וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: פייר גאסלי עשה היסטוריה בגרנד פרי האיטלקי הדרמטי

לראשונה מאז 2012, לא היה נציג של רד בול, פרארי או מרצדס על הפודיום: המילטון נענש על כניסה אסורה וסיים שביעי, גאסלי הפך לצרפתי הראשון מאז 1996 שמשיג ניצחון, מפח נפש לפרארי במרוץ הביתי

תמונות המחאה של לואיס המילטון ונהגי פורמולה 1/רויטרס

אחרי פתיחת עונה צפויה למדי, סוף כל סוף קיבלנו הערב (ראשון) מרוץ מפתיע בעונת 2020 בפורמולה 1, כשלראשונה מאז הגרנד פרי של הונגריה ב-2012 לא היה על הפודיום נציג של פרארי, רד בול או מרצדס. אז, לפני שמונה שנים, המנצח היה לואיס המילטון שעוד נהג עבור מקלארן. הפעם אלוף העולם נענש על טעות אחת והמנצח המפתיע של הגרנד פרי האיטלקי היה הצרפתי פייר גאסלי.

הניצחון הזה הוא בסך הכול השני של קבוצת אלפא טאורי (לשעבר טורו רוסו) מאז סבסטיאן פטל ב-2008, גם כן בגרנד פרי במונצה. ומתי היה מנצח צרפתי? זה לא קרה מאז אוליבייה פאניס במונאקו ב-1996. איזה הישג לגאסלי בן ה-24, שרק לפני כשלושה שבועות גילה כי ביתו נפרץ בזמן שנהג בגרנד פרי הספרדי.

פייר גאסלי, נהג קבוצת אלפא טאורי, פורמולה 1. רויטרס
הרגע הגדול בקריירה. פייר גאסלי/רויטרס

מה הוביל לסנסציה הזו? רכב הבטיחות עבד שעות נוספות במונצה אחרי תאונות של קווין מגנוסן ושארל לקלר, אבל לאחר התאונה הראשונה נכנס המילטון לשביל העצירה כאשר הוא אמור היה להיות סגור, ועל כך הוא נענש יחד עם אנטוניו ג'ובינאצי האיטלקי ב-10 שניות עיכוב, איבד את המקום הראשון ונסוג עד למקום ה-14.

המילטון איכשהו פילס את דרכו ובכל זאת השיג נקודות עם המקום השביעי. הספרדי קרלוס סאינס ממקלארן קבע שיא קריירה עם המקום השני ולאנס סטרול הקנדי השיג פודיום שני בקריירה עם המקום השלישי עבור קבוצת רייסינג פוינט. ופרארי? קבוצת הדגל קרסה במרוץ הביתי ולראשונה מאז 1995 שני הנהגים שלה נאלצו לפרוש במונצה.

עוד בוואלה!

בזמן שהשתתף במרוץ של פורמולה 1, ביתו של פייר גאסלי נפרץ

לכתבה המלאה
לאנס סטרול (מימין), פייר גאסלי, קרלוס סאינס נהגי פורמולה 1 על הפודיום. רויטרס
פודיום יוצא דופן. לאנס סטרול/רויטרס

דירוג הנהגים (אחרי שמונה מרוצים):

1. לואיס המילטון (מרצדס, בריטניה) 164 נקודות
2. ואלטרי בוטאס (מרצדס, פינלנד) 117
3. מקס ורשטאפן (רד בול, הולנד) 110
4. לאנס סטרול (רייסינג פוינט, קנדה) 57
5. לאנדו נוריס (מקלארן, בריטניה) 57

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully