20 ניצחונות.

אז מה הפיתרון שמציע סקוט? "השחקנים שלנו (השחורים) לא עושים עבודה מספיק טובה בלקדם את המאמנים השחורים וזה משהו שחייב להשתנות". המאמן, שגם שיחק 12 עונות במדי הלייקרס הציג כדוגמא את קובי בריאנט, אשר לטענתו תמך בו אל מול ההנהלה כשסקוט מונה למאמן הראשי באירגון בשנת 2014, מה שבסופו הובילו למינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully